2020-09-19, 18:29
Medlem
Jaha
Smart iptv har funkat bra och ingen krångel ännu.
Men ska utforska de andra ni nämner
2020-09-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbman
Jaha
Snart märker du att det inte är värt! testa andra också.
2020-09-19, 19:47
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Jaha

Smart iptv är jävligt smidig att använda, avskalad och snabb. Enda problemet jag haft med den är att siptv ibland verkar ha någon databasuppdatering eller nåt som gör att din playlist ej går att ladda. Man får felmeddelandet "check playlist url nr 1" vid dessa tillfällen. Brukar hålla i sig ca 10-15 minuter.

Jag varvar mellan Tivimate och Smart Iptv. Har börjat välja Tivimate mer och mer märker jag.
2020-09-19, 19:51
Medlem
Har nu kört ett tag med min z8 box.
Kan bara säga att den är grym.

Valde även en annan leverantör som sägs vara bäst ( ingen reklam 1)och den är ruggigt bra den med.

Över lag är jag så grymt nöjd.

Ända minus är att det finns en massa kanaler
”MovieTime” där filmer spelas dygnet runt.
Det sura är att man inte vet vilka filmer som spelas efter eller någon form av info vilka filmer som kommer i vilken ordning. Det hade varit grymt om man kunde fått detta.
2020-09-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Ser ni någon skillnad på HD 1280x720 och FHD 1920x1080? Det gör inte jag med min 4K-tv. Tycker det är lika bra bild på båda.

Ja. Det är mycket skillnad på dem. Antar jag!
2020-09-19, 20:04
Medlem
Citat:
Är det nån som kör med TV app istället för box?

Det gör många. Boxar är mycket bättre men om du har några app installerade i tvn, den skadar inte.
Min box slutat fungera förra veckan och nu kör jag med Extreme Pro och är nöjd hittills.
2020-09-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkans
Har nu kört ett tag med min z8 box.
Kan bara säga att den är grym.

Valde även en annan leverantör som sägs vara bäst ( ingen reklam 1)och den är ruggigt bra den med.

Över lag är jag så grymt nöjd.

Ända minus är att det finns en massa kanaler
”MovieTime” där filmer spelas dygnet runt.
Det sura är att man inte vet vilka filmer som spelas efter eller någon form av info vilka filmer som kommer i vilken ordning. Det hade varit grymt om man kunde fått detta.

Finns ingen epg på dessa MovieTime kanaler.
Finns säljare som har infon om vilka olika filmer som ligger i respektive MovieTime kanal.
Kolla om din säljare har koll. 👍🏻
2020-09-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Finns ingen epg på dessa MovieTime kanaler.
Finns säljare som har infon om vilka olika filmer som ligger i respektive MovieTime kanal.
Kolla om din säljare har koll. 👍🏻

Finns ingen epg. Men skall kolla med min kontakt. Tack.
2020-09-20, 10:37
Medlem
Ska skaffa iptv, men är inte helt säker på vilken app jag ska köra med, eller om det kanske är värt att skaffa box? Har en Samsung qled 4k tv, och vill ju såklart få ut så mycket som möjligt utav iptven. Tittar mycket sport, så tänkte fråga om någon här kan rekommendera en bra app?

Har sökt lite i min tvs app store men inte hittat så många appar där.

Mvh
2020-09-20, 10:47
Medlem
Har ett akut problem jag hoppas kunna få hjälp med. Saken är den att i skrivande stund är timeshiften hos min lev minst sagt buggig (talas om ngn serverflytt) och just idag är det MotoGP som jag inte kan/hinner se live.
Jag har laddat min TVIP 605-box med ett USB-minne, har test-startat en inspelning som poppar upp precis som den ska i menyn men när jag sedan väljer Media Browser, hittar mitt usb-minne så är det tomt?
Vad gör jag för fel?
2020-09-20, 12:03
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagheeeeera
Ska skaffa iptv, men är inte helt säker på vilken app jag ska köra med, eller om det kanske är värt att skaffa box? Har en Samsung qled 4k tv, och vill ju såklart få ut så mycket som möjligt utav iptven. Tittar mycket sport, så tänkte fråga om någon här kan rekommendera en bra app?

Har sökt lite i min tvs app store men inte hittat så många appar där.

Mvh
Vill du få ut så mycket som möjligt av IPTV ska du skaffa dig en box, en Z8 eller Nvidia.
2020-09-20, 14:02
Medlem
Freebops avatar
World verkar lagga idag? Otrolig seg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in