2020-09-20, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag trodde Limhamn var en lugn, fin villaidyll, med viss industri. Fiskarby-prägel. Men det måste finnas massor av kommunala lägenhetshus där om de kunnat förflytta dit många invandrare. Alla orter där det finns miljonprogram är ju mest I riskzonen.

Det är som du tror. Det är de nybyggda området de pratar om. Jag som bor i den gamla delen märker inte av något problem alls, det är mest gamlingar och boomers här. Men nära hamnen har det byggts nya lägenhetskomplex, och det är där problemen har börjat uppstå. Vi har heller inget miljonprogram i Limhamn (vad jag vet iaf) då vi i princip har vuxit ihop med malmö de senaste åren. Jag tvivlar starkt på att några invandrare skulle ha blivit förflyttade hit av kommunen.
Citera
2020-09-20, 12:41
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Om jag nu ska komma med lite, möjligen, varierad input så är ett problem att stadsliv inte är någonting normalt i Sverige. Svenskar sitter inomhus och ugglar och rör sig inte i gaturummet i någon större utsträckning. Detta på grund av tradition och klimat.
Detta förstärker intrycket av att "araberna tar över hela Sverige". I centrala Europa där folk är vana vid att röra sig i stads och bymiljöer blandas invandrarna upp med lokalbefolkningen, vilket leder till mindre olustkänsla och mer automatisk social kontroll.

Sedan är så klart volymen ett jätteproblem. Men det har ju alla redan konstaterat. Om man är rädd för araber i största allmänhet är Malmö tätort av i dag ett märkligt val av bostadsort, oavsett område.
Exakt så är det i Limhamn och lite längre norrut Bellevue där jag bodde i 8 år, vid Ribersborgsstranden. Vi hade småbarn och tog långa promenader i området varje dag och kväll. Vi såg knappt en enda människa. Inte ens i fönstret på de stora villorna. Inte en käft. Om det kommit en invandrad 20-åring på kvällen där hade man hoppat ur byxorna av rädsla. Jag tror Limhamn och områdena däromkring hör till de mest kyliga områden socialt som finns i Sverige kvällstid. Tre killar med invandrarlook som går ut och köper en cola känns som en gänguppgörelse.

Notera att de som har pengar lever i stora lyxiga hus, tomter, lägenheter, och behöver inte gå ut. Hyreslägenheterna är däremot säkert proppfulla, små, tråkiga. Klart de går ut lite mer.

För säkerhets skull kan jag skriva att jag också anser att invandrarkillar ska hålla sig inne-hemma, helst hela tiden. men jag förstår varför det inte är så. Familjen gick faktiskt precis i promenad i det aktuella området. Vid den stora båtklubben kom 5 st tysk-bilar lyx-audis m.m. helt nya. Bara invandrare. Två hade ett släp som de drog vattenskotrar med. Sedan plumsade de i vattenskotrarna och körde som fan i den lilla lagunen. Jag hade blivit så förbannad om jag bott där. MENA har noll koll på sin omgivning och är 100% ego.
Citera
2020-09-20, 13:01
Medlem
Kul att de som leker överklass och fina i kanten är NIMBY och nu får smaka på det kaos de själva vurmat för genom importen av våldsamma muslimer.
Citera
2020-09-20, 13:13
Medlem
returxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennarna
Kul att de som leker överklass och fina i kanten är NIMBY och nu får smaka på det kaos de själva vurmat för genom importen av våldsamma muslimer.
Kul o kul, de kommer att flytta vartefter och tom utomlands om det så behövs. Till någon svenskkolloni i Spanien eller Portugal ligger väl närmast till hands för till Ungern eller liknande land med vettig invandrarpolitik vill de väl ändå inte dra iväg till?!

Förresten, är det inte skillnader i Limhamn? Bellevue, det är väl där gräddan bor i Limhamn. Finns det överhuvudtaget hyreslägenheter i Limhamn?
Citera
2020-09-20, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av returx
Kul o kul, de kommer att flytta vartefter och tom utomlands om det så behövs. Till någon svenskkolloni i Spanien eller Portugal ligger väl närmast till hands för till Ungern eller liknande land med vettig invandrarpolitik vill de väl ändå inte dra iväg till?!

Förresten, är det inte skillnader i Limhamn? Bellevue, det är väl där gräddan bor i Limhamn. Finns det överhuvudtaget hyreslägenheter i Limhamn?

Staten betalar och hyr ut lägenheterna till muslimer med dålig moralkompass. Bellevue gäller det endast husområdena som är vita som snö. I övrigt fullt med våldsmuslimer säger min polare som bor i Malmö. Flesta lär flytta till bättre länder såsom Danmark eller till länder såsom du nåmnt där regeringen inte är infiltrerad av muslimer och muslimsupportrar samt maktgalna politiker (Socialdemoktraterna, MP mfl).
Citera
2020-09-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Exakt så är det i Limhamn och lite längre norrut Bellevue där jag bodde i 8 år, vid Ribersborgsstranden. Vi hade småbarn och tog långa promenader i området varje dag och kväll. Vi såg knappt en enda människa. Inte ens i fönstret på de stora villorna. Inte en käft. Om det kommit en invandrad 20-åring på kvällen där hade man hoppat ur byxorna av rädsla. Jag tror Limhamn och områdena däromkring hör till de mest kyliga områden socialt som finns i Sverige kvällstid. Tre killar med invandrarlook som går ut och köper en cola känns som en gänguppgörelse.

Ja, för att inte tala om alla mindre städer där det tidigare knappt har varit någon "puls" fredag eftermiddag(den tiden på veckan när flest städer i Sverige faktiskt känns lite som just städer...).

Jag har för övrigt samma intryck av den delen av Malmö som du beskriver. Jag tycker "fin-Malmö" är svintråkigt. Nybyggena på Limhamn ser också svintråkiga ut. Inte heller det "populära" Västra hamnen är intressant för fem öre. Ett totalt onaturligt konstruerat område i något tappert försök att göra Malmö till den "havsstad" det aldrig varit, trots att det ligger vid kusten. De människor man såg när man gick kvällspromenad där var *trumvirvel* araber på besök från någon annan stadsdel. Området kring centralstationen kändes som en hägring av civilisation efter någon halvtimme i det där nyfunkishelvetet.

Där har Helsingborg helt klart en stor fördel jämfört med Malmö, då Norra hamnen både är snyggare byggt än Västra hamn och på ett mer naturligt sett blivit en del av staden. I alla fall under den varma årstiden.
Citera
2020-09-20, 13:26
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Ja, för att inte tala om alla mindre städer där det tidigare knappt har varit någon "puls" fredag eftermiddag(den tiden på veckan när flest städer i Sverige faktiskt känns lite som just städer...).

Jag har för övrigt samma intryck av den delen av Malmö som du beskriver. Jag tycker "fin-Malmö" är svintråkigt. Nybyggena på Limhamn ser också svintråkiga ut. Inte heller det "populära" Västra hamnen är intressant för fem öre. Ett totalt onaturligt konstruerat område i något tappert försök att göra Malmö till den "havsstad" det aldrig varit, trots att det ligger vid kusten. De människor man såg när man gick kvällspromenad där var *trumvirvel* araber på besök från någon annan stadsdel. Området kring centralstationen kändes som en hägring av civilisation efter någon halvtimme i det där nyfunkishelvetet.

Där har Helsingborg helt klart en stor fördel jämfört med Malmö, då Norra hamnen både är snyggare byggt än Västra hamn och på ett mer naturligt sett blivit en del av staden. I alla fall under den varma årstiden.
Det är dock inte byggnaderna som gör Malmö svintråkigt. Det är (de helsvenska) människorna. Tillsammans med den bitande kalla vinden november till februari som gör att man vänjer sig vid att sitta inne och se på TV.
Citera
2020-09-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Håller med dig 100% och jag har skrivit i de banor som du argumenterar här i många andra trådar med dess topic. Så att tex ökat barnafödande ska man ju först och främst gynna sin nationalitet, nativitet med olika incitament och stora bidrag, eller att importera vackra fattiga kvinnliga germanska rumänier, ryssar, ,vitryssar, ukrainare som vill skaffa fler barn med svenska män mfl lösningar innan man ens tänker tanken ifråga att uländer ska komma hit och skaffa 6-10 barn inavels fabriker som ligger långt ifrån våra kulturella nationalistaiska dna uppsättningar

Kanske borde svenskar börja gå i kyrkan och bli troende, inte för att vara religiösa men för att bara ha nåt gemensamt alltså träffa alla sina grannar i kyrkan varje söndag..

Muslimer gör ju det i sina mosker när dem efter det går och syndar, det är som en ritual som förenar dem, sen vet jag att den flesta festar, röker , dricker hycklare är många utav dem, men såklart inte alla

Men först ska man kasta ut alla hbtq präster och ha riktiga traditionella

Svenskar behöver en stark tror på något för att förena dem, men också få lite stake och kunna säga emot blattarna nästa gång dem hamnar i konflikt med dem

On t : Limhamn är bara början på att nu börja kolonisera varenda fina områdena med hyresrätter med asylsökande apor

Tiden får avgöra men allt tyder starkt på att dem km att börja i större skala, för inte finns det så mkt motstånd.

👊
Citera
2020-09-20, 13:29
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Jag tycker Limhamn ska ta sitt humanitära ansvar. Man ska inte kunna köpa sig fri från mångfald och samtidigt leka god. Vi vet hur ni har röstat. Det finns inga ursäkter som kommer hjälpa er.
Man kan säga att Limhamn tar ansvaret av att Malmöborna tillsammans röstat fram (s) till makten i 20 år. Limhamn är förvisso väldigt höger, men det finns fortfarande 30% som röstar vänster där. De får passa på att njuta.

Skulle inte förvåna som denna blandade bebyggelse har lite med (s) maktambitioner att göra. Så bra att flytta dit ett gäng bidragstagande vänster-röstande, så får (s) lite mer att säga till om även där.
Citera
2020-09-20, 14:01
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Politikerna gör allt vad de kan för att tvinga migranter på svenskar, allt för att skapa motsättningar. .

99.7% av svenskarna röstade på integrations och assimilationspartier. SD är ett av dem. För att det ska bli integration och assmilation måste man blanda upp. SD vill blanda upp. Det är en av deras centrala frågor, bristen på integration och assimilation. Svensken röstar SD i allt större utsträckning. Svensken tycker uppenbarligen att det är brist på integration och assimilation. Resten av 7-klövern ser detta och smygkopierar SD. Resultatat ser du i Limhamn och i den här tråden.

Svensken är en omogen fåne som inte borde få ha rösträtt för han kan inte se sambandet mellan det han röstar på och utfallet han får. Svenskens flyttmönster visar att han vill ha ett nazistrasistsverige där det inte finns en enda svarthårig människa på gatan men han envisas med att rösta på ett av de åtta rasförnekande kulturmarxistiska riksdagspartierna. I svenskens hjärna går det där ihop på något vis. Det går inte ihop i min. Limhamnsborna förtjänar all skit de får.
Citera
2020-09-20, 14:12
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Kanske borde svenskar börja gå i kyrkan och bli troende, inte för att vara religiösa men för att bara ha nåt gemensamt alltså träffa alla sina grannar i kyrkan varje söndag..

Muslimer gör ju det i sina mosker när dem efter det går och syndar, det är som en ritual som förenar dem, sen vet jag att den flesta festar, röker , dricker hycklare är många utav dem, men såklart inte alla

Men först ska man kasta ut alla hbtq präster och ha riktiga traditionella

Svenskar behöver en stark tror på något för att förena dem, men också få lite stake och kunna säga emot blattarna nästa gång dem hamnar i konflikt med dem

On t : Limhamn är bara början på att nu börja kolonisera varenda fina områdena med hyresrätter med asylsökande apor

Tiden får avgöra men allt tyder starkt på att dem km att börja i större skala, för inte finns det så mkt motstånd.

👊

Tycker det räcker i att bilda ordentliga medborgargarden, vigilant, medborgarmotstånd i föreningslokaler med kristna värderingar.. att tro på att högre makter ska rädda en är långsökt, att tro på en gemensam nationalism med kristet styre är mycket bättre.. Svenska Kyrkan kan vi utesluta utan vi har vår egen kyrka en klan
Citera
2020-09-20, 14:13
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det Malmö gör nu är dansk politik och det gillar ju SD(särskilt skånska sverigedemokrater drar alltid upp Danmark). Danmark river ghettona och integrerar blattarna med danskarna.

Det här är alltså sverigedemokratisk politik.

Det går inte in i huvudet på forumets SD-mongon för de är politiska analfabeter. De tror att Jimmie är Hitler på fullt allvar. De fattar inte att Limhamn är vad SD vill göra med hela Sverige. Vi behöver bättre integration och assimilation säger Jimmie! Limhamn är bättre integration och assimilation! Det är så här det fungerar. Titta bara på alla dårar som snackar om att "80% har röstat på detta". De fattar inte. De fattar inte att SD vill göra hela Sverige till ett Limhamn med turkar och negrer i varje trappuppgång. Deras inlägg är typiskt godhetssignalerande fast från en annan vinkel än den vanliga. Det är något fundamentalt fel i huvudet på dessa människor. Sådana här mongon ska inte få ha politiskt inflytande. De ska inte ens få ha barn för de är (mentalt) mindervärdiga raselement av inhemsk karaktär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in