2020-09-20, 08:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Har säkert sagt det förr, men säger det igen. Jag är helt övertygad om att Trump kommer att bli omvald med klar marginal. Mark my words
2020-09-20, 09:15
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu har det börjat rapporteras om hur folk tydligen har börjat blockera och protestera mot att folk ska kunna förtidsrösta.

https://twitter.com/AnthonyTilghman/status/1307360544559706113

Hur kan du få det till att dom protesterar mot förtidsröstning? Hur kan någon tolka det som att dom blockerar? Jag antar att man måste ha en viss sinnesstämning för att se detta. Ungefär samma sinnesstämning som gjorde att vänsterblivna trodde att Trump administrationen var ute med lastbilar och monterade ned alla postlådor i USA? Halmstråna blir bara tunnare och tunnare. Lite sorgligt att beskåda.
2020-09-20, 09:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Hur kan du få det till att dom protesterar mot förtidsröstning? Hur kan någon tolka det som att dom blockerar? Jag antar att man måste ha en viss sinnesstämning för att se detta. Ungefär samma sinnesstämning som gjorde att vänsterblivna trodde att Trump administrationen var ute med lastbilar och monterade ned alla postlådor i USA? Halmstråna blir bara tunnare och tunnare. Lite sorgligt att beskåda.

De skingrade sig inte fören det kallades på extra väktare dock
Senast redigerad av Ondahamstern 2020-09-20 kl. 09:22.
2020-09-20, 10:04
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Hon var en HD domare (SCOTUS ( Supreme Court Of The United States)) som var tillsatt av en demokratisk president, Bill Clinton. Makten i USA är 3-delad. 1/3 är SCOTUS, 1/3 är presidenten, 1/3 är kongressen (Huset och Senaten). Det sitter 9 domare i SCOTUS och ställningen innan RBG dog var 5-4 till Rep. /GOP och nu kan det alltså i stället bli 6-3 i deras favör. SCOTUS sitter på livstid om de inte väljer att själva avgå eller om de råkar ut för impeachment.

Anledningen till att detta vållar debatt är för att en av de 5 Rep./GOP domarna är väldigt liberal, så den svingar inte alltid enligt partilinjen (även om de ska vara politiskt obundna). Men med en ställning på 6-3 så går det t.ex. att upphäva Roe vs. Wade (aborträtten) och säkra så att det inte blir förbjudet att bära eller införskaffa vapen. Detta är Demokraterna livrädda för. Dessutom så ökar Trump sin populäritet i egna leden så att folk som inte tänkt att rösta eller inte rösta på honom, går och gör det. Samma sak med oberoende väljare.

Detta kommer att påverka USA långt efter att Trump är borta och det är en jävligt stor och viktig fråga för väljarna. Den är garanterat viktigare än Trumps covid-19 hantering.

Fantastiskt bra sammanfattning.
Med detta kommer Västvärlden med våra värderingar cementeras.
Detta blir hans viktigaste accomplishment. Tack!
2020-09-20, 10:33
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De skingrade sig inte fören det kallades på extra väktare dock
Detta står i artikeln som sociala media går helt bananas över. "Election officials said that the group stayed about 100 feet from the entrance to the building and, contrary to posts on social media, were not directly blocking access to the building"

Så de står en bra bit ifrån ingången och hindrar ingen från att kunna komma in och rösta. Men givetvis så ser vänsterfolk detta som tidernas värsta skandal och värre än alla mord och mordbränder under deras protester.

Här har du Virginias lag om det också. "During the times the polls are open and ballots are being counted, it shall be unlawful for any person (i) to loiter or congregate within 40
feet
of any entrance of any polling place; (ii) within such distance to give, tender, or exhibit any ballot, ticket, or other campaign material
to any person or to solicit or in any manner attempt to influence any person in casting his vote; or (iii) to hinder or delay a qualified
voter in entering or leaving a polling place. (Va. Code Ann. § 24.2-604(A))"

https://www.nass.org/sites/default/files/surveys/2020-01/state-laws-polling-place-electioneering-Jan2020.pdf
Senast redigerad av Scrip7 2020-09-20 kl. 10:41.
2020-09-20, 11:12
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Fantastiskt bra sammanfattning.
Med detta kommer Västvärlden med våra värderingar cementeras.
Detta blir hans viktigaste accomplishment. Tack!

tack! Den här sammanfattningen kom efter min, men den innehåller lite saker som jag inte visste.

(FB) Presidentvalet 2020
2020-09-20, 17:06
Medlem
badbollen3s avatar
Tänk att det finns lite rättvisa/karma trots allt. Demokraterna har betett sig svinaktigt åt enda sedan 2016, om inte tidigare. Vi har Rysslandsutredningen, vi har behandlingen av Kavanaugh, vi har frågan om muren, alla dumma dombeslut, stämningar mot oskyldiga personer, vi har impeachment och mycket, mycket mer. Men nu är det dags för payback! Fill that seat!
2020-09-20, 18:01
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har säkert sagt det förr, men säger det igen. Jag är helt övertygad om att Trump kommer att bli omvald med klar marginal. Mark my words

Hoppas du har rätt. Jag njuter av att se livsgnistan slockna hos både amerikanska demokrater och svensk fittvänster. Allt som får deras dag att bli sämre får min att bli bättre. Trumps intåg i vita huset var otroligt kul att bevittna just pga detta.
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2020-09-20 kl. 18:07.
2020-09-20, 18:02
Medlem
Nixters avatar
Obama: "The Constitution is pretty clear about what is supposed to happend now, when there is a vacancy in the Supreme court the President should nominate someone, the Senate is to consider that nomination..

Se 2:00 min in i Videon:
https://youtu.be/xUuVhGHqZoc

Alla som påstår tårdrypande att den sittande Presidenten inte skall göra sitt jobb för att Obama sade något och att man gärna ser BIG Mike som kandidat till posten bör notera att en sittande President är just detta till Januari och vi nu har många månader av arbete kvar, nu och fram till att Trumps nästa period startar.
Senast redigerad av Nixter 2020-09-20 kl. 18:04.
2020-09-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Hon var en HD domare (SCOTUS ( Supreme Court Of The United States)) som var tillsatt av en demokratisk president, Bill Clinton. Makten i USA är 3-delad. 1/3 är SCOTUS, 1/3 är presidenten, 1/3 är kongressen (Huset och Senaten). Det sitter 9 domare i SCOTUS och ställningen innan RBG dog var 5-4 till Rep. /GOP och nu kan det alltså i stället bli 6-3 i deras favör. SCOTUS sitter på livstid om de inte väljer att själva avgå eller om de råkar ut för impeachment.

Anledningen till att detta vållar debatt är för att en av de 5 Rep./GOP domarna är väldigt liberal, så den svingar inte alltid enligt partilinjen (även om de ska vara politiskt obundna). Men med en ställning på 6-3 så går det t.ex. att upphäva Roe vs. Wade (aborträtten) och säkra så att det inte blir förbjudet att bära eller införskaffa vapen. Detta är Demokraterna livrädda för. Dessutom så ökar Trump sin populäritet i egna leden så att folk som inte tänkt att rösta eller inte rösta på honom, går och gör det. Samma sak med oberoende väljare.

Detta kommer att påverka USA långt efter att Trump är borta och det är en jävligt stor och viktig fråga för väljarna. Den är garanterat viktigare än Trumps covid-19 hantering.

Utmärkt, upplysande och informativt inlägg.

HD är platshållaren, slutstenen som måste säkras, annars lär vi alla hamna i en mörk och dystopisk värld med globalisterna och de största företagen i ledningen. Då kan vi glömma allt som heter mänskliga fri- och rättigheter, nationell suveränitet och demokrati. Amerikanska HD är alltså inte bara viktig för maktbalansen i USA, men i förlängningen rör det oss alla i världen.
2020-09-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Det är jag med, och jag tror faktiskt vi kan se fram emot en jordskredsseger för Trump i det viktigaste valet nånsin i Västerlandet. Alla medier och polls är fejk och riggat, de gör allt de kan för att manipulera fram en seger till en kandidat som är helt i dimman. Bara det i sig väcker amerikanska väljarnas misstänksamhet, således en motsatt effekt än vad mörkerkrafterna önskar.
2020-09-20, 18:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Enligt SVT så är det ett tecken på att Trump vinner - antalet maskbärare.

Bär man mask så röstar man på Biden.
Bär man inte mask så röstar man på Trump.

Från judiska Gallup:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/rod-hagring-gor-det-troligt-att-donald-trump-vinner-valet-den-3-e-november

Hur ser verkligheten ut?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in