2020-09-06, 17:14
Medlem
Adelaides avatar
Bruce Springsteen. Vad fan har han gjort egentligen? Känns som det bara är 50-60 åringar som lyssnar på honom och hans arenarock med Amerika-tema. Varje gång jag hör Born In The USA så vill jag spy, det har nog aldrig gjorts en mer klyschig låt.
Citera
2020-09-06, 19:13
Medlem
Adelaides avatar
Slipknot är mina barndomsidoler men såhär i efterhand känns det som att man mest diggade dem för deras masker även om musiken var bra när man var si sådär 15. Även självaste Corey Taylor har sagt att han gick med i Slipknot mest som en kul grej när han var ung men att även han håller på att växa ifrån det nu. Sen har jag aldrig förstått varför de har 3 medlemmar som inte gör nånting.
Senast redigerad av Adelaide 2020-09-06 kl. 19:17.
Citera
2020-09-16, 18:28
Medlem
Adelaides avatar
Tidigare tyckte jag KISS 70-tals skivor var bra, men jag har på senare tid insett hur jävla tråkig deras musik egentligen är. Jag har försökt hitta några coola, utstickande låtar men med föga resultat. Det är verkligen ett partyrockband. Visst går det att hitta bra låtar som t.ex Cold Gin, Deuce, Calling Dr. Love m.fl men är det verkligen bland det bästa som gjorts på 70-talet? För de blev ju väldigt stora. Men enligt mig finns det mycket bättre att hämta från denna tid. Och deras 80-tals skivor hör hemma i soptunnan.
Citera
2020-09-19, 22:17
Medlem
Adelaides avatar
Om du ska slå ihop en samling med de bästa låtarna av KISS, Van Halen, Bon Jovi, Def Leppard och Whitesnake så kommer du upp i max 10 bra låtar.
Citera
2020-09-20, 01:31
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Tidigare tyckte jag KISS 70-tals skivor var bra, men jag har på senare tid insett hur jävla tråkig deras musik egentligen är. Jag har försökt hitta några coola, utstickande låtar men med föga resultat. Det är verkligen ett partyrockband. Visst går det att hitta bra låtar som t.ex Cold Gin, Deuce, Calling Dr. Love m.fl men är det verkligen bland det bästa som gjorts på 70-talet? För de blev ju väldigt stora. Men enligt mig finns det mycket bättre att hämta från denna tid. Och deras 80-tals skivor hör hemma i soptunnan.

Kiss har bara gjort en bra låt och det är Detroit Rock City.
Citera
2020-09-20, 01:40
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Bruce Springsteen. Vad fan har han gjort egentligen? Känns som det bara är 50-60 åringar som lyssnar på honom och hans arenarock med Amerika-tema. Varje gång jag hör Born In The USA så vill jag spy, det har nog aldrig gjorts en mer klyschig låt.
Som jag förstår den låten så är den "Anti" USA Born In The U.S.A.

Bruce Springsteen, E Street Band
Born down in a dead man's town
The first kick I took was when I hit the ground
End up like a dog that's been beat too much
'Til you spend half your life just covering up
Born in the U.S.A
I was born in the U.S.A
I was born in the U.S.A
Born in the U.S.A
Got in a little hometown jam
So they put a rifle in my hand
Sent me off to a foreign land
To go and kill the yellow man
Born in the U.S.A
I was born in the U.S.A
I was born in the U.S.A
I was born in the U.S.A
Come back home to the refinery
Hiring man said "son if it was up to me"
Went down to see my V.A. man
He said "son, don't you understand"
I had a brother at Khe Sanh fighting off the Viet Cong
They're still there, he's all gone
He had a woman he loved in Saigon
I got a picture of him in her arms now
Down in the shadow of the penitentiary
Out by the gas fires of the refinery
I'm ten years burning down the road
Nowhere to run ain't got nowhere to go
Born in the U.S.A
I was born in the U.S.A
Born in the U.S.A
I'm a long gone Daddy in the U.S.A
Born in the U.S.A
Born in the U.S.A
Born in the U.S.A
I'm a cool rocking Daddy in the U.S.A
Citera
2020-09-20, 01:41
Medlem
fuzzpedals avatar
Black Sabbath - Intetsägande dussinmangel. Världens mest överskattade band jämte Led Zeppelin.
Led Zeppelin - Skriva låtar gick väl okej, men där slutade det. Begåvade musiker som tillsammans spelade funktionsvarierad pungkliarrock helt utan finess.
Pink Floyd - Tröttsamma instrumentrunkande fjanterier.
Beatles - andra samtida band såsom Kinks, Yardbirds och Stones var fan så mycket bättre (och då håller jag ändå med en föregående skribent om att Stones också är överskattade).
Bon Jovi - Vad hade de egentligen jämfört med andra samtida akter? Nada.
AC/DC - Skrev en låt och spelade in varianter av den in absurdum/ad nauseam.
Guns N' Roses - se Bon Jovi.
Kent - skitband.

Som ett antal föregående skribenter påpekat är även KISS ett skitband men inte alls lika överskattade som exempelvis Black Sabbath eller Led Zep.
Citera
2020-09-20, 01:43
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Kiss har bara gjort en bra låt och det är Detroit Rock City.

Väldigt sant. Kan faktiskt inte erinra mig någon annan låt som jag tänkt är bra. DRC är å ena sidan överjävligt bra, det får man ge dem. I övrigt känns de på sätt och vis som något sorts parodiband.
Citera
2020-09-20, 01:44
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
Black Sabbath - Intetsägande dussinmangel. Världens mest överskattade band jämte Led Zeppelin.
Led Zeppelin - Skriva låtar gick väl okej, men där slutade det. Begåvade musiker som tillsammans spelade funktionsvarierad pungkliarrock helt utan finess.
Pink Floyd - Tröttsamma instrumentrunkande fjanterier.
Beatles - andra samtida band såsom Kinks, Yardbirds och Stones var fan så mycket bättre (och då håller jag ändå med en föregående skribent om att Stones också är överskattade).
Bon Jovi - Vad hade de egentligen jämfört med andra samtida akter? Nada.
AC/DC - Skrev en låt och spelade in varianter av den in absurdum/ad nauseam.
Guns N" Roses - se Bon Jovi.

Som föregående skribent påpekar är även KISS ett skitband men inte alls lika överskattade som exempelvis Black Sabbath eller Led Zep.
Nu får du väl fan ge dig?? Led zeppelin, och AC/DC har så in i helvete många hits som fortfarande snurrar, sǻ har även Bon Jovi och Guns ń Roses!
Citera
2020-09-20, 01:47
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Väldigt sant. Kan faktiskt inte erinra mig någon annan låt som jag tänkt är bra. DRC är å ena sidan överjävligt bra, det får man ge dem. I övrigt känns de på sätt och vis som något sorts parodiband.
DRC? Klart dålig låt enligt mig, som sagt här pratar vi ju musiksmak! Heavens on fire snacka om upplevelse när jag var liten!!!
Citera
2020-09-20, 01:50
Medlem
Tryckallan74s avatar
Och skitprata Bon Jovi i denna tråden... Skulle vilja säga SKÄMMES TAMEJFAN! Få band har haft hittar som BJ!
Citera
2020-09-20, 01:51
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Om du ska slå ihop en samling med de bästa låtarna av KISS, Van Halen, Bon Jovi, Def Leppard och Whitesnake så kommer du upp i max 10 bra låtar.
Lämna whitesnake utanför det där va...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in