2020-09-20, 03:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Mitt poeng er at det også kunne ha begynt å brenne (traumene) der du flyktet, i et annet hus eller hotell - på samme måte som gjerningsmennene kunne oppsøkt TH i en annen bolig. Traumene/redselen for hva som har skjedd med AEH vil også følge med uansett hvor man flykter. Hvis huset bærer preg av handlingen, så er det mulig å gjøre noe med, men hverken det eller ny bolig kan gi deg tilbake den du har mistet.
Det er korttenkt å tro at løsningen er å flykte. Den som har vært i en traumatisk situasjon, har behov for privatliv. Et hotell, eller provisorisk innlosjert hos andre, er det siste stedet du ønsker å være i en slik situasjon (hvis man ikke må).
Det å etablere seg i ny bolig, med alle ting man trenger bare for å kunne sove, spise og vaske seg, er faktisk ganske krevende. Det er ganske sannsynlig at man får et annet syn på shopping, etter man har gjennomført innkjøp av alt det nødvendige, som man ellers tar for gitt.
Men så tenker du... Ja, men TH er så rik, han kan få andre til å gjøre det for seg. Men i en slik situasjon vil man helst være for seg selv - slippe å føle at andre må ta hensyn til deg...eller omvendt. Dessuten skulle det jo også være hemmelig (det innebar vel også at man helst burde gå på jobb).
Når en hel familie rammes av slike alvorlige hendelser, så kan hver enkelt i familien reagere forskjellig. Det er ikke uvanlig at noen blir hysterisk. Hysteri er på en måte smittsomt, og det er derfor en fordel at man får litt rom rundt seg, for å kunne ta inn det som har skjedd (tenke klart).
Jeg tror at det beste i en slik situasjon, er en kombinasjon, hvor man har mulighet til å trekke seg unna, samtidig som familien møtes for å støtte hverandre.
Husk at det også er små barn i familien, de bør beskyttes så langt det lar seg gjøre. Man kan kanskje ikke beskytte dem mot mor og fars ukontrollerte reaksjoner, men man kan forsøke å la dem slippe både tantes, onkels og morfars. Barna føler ofte at de må ta de voksnes rolle i slike situasjoner, trøste og er den sterke.
Alt i alt er det altså mye og mange å ta hensyn til.
Dette skrev jeg til en annen bruker, som en forklaring på hvorfor jeg mener at det ikke trenger å være unormalt, at TH ønsker å flytte inn igjen i huset, på tross av hva som er skjedd.
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jeg mener folk her inne går langt, og over på feil banehalvdel for å fremheve TH. Prøver en for hardt vil det se påtatt ut. TH tjener ingenting på overdrivelsene. Det er ikke måte på hvor forferdelig det er for TH. Om det er forferdelig for TH at det arbeides for å finne hans fru OG hvem som har gjort det er ikke det viktigste. Han må tåle jobben som er nødvendig, for han er ikke hovedpersonen her. Det mener jeg. For meg blir det sutring, at ikke han ansees som viktigst. Han er bare ektemannen til en drept kvinne. Og undersøkelsene har blitt gjort i hennes hjem. Har dere glemt det. Det er hennes hjem. Hun ble drept eller skadet i sitt hjem og de eneste sporene etter henne er i hennes hjem. Dere og TH forsøker å gjøre TH viktigere enn henne. Etterforskerne har gjort mange undersøkelser. De kan peke mot han, eller de kan peke mot noen andre. Og sted å bo har han jo. Mye fredeligere også. Hytten hans. Der har han sikkert litt av hvert av klær liggende og alt han trenger. Han kan jobbe hjemmefra i disse coronatider. I likhet med en drøss mennesker. It folkene setter opp teknikken, så går det som en kule.
Citat:
Jeg mener folk her inne går langt, og over på feil banehalvdel for å fremheve TH. Prøver en for hardt vil det se påtatt ut.
Jeg mener at de som mener at TH er GM, må tåle at vi som er uenig eller usikker har motargumenter. TH er siktet, og det gjør at han er en av hovedpersonene i saken. S4 er ikke bare AEHs hjem, det er også THs hjem. AEH er mest sannsynlig død, og det er ikke usannsynlig at TH er uskyldig. TH kan ikke bo på hytten når han skal på jobb.
Citat:
Han må tåle jobben som er nødvendig, for han er ikke hovedpersonen her. Det mener jeg.
Det er helt i orden at du har dine egne meninger, men du kan ikke diktere hva jeg mener, og det var ikke dette, som du skriver, innlegget mitt handlet om.
Citat:
Dere og TH forsøker å gjøre TH viktigere enn henne.
Det jeg skrev var oppriktig og selvopplevd, så får du mene hva du vil om hvor mye man må tåle. Innlegget mitt var som sagt en forklaring til en annen bruker, på hvorfor man ønsker å flytte hjem tross alt som har skjedd.

Ingen er dømt i denne saken ennå. Det kan være verdt å tenke på.

Det beste for AEH og familien, er at ingen av de nærmeste er involvert i det som har skjedd.
Jeg ser fremdeles muligheter for at det kan være slik jeg håper.
Citera
2020-09-20, 04:07
Medlem
Selvfølgelig er det aller beste at ingen i familien eller kjente er involvert, for da blir det dobbelt sorg og vel så det.
Må virkelig si denne saken gjør vondt

Og jeg står på mitt standpunkt at det viktigste er AE. Og AEs hjem og sporene etter henne. Han bor der også. Det betyr ikke at pårørende kan hindre og stoppe en etterforskning. Si nei, her bor jeg.
Hørte en dommer uttalte noe i de baner da han ville ha huset.
Han bor i et åsted og må derfor vike. Vil tro det er standard prosedyre.
Han kan jo jobbe fra hytten.
Kan få hjelp til videokonferanse dagen lang om han vil. Pc og alt blir satt opp til han der.
Citera
2020-09-20, 04:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Selvfølgelig er det aller beste at ingen i familien eller kjente er involvert, for da blir det dobbelt sorg og vel så det.
Må virkelig si denne saken gjør vondt

Og jeg står på mitt standpunkt at det viktigste er AE. Og AEs hjem og sporene etter henne. Han bor der også. Det betyr ikke at pårørende kan hindre og stoppe en etterforskning. Si nei, her bor jeg.
Hørte en dommer uttalte noe i de baner da han ville ha huset.
Han bor i et åsted og må derfor vike. Vil tro det er standard prosedyre.
Han kan jo jobbe fra hytten.
Kan få hjelp til videokonferanse dagen lang om han vil. Pc og alt blir satt opp til han der.
Husk at neste gang kan det være deg det gjelder, og karma biter bak.
Til din opplysning så har man som siktet rettigheter, og det har man også som pårørende.
Jeg er glad for at det ikke er du som bestemmer hva som er rett og galt, og det har jeg heldigvis ingen mistanker om.
Norge er en rettsstat, ikke en politistat.
Jeg ønsker å beholde tillit til politi og rettsvesen, og derfor blir jeg glad for at politikere tar til motmæle, når jeg ser usunne tendenser. Se sitat nedenunder.

Kilde: TV2

Uttalelse fra Frølich, justispolitisk talsperson:
Sitat: "– Jeg er ekstremt bekymret for stadig flere lekkasjer fra politiet. Politiet forvalter rettsstaten og vår rettssikkerhet. Det er utrolig alvorlig når folk som havner i politiets varetekt og avhør får opplysninger lekket til media, sier Peter Christian Frølich til TV 2.

– Det handler om vår alles trygghet, sier Høyre-toppen.

Frølich er stortingsrepresentant for Høyre og justispolitisk talsperson."

Uttalelse fra Riksadvokaten:
Sitat: "– Lekkasjer fra politi og påtalemyndighet er alvorlig og bekymringsfullt, og det er også straffbart. Lekkasjer kan skade etterforskingen av saken, det innebærer en uakseptabel tilleggsbelastning for de som er involvert i sakene, og det bidrar til å undergrave tilliten til politiet. Vi kommenterer ikke sakene som er under etterforsking av Spesialenheten, men kan på generelt grunnlag si at det er viktig at mistanker om lekkasjer blir etterforsket."
Citera
2020-09-20, 05:59
Medlem
Citat:
Til din opplysning så har man som siktet rettigheter, og det har man også som pårørende.
Jeg er glad for at det ikke er du som bestemmer hva som er rett og galt, og det har jeg heldigvis ingen mistanker om.
Jeg ønsker å beholde tillit til politi og rettsvesen, og derfor blir jeg glad for at politikere tar til motmæle, når jeg ser usunne tendenser. Se sitat nedenunder.

Sitat: "– Jeg er ekstremt bekymret for stadig flere lekkasjer fra politiet. Politiet forvalter rettsstaten og vår rettssikkerhet. Det er utrolig alvorlig når folk som havner i politiets varetekt og avhør får opplysninger lekket til media, sier Peter Christian Frølich til TV 2.

Sitat: "– Lekkasjer fra politi og påtalemyndighet er alvorlig og bekymringsfullt, og det er også straffbart. Lekkasjer kan skade etterforskingen av saken, det innebærer en uakseptabel tilleggsbelastning for de som er involvert i sakene, og det bidrar til å undergrave tilliten til politiet. Vi kommenterer ikke sakene som er under etterforsking av Spesialenheten, men kan på generelt grunnlag si at det er viktig at mistanker om lekkasjer blir etterforsket."

Lekkasjer? Nei det har jeg ikke uttalt meg om. Veldig kjedelig med lekkasjer for de som jobber med saken. Vi har nok lyst å vite, og mer får vi nok etter hvert.
Men det ser ut til at du som meg har tillit til politi og rettsvesen.
Citera
2020-09-20, 06:08
Bannlyst
Citat:

Tror mange her tar deg med en klype salt etter ditt utsagn om at man er uskyldig fram til at man er dømt. Det heter at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, men du har strukket det litt vel langt med din uttalelse. Ifølge deg var vel Svein uskyldig også, selv etter at han hadde vist fram liket av Janne, og tilstått å ha fyrt av et hodeskudd, fordi han var ennå ikke dømt. Hørt noe så dumt.
Din uttalelse om at Anne har hengt seg i trappa, er jo helt bak mål. Du påstar her at Anne var suicidal. Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men det er ingen som er enig med deg. Og den uttalelsen om at siktelsen og arrestasjonen av TH bare er skuespill fra TH og politiet. De bare latet som. Helt bak mål uttalelse. Samme som z-z-z`s uttalelser. Null verdi.
Når det gjelder hytten, så har du kanskje ikke sett bilde av den, siden du mener at han ikke kan bo der og jobbe derfra? Det er snakk om en svær luksushytte, og ikke noe helgehytte på 30 kvadrat.
Citera
2020-09-20, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Ja jeg tror at en identifisering av hettemannen vil føre til en oppklaring av saken, selv så tror jeg at hettemannen er BB.
Hvilket motiv mener du BB har som mgm. Kan ikke tenke meg et annet motiv enn ektepakten i så fall. Den lukter svidd. Ingen her vet om bb var ett av vitnene. Mistenker at vitnene signerte uten at aeh var til stede og samtykket. Noen skrev hun ble truet med pistol til å signere uten vitner til stede. Stemmer dette er ektepakten ugyldig, noe som kan være et drapsmotiv. Personlig tror jeg den som ringte til aehs telefon 10.07 er hettemannen. BB ville trolig vært observert om han var på Futurum. TH på kontroll og staging i bolig er mitt tips. Han hadde hansker og ser ut til å være kledd for å ikke legge igjen spor. Sannsynligvis hadde th med kidnappingsbrevet. Typisk eldre person dette med brev og konvolutt. Ingen kryptoguttplan. Holdt konvolutten med ene hansken, tok av hansken på den andre hånden og la brevet nedi. Aeh var trolig fjernet fra bolig på dette tidspunktet. Brevet ble ikke lagt igjen samtidig pga faren for tidlig avsløring. Har inntrykk av at noen var i boligen mens det ble ringt 10.07 og at dette var et varsel. Anropet ble dog slettet, noe th ikke er i stand til. Han hadde ikke ringt før lunsj. De andre telefonanropene er trolig alibiringinger fra bekymret ektemann.
Senast redigerad av LH07 2020-09-20 kl. 06:31.
Citera
2020-09-20, 08:19
Medlem
I hypotesen om at TH er GM: Virker det påfallende at han nettopp den dagen brøt med sine daglige rutiner og kom sent på jobb.
Hans forklaring har vært at det ble sent med teater kvelden før. Og dette var et spontant teaterbesøk etter hva jeg har forstått.

På mange arbeidsplasser samles ansatte til en kaffe på morgenen. Vet ikke om dette var vanlig hos Futurum? Men å komme senere kan ha å gjøre med å unngå dette, i frykt for at noen skulle legge merke til hvilken stemning han var i nettopp den morgenen.
Citera
2020-09-20, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Tror mange her tar deg med en klype salt etter ditt utsagn om at man er uskyldig fram til at man er dømt. Det heter at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, men du har strukket det litt vel langt med din uttalelse. Ifølge deg var vel Svein uskyldig også, selv etter at han hadde vist fram liket av Janne, og tilstått å ha fyrt av et hodeskudd, fordi han var ennå ikke dømt. Hørt noe så dumt.
Din uttalelse om at Anne har hengt seg i trappa, er jo helt bak mål. Du påstar her at Anne var suicidal. Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men det er ingen som er enig med deg. Og den uttalelsen om at siktelsen og arrestasjonen av TH bare er skuespill fra TH og politiet. De bare latet som. Helt bak mål uttalelse. Samme som z-z-z`s uttalelser. Null verdi.
Når det gjelder hytten, så har du kanskje ikke sett bilde av den, siden du mener at han ikke kan bo der og jobbe derfra? Det er snakk om en svær luksushytte, og ikke noe helgehytte på 30 kvadrat.
Ikke bry deg om meg, pass nå på at du har nok salt til grøten din, for nå rører du igjen.
Jeg bryr meg lite om hva du måtte mene og påstå at jeg påsto eller ikke. Jeg liker å tenke selv.
Du avslører ganske mye om deg selv med måten du ordlegger deg. Jeg blir nesten litt flau på dine vegne.
Citera
2020-09-20, 08:39
Medlem
..
Citera
2020-09-20, 08:41
Medlem
...
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-20 kl. 09:39.
Citera
2020-09-20, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Nei, ikke sikker jeg heller. Han liksom sleper kroppen etter seg, og litt stivt som du sier. Kan godt være TH. Skulle vært interessant å vite nøyaktig hvordan THs ganglag er, og så sammenliknet med videoen.
Kan se ut som en gammel mann, men som er i høvelig god form.
Virker som han skyver beina framover som en skøyteløper. Vet at th tilhørte et skøytemiljø, men var han aktiv selv. Ser ellers at jeg kommenterte ektepakten i et innlegg etter at den var omtalt. Fikk ikke med meg dette før senere.
Citera
2020-09-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ahh.. tenkte ikke på den muligheten.

Jeg tviler på at originaldokumentene er makulerte, men vet ikke.
Det er sannsynligvis ikke makulert, men fjernarkivert. Før Brønnøysundregistrene ble opprettet var det tingrettene som hadde ansvaret for registreringer. Antar politiet har undersøkt dokumentet. Må være noe med tilblivelsen av ektepakten som satte henne i alvorlig fare. Den fremstår gyldig utad, men hun må ha avslørende informasjon som kan ugyldiggjøre den. I så fall ville korthuset rast. Hvis alt var i orden kunne han forhandlet seg ut med småpenger. I tillegg er det vel et hevnmotiv siden hun ville bryte ut av ekteskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in