2020-09-20, 09:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nej. Boris har sagt att det är en ”national priority” att hålla skolorna öppna.

Då kommer deras lockdown att läcka är jag rädd då överföringen av smitta mellan familjerna går via barnen. Ingen större ide med lockdown då. Ingen kedja är starkare än den svagaste länken. I det här fallet vill man ju kapa länkarna. Håller sig alla isolerade kan inte viruset sprida sig men då krävs ju att alla gör samma sak.
Citera
2020-09-20, 09:13
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Då kommer deras lockdown att läcka är jag rädd då överföringen av smitta mellan familjerna går via barnen. Ingen större ide med lockdown då. Ingen kedja är starkare än den svagaste länken. I det här fallet vill man ju kapa länkarna. Håller sig alla isolerade kan inte viruset sprida sig men då krävs ju att alla gör samma sak.

Ring Boris och berätta det.
Citera
2020-09-20, 09:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du har som vanligt fel i dina paranoida och neurotiska inlägg. Googla lite om när coronakommissionen ska lämna sin rapport och varför.

Du borde ha lämnat tråden för länge sedan, säger det i all välmening.

Nej, du säger det för att du inte gillar att få kritik eller jobbiga motfrågor🙂

Så när kommer coronakommisionen med sin rapport då? Nästa vecka?😁
Citera
2020-09-20, 09:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ring Boris och berätta det.

Det känner han garanterat redan till. Han har ju själv varit svårt sjuk i corona och vet vad han talar om.
Citera
2020-09-20, 09:18
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Det känner han garanterat redan till. Han har ju själv varit svårt sjuk i corona och vet vad han talar om.

Ja. Kanske har dom faktiskt koll på läget och drar andra slutsatser än dig?
Citera
2020-09-20, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Jag känner flera personer i åldern 30-45 år som har legat på hjärtakuten i samband med C-19. Det verkar ta tid innan det självläker. Vid lindriga fall är prognosen god men perikardit har relativt hög återfallsfrekvens.
Ja det kan ta tid. Upp till ett halvår.

(Min fetning.)

Citat:
Uppföljning
Kraftig kroppsansträngning eller idrott ej tillåten under det akuta förloppet eller tills myokarditen läkt ut, oftast först efter 6 månader. Återbesök på hjärtmottagningen, kontroll med EKG, blodprov (CRP, Troponin, NT proBNP) och ekokardiografi. Innan pat friskförklaras ska ekokardiografi och arbetsprov utföras.

https://vardgivarguiden.se/kunskapsstod/vardriktlinjer/akut-hjartsjukvard/perikardit-och-myokardit/myokardit/
Citera
2020-09-20, 09:29
Medlem
Citat:
Nej, du säger det för att du inte gillar att få kritik eller jobbiga motfrågor🙂

Så när kommer coronakommisionen med sin rapport då? Nästa vecka?😁

Lögnare ställer inga jobbiga motfrågor utan är mest tragiska.

Du orkar, eller kanske inte kan googla?

Jag hjälper väl dig då: Coronakommissionens slutrapport ska vara klar senast 28/2-22, d v s ett halvår innan valet. Delrapporter lämnas i november-20 och oktober-21.

Snälla, skärp dig eller lämna tråden. T o m Sverigehatarna och alarmisterna tycker nog att dina inlägg är pinsamma.
Senast redigerad av Neverever31 2020-09-20 kl. 09:44.
Citera
2020-09-20, 09:32
Medlem
Citat:
Vilka läner i Europa har sina skolor stängda nu?

Frankrike, Storbritannien, Holland, Belgien? Hur är läget i Portugal och Spanien?

Verkar som det planeras för landsomfattande nedstängning i Storbritannien nu. Även i Danmark sprids smittan på nytt i stor skala. Jag är klart oroad över den trenden. Känns bara som en tidsfråga innan vi ser samma sak här. Och här i Sverige finns ju en enorm ovilja att vidtaga åtgärder. Vi öppnar ju tom upp för besök på äldreboenden nu. Har en otrolig olustkänsla i min kropp när jag läser om vad som händer och sker. Jag tror det kommer bli långt värre innan det blir bättre.

Förstår inte de som går ut och demonstrerar och kallar viruset för en bluff. De borde nästan tvångsrekryteras till ansträngda intensivvårdsavdelningar som vårdar covid-patienter...

”...känns bara som en tidsfråga innan vi ser samma sak här...”.

Låt mig gissa. Om två-tre veckor? 😆

Och på dig låter det som att hela Sverige skanderar corona-bluff.
Tror inte jag hört nån som kallar detta en bluff i Sverige. Sen i mars iaf.

Däremot kan jag tycka att vissa människors strategier man vill få till är extremt överdrivna.
Citera
2020-09-20, 09:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ja. Kanske har dom faktiskt koll på läget och drar andra slutsatser än dig?

Du menar att alla vuxna ska sitta inne under lockdown och endast får lämna sina hem för att handla mat? Samtidigt som deras barn ska gå i skolan och interagera med kanske 1000 andra och dra med sig smittan hem och runt till alla? Är det vad du kallar koll på läget? Du får ursäkta mig, men jag tror faktiskt de är smartare än så😁
Citera
2020-09-20, 09:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Procentandelen av vad?
Avlidna.

Om du inte begriper vad jag skriver så får du kolla min posthistorik eller googla på - samma andel i de äldre åldrarna som dött i Norden - för att få det förklarat.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-09-20 kl. 09:48.
Citera
2020-09-20, 09:44
Medlem
Citat:
Du menar att alla vuxna ska sitta inne under lockdown och endast får lämna sina hem för att handla mat? Samtidigt som deras barn ska gå i skolan och interagera med kanske 1000 andra och dra med sig smittan hem och runt till alla? Är det vad du kallar koll på läget? Du får ursäkta mig, men jag tror faktiskt de är smartare än så😁

Då är det bättre att stänga skolorna också så utrotar man smittan helt. Som Italien och England gjort.
Citera
2020-09-20, 09:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Lögnare ställer inga jobbiga motfrågor utan är mest tragiska.

Du orkar, eller kanske inte kan googla?

Jag hjälper väl dig då: Coronakommissionens slutrapport ska vara klar senast 28/2-22, d v s ett halvår före valet. Delrapporter lämnas i november-20 och oktober-21.

Snälla, skärp dig eller lämna tråden. T o m Sverigehatarna och alarmisterna tycker nog att dina inlägg är pinsamma.

Men nu är det ju så att denna pandemi är här och nu. Inte om två år. Vi har troligen vaccin redan om 4-6 /-månader. Redan nu finns det de som tycker att regeringen gjort rätt och de som tycker man gjort fel. Det kommer ingen statlig coronakommision kunna ändra ett kommatecken på oavsett vad de kommer fram till. Det kommer aldrig utkrävas något ansvar ändå. De flesta betraktar redan deras icke befintliga rapport som kuriosa redan nu. Jag ser inget värde i historiskt tillrättaläggande. Vad förväntar du dig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in