2020-09-20, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Har ikke lest at den første mannen er uinteressant for politiet, eller at han er offisielt identifisert. Det var den typen bakom som var uinteressant. Gud vet hvorfor han er så uinteressant, han går jo hakk i hæl.

Ja det är mystiskt att polisen menar att man nr 2 är ointressant, eftersom han sluter upp och följer man nr 1 som en skugga!
Något lurt här ... Polisen döljer något!
Citera
2020-09-20, 13:57
Medlem
TH var medlem i Lørenskog Næringsråd og som Kornblomst har hevdet så skulle TH i et frokostmøte den 31.

Nå viser det seg at de hadde et frokostmøte på det stedet hettemannen gikk bare litt tidligere på morgenen

https://imgur.com/a/YGiqMDB
Citera
2020-09-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ahh.. tenkte ikke på den muligheten.

Jeg tviler på at originaldokumentene er makulerte, men vet ikke.

Tänkte fråga dig en annan sak, som jag läste att du skrev någonstans ...
Att TH pratat mycket med polisen men ville inte vidkännas vad han själv sagt,
efteråt.
Finns källa på det?
Menade du att TH inte tyckte att polisen återgav förhören rätt?
Citera
2020-09-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiquix
Og jeg er lei av å lese dine idioterklæringer av politiet, svenske kidnappere, og ønske om b- og c-team.

Men det er en diskusjonstråd og det er interessant med teorier. Det jeg ikke gidder å lese, og det er relativt mye, det scroller jeg over. La meg foreslå det samme for deg.

Oi. La meg foreslå en liten omskriving av et gammelt ordtak: «Enhver blir salig i sin tunnel».
Citera
2020-09-20, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
efteråt.
Finns källa på det?

Den eneste grunnen til at TH ikke underskrev på intervjuene var at da han leste gjennom intervjuene, så syntes han at han fremstod som rasist. Han er ikke det og ville ikke etterlate et slikt inntrykk.
Citera
2020-09-20, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Den eneste grunnen til at TH ikke underskrev på intervjuene var at da han leste gjennom intervjuene, så syntes han at han fremstod som rasist. Han er ikke det og ville ikke etterlate et slikt inntrykk.

Intervju? Haha.
Men uansett, det er jo ikke bare et enkelt avhør, men flere. Og i alle disse, så nektet han å skrive under når avhøret var over. Det er jo slik at avhøret skrives ut, ark etter ark, og hvert ark må signeres. Han kunne latt være å skrive under på akkurat det arket som hadde med dette å gjøre.
Dessuten vet han jo at alt han sier blir skrevet ned på maskinen, og tatt opp på lydopptaker. Lydopptakeren er jo bevis for at politiet ikke har skrevet ned noe annet enn det som har kommet ut av THs munn. Hvis de hadde skrevet noe annet, så kunne TH krevd at de skulle endre dette.
I siste avhør, benytter han seg av sin rett til å ikke trenge å forklare seg, og det sier jo sitt.
Hvis man har rent mel i posen og ønsker å bli renvasket, så samarbeider man.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-20 kl. 16:30.
Citera
2020-09-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Merkelig dette. Tror BB vet mere enn han vil si.

Ja. BB sa at han "kunne ikke ha skrevet ektepakten" der AEH ble fratatt sitt felleseie i Sloraveien 4 i 1993. En brutal, grusom og uetisk ektepakt.

Elkraft ble stiftet i 1992, med BB som styreleder, en posisjon han har beholdt hele tiden, også i dag.

Tror det var Finansavisen som skrev at TH "kjøpte seg opp til 70% eierandel i løpet av 90-årene". Det har vært endringer i de opprinnelige eierandelene. Jeg har ikke greid å finne informasjon fra stiftelsen av Elkraft. De opprinnelige eierne visste nok ikke hvor lønnsom Elkraft skulle bli i fremtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Enig. Tror en del av motivet er å iscenesette seg selv som offer.

Ja. Det tyder på svekket vurderingsevne, synes jeg. At TH har trodd at han skulle greie å føre politiet bak lyset.

Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
efteråt.
Finns källa på det?

Politiet ga TH tilbud om å lytte igjennom avhørene, og sjekke at utskriftene var korrekte. Men TH var ikke interessert i det.

Det tyder på at TH enten ikke husker hva han sa i avhør, eller, at TH har sagt noe annet enn hva han har ment og trodd å si. Ikke noe godt tegn, noen av delene. Det er noe galt et sted da.

Mitt inntrykk er at TH har sagt det han har trodd ville lede politiets oppmerksomhet vekk fra ham selv. Men etterforskningen er dynamisk, og jeg tror det over tid vil bli mange rare uttalelser om TH har vinklet uttalelsene sine ut fra skiftende omstendigheter. Da må det bli mye selvmotsigelser og motstrid innad i forklaringene hans.
Citera
2020-09-20, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ja, disse uvesentlighetene ifm med avhørene som vi får høre om, gjør at siktelsen fremstår svak. Lekkasjene avslører at politiet er desperat. Hvis det likevel viser seg at politiet har en god sak, så vil lekkasjene ødelegge for en evt rettsak.
Det fremstår rett og slett veldig uprofesjonelt.
Vi får se hvordan det går, informasjonen vi har fått foreløpig er ubrukelig til å trekke konklusjoner.

Tar man ryktene her i tråden til følge, så blir det selvsagt lettere, men jeg synes ikke at de fremstår troverdig. Ganske dryge påstander vil jeg si, fremsatt av anonyme kilder. Hvis det var noe i trådsannhetene, og at disse kunne bevises, så burde TH vært i varetekt for lengst. Rett og slett litt mystisk...
Citera
2020-09-20, 16:47
Avslutad
Citat:
Flaut må det jo være for deg å stille i samme kategori som z-z-z og Bauge.
Jeg vet ikke hvem Bauge er, men z-z-z synes jeg har mange interessante synspunkter, i tillegg til å være en evig kilde.
Vi tror mest på kidnappingshypotesen, og det er vel egentlig det du har problemer med å akseptere.
Personangrep kan jeg ikke svare på.
Senast redigerad av Havhest 2020-09-20 kl. 17:14.
Citera
2020-09-20, 17:16
Medlem
Citat:
Intervju? Haha.
Men uansett, det er jo ikke bare et enkelt avhør, men flere. Og i alle disse, så nektet han å skrive under når avhøret var over. Det er jo slik at avhøret skrives ut, ark etter ark, og hvert ark må signeres. Han kunne latt være å skrive under på akkurat det arket som hadde med dette å gjøre.
Dessuten vet han jo at alt han sier blir skrevet ned på maskinen, og tatt opp på lydopptaker. Lydopptakeren er jo bevis for at politiet ikke har skrevet ned noe annet enn det som har kommet ut av THs munn. Hvis de hadde skrevet noe annet, så kunne TH krevd at de skulle endre dette.
I siste avhør, benytter han seg av sin rett til å ikke trenge å forklare seg, og det sier jo sitt.

Hvorfor i all verden skal man samarbeide med noen som mener du er skyldig?
Citera
2020-09-20, 17:19
Medlem
Citat:
Intervju? Haha.

Stakkars deg. Fordi jeg sier intervju, (var det egentlig et forhør?) så handler alt for deg om å få bevist at TH er en skurk og en djevel, gjerne også en psykopat, eller en narsissist (hvis du vet hva det er). At TH ikke skriver under på intervjuer beviser absolutt ingenting. Det holder ikke en gang i den lokale gapestokken Nedre Romerike Tingrett.
Citera
2020-09-20, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg vet ikke hvem Bauge er, men z-z-z synes jeg har mange interessante synspunkter, i tillegg til å være en evig kilde.
Vi tror mest på kidnappingshypotesen, og det er vel egentlig det du har problemer med å akseptere.
Personangrep kan jeg ikke svare på, for jeg har bare én brukerprofil.

Du skriver at du tror på kidnappingshypotese, men jeg har mine tvil om det du sier, så man kan jo undre seg over hvorfor du egentlig er her. Nylig skreiv du at hun kanskje hengte seg i trappa og at familien sto bak trusselbrevet, frakting av lik osv, så da kan ikke grunnlaget for kidnappingshypotesen din være så sterk. Du skriver mye, kan ha lange innlegg, men det blir som Sandemose, bare ordsalat uten noe mål og mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in