Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Känns som det går dåligt för Biden nu. Han minskar i mätningar(leder dock) och GOP får allt mer makt.
Ja, jag ju tveksam till mätningarna och tror ju faktiskt att Trump leder. Frågan är bara med hur mycket/lite? Man tycker ju att demokraterna borde ha lärt sig efter 2016, men icke. De lyckas, av ca. 340 miljoner människor i USA, skrapa fram en gammal vit gubbe som knappt vet vad han heter. Jag tycker ju Trump är skön men hade han ställts mot Obama 2008 vet i fan vem jag skulle supporta. Men med facit i hand så var ju Obama en stor lögnare, som man i från vänsterns sida anklagar Trump för att vara.
Kort sagt, demokraterna hade bara behövt tagit fram någon halvdan person i 40-50 års åldern med någorlunda karisma så hade nog Trump inte haft en chans. GOP/Rep. har ju i alla fall börjat föryngra sig och dessa förmågor är ju mer åt mitten än vad Trump är.
Tittar vi på Demokraterna så har de typ bara "the squad" och dessa är ju mer radikala än Jonas Sjöstedt. Man hittar bara på dumheter och säger att Trump är dum. Jag tror att vi ser ett förfall av demokraterna.
Vad har de för plan för att vinna 2024 t.ex.? visst, valet 2020 har inte varit än, men Biden ställer ju med största säkerhet inte upp då. Sanders är ute ur leken. Hillary och Pocahontas lär ju heller inte vara med. Om inte Kamala Harris blir VP nu (d.v.s. om Trump vinner) så lär ju inte hon kunna ställa upp 2024. Kvar blir "the squad". Dessa lockar ju inte ens demokraternas traditionella väljare, så de lär knappast generera nya. Splittras demokraterna så gynnar det bara GOP/Rep. Det är därför folk håller Trump om ryggen. De gillar inte hans metoder, men de älskar resultaten.