2020-09-20, 12:01
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Enligt vilka feminister? Jag tycker att allt våld i nära relationer = dåligt och allvarligt.
Ja, det tycker nog de flesta men det innebär inte att de flesta bryr sig.
Citera
2020-09-20, 12:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ja, det tycker nog de flesta men det innebär inte att de flesta bryr sig.

Nä precis. Alla får kämpa för det som står en närmast. Ingen kan kämpa för allt. Vad som behövs är att fler män (liksom kvinnor har gjort) engagerar sig praktiskt i frågorna och t.ex. fyller upp det gapande behovet av volontärer som mansjourer har. Jag känner flera kvinnor som har volontärat på kvinnojourer men inte en enda man som har gjort motsvarande på mansjour.

Det finns mycket att göra för den som brinner för det och som vill göra mer än att bara sitta och gnälla över andras bristande engagemang.
Citera
2020-09-20, 14:06
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Nä precis. Alla får kämpa för det som står en närmast. Ingen kan kämpa för allt.
Feminister kämpar för att motarbeta män, så uppenbarligen finns energin.

Man orkar till och med organisera protester när när någon råkar föreslå något positivt för män.
Citat:
Vad som behövs är att fler män (liksom kvinnor har gjort) engagerar sig praktiskt i frågorna och t.ex. fyller upp det gapande behovet av volontärer som mansjourer har. Jag känner flera kvinnor som har volontärat på kvinnojourer men inte en enda man som har gjort motsvarande på mansjour.

Det finns mycket att göra för den som brinner för det och som vill göra mer än att bara sitta och gnälla över andras bristande engagemang.
Ja, så enkelt är det.

Vi vet ju alla att bidrag fördelas lika och inte alls enbart till projekt som har kvinnor i fokus, tex.

Lustigt förresten, jag känner flera män som pluggat till välbetalda jobb istället för att gnälla om förtryck och orättvisor men då gäller egna ansvaret inte längre tydligen.
Citera
2020-09-20, 14:26
Avstängd
Citat:
Feminister kämpar för att motarbeta män, så uppenbarligen finns energin.

Man orkar till och med organisera protester när när någon råkar föreslå något positivt för män.

Ja, så enkelt är det.

Vi vet ju alla att bidrag fördelas lika och inte alls enbart till projekt som har kvinnor i fokus, tex.

Lustigt förresten, jag känner flera män som pluggat till välbetalda jobb istället för att gnälla om förtryck och orättvisor men då gäller egna ansvaret inte längre tydligen.

Den som engagerar sig mest lyckas givetvis att frigöra flest resurser. Det har tagit många år av slit, tjat och framförallt ideellt arbete för att skapa det nätverk av kvinnojourer som finns idag. Tycker du att det saknas resurser på manssidan så se till att bli en sådan resurs!

Visa att där finns ett behov av fler insatser ifrån staten, för just nu verkar det mest råda en allmän brist på engagemang och folk villiga att lägga sin lediga tid på saken. Det är svårt att ha mansjourer om inga män är villiga att driva dem.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-09-20 kl. 14:33.
Citera
2020-09-20, 14:31
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Den som engagerar sig mest lyckas givetvis att frigöra flest resurser. Det har tagit många år av slit, tjat och framförallt ideellt arbete för att skapa det nätverk av kvinnojourer som finns idag. Tycker du att det saknas resurser på manssidan så se till att bli en sådan resurs! Visa att där finns ett behov av fler insatser ifrån staten, för just nu verkar det mest råda en allmän brist på engagemang. Det är svårt att ha mansjourer ifall inga män är villiga att driva dem...
Vet inte vad detta har med något att göra mer än de sedvanliga försöken att flytta fokus.

Jag bor inte ens i Sverige så det blir svårt att engagera sig så långt norrut.

Oavsett det så har mitt engagemang eller brist på engagemang ingenting med vad som skrevs att göra.

Du håller uppenbarligen med om att feminister skiter i jämställdhet när det är män som drabbas, vilket var vad jag skrev.
Citera
2020-09-20, 14:39
Avstängd
Citat:
Vet inte vad detta har med något att göra mer än de sedvanliga försöken att flytta fokus.

Jag bor inte ens i Sverige så det blir svårt att engagera sig så långt norrut.

Oavsett det så har mitt engagemang eller brist på engagemang ingenting med vad som skrevs att göra.

Du håller uppenbarligen med om att feminister skiter i jämställdhet när det är män som drabbas, vilket var vad jag skrev.

Du skrev att det inte var signifikant för feminister att 1 av 5 som dödas av en partner är män. Jag bad dig peka ut vilka feminister det är som har sagt detta. Man motarbetar så klart all form av relationsvåld.
Citera
2020-09-20, 14:43
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Du skrev att det inte var signifikant för feminister att 1 av 5 som dödas av en partner är män. Jag bad dig peka ut vilka feminister det är som har sagt detta. Man motarbetar så klart all form av relationsvåld.
"Man motarbetar så klart all form av relations våld" tror nog ingen på förutom radikalfeministerna själva.

Det är enbart mäns våld mot kvinnor som diskuteras och engageras mot.
Citera
2020-09-20, 14:56
Avstängd
Citat:
"Man motarbetar så klart all form av relations våld" tror nog ingen på förutom radikalfeministerna själva.

Det finns folk som engagerar sig och driver frågorna på kvinnosidan och de har arbetat med det under många år. Det finns massor på manssidan också men de skriker efter volontärer som krävs för att hålla igång de mansjourer som redan existerar. Liten efterfrågan = små resurser.
Citera
2020-09-20, 15:02
Avstängd
Citat:

Sen, om våld i nära relationer leder till att kvinnor 10+ gånger oftare behöver uppsöka läkare eller tandläkare och det är 4 gånger högre risk att de dör pga det så är det väl inte särskilt konstigt att fler resurser läggs där än på 2,4%-sidan?
Citera
2020-09-20, 15:36
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Det finns folk som engagerar sig och driver frågorna på kvinnosidan och de har arbetat med det under många år. Det finns massor på manssidan också men de skriker efter volontärer som krävs för att hålla igång de mansjourer som redan existerar. Liten efterfrågan = små resurser.
Det handlar inte särskilt mycket om jourerna utan om propagandan och retoriken.
Citat:
Sen, om våld i nära relationer leder till att kvinnor 10+ gånger oftare behöver uppsöka läkare eller tandläkare och det är 4 gånger högre risk att de dör pga det så är det väl inte särskilt konstigt att fler resurser läggs där än på 2,4%-sidan?
Var får du 2,4% ifrån?

Men oavsett, i så fall borde samtliga resurser i läggas på trafikolyckor, som dödar 10 gånger fler än relationsvåld. Men det ena utesluter inte det andra.
Citera
2020-09-20, 15:42
Medlem
Ingen annan som blir trött på feminister som bara har två argument för hela sin existens? 1. Våldtäkter och 2. Myten om lön?

Det är som att de inte kan komma på fler saker som faktiskt är stora problem. Men själv kan jag lista minst 100 saker som är fördelar för kvinnor.

Kanske borde skriva ner den så jag kan döda diskussioner med feminister snabbare. Men de kallar en bara "troll" och "incel" när de förlorar debatten ändå.

Längtar verkligen tills 80-talisterna är 40, sitter hemma som singlar och sönderknullade av alla kukar de ridit och undrar var Mr. Perfect är och när han kommer inridandes.
Citera
2020-09-20, 15:45
Avstängd
Citat:
Det handlar inte särskilt mycket om jourerna utan om propagandan och retoriken.

Var får du 2,4% ifrån?

Men oavsett, i så fall borde samtliga resurser i läggas på trafikolyckor, som dödar 10 gånger fler än relationsvåld. Men det ena utesluter inte det andra.

https://bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/vald-i-nara-relationer.html

Eller missbruksvård, som dödar fler än trafikolyckorna. Eller så sprider vi ut resurserna utefter efterfrågan och behov. Då gäller det att visa på detta behovet. Det gör man bäst genom att se till att fylla de platser som redan gapar tomma på mansjourerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in