Citat:
Ursprungligen postat av
Fenvatnet
Merkelig dette. Tror BB vet mere enn han vil si.
Ja. BB sa at han "kunne ikke ha skrevet ektepakten" der AEH ble fratatt sitt felleseie i Sloraveien 4 i 1993. En brutal, grusom og uetisk ektepakt.
Elkraft ble stiftet i 1992, med BB som styreleder, en posisjon han har beholdt hele tiden, også i dag.
Tror det var Finansavisen som skrev at TH "kjøpte seg opp til 70% eierandel i løpet av 90-årene". Det har vært endringer i de opprinnelige eierandelene. Jeg har ikke greid å finne informasjon fra stiftelsen av Elkraft. De opprinnelige eierne visste nok ikke hvor lønnsom Elkraft skulle bli i fremtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
AmunRa
Enig. Tror en del av motivet er å iscenesette seg selv som offer.
Ja. Det tyder på svekket vurderingsevne, synes jeg. At TH har trodd at han skulle greie å føre politiet bak lyset.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Tänkte fråga dig en annan sak, som jag läste att du skrev någonstans ...
Att TH pratat mycket med polisen men ville inte vidkännas vad han själv sagt,
efteråt.
Finns källa på det?
Menade du att TH inte tyckte att polisen återgav förhören rätt?
Politiet ga TH tilbud om å lytte igjennom avhørene, og sjekke at utskriftene var korrekte. Men TH var ikke interessert i det.
Det tyder på at TH enten ikke husker hva han sa i avhør, eller, at TH har sagt noe annet enn hva han har ment og trodd å si. Ikke noe godt tegn, noen av delene. Det er noe galt et sted da.
Mitt inntrykk er at TH har sagt det han har trodd ville lede politiets oppmerksomhet vekk fra ham selv. Men etterforskningen er dynamisk, og jeg tror det over tid vil bli mange rare uttalelser om TH har vinklet uttalelsene sine ut fra skiftende omstendigheter. Da må det bli mye selvmotsigelser og motstrid innad i forklaringene hans.