"Utöver hoten och förolämpningarna mot Nike Nylander var det många som framförde att Åkesson fick fel frågor, att hon skulle vara partisk och att hon hatade SD-ledaren.
– Jag vet att jag behandlar alla, oavsett partifärg, lika. Jag ställer kritiska frågor till alla politiker. Jag skulle aldrig låta personliga åsikter ta sig uttryck i mitt jobb, säger hon.
Hon understryker att man måste få kritisera innehållet i Aktuellt.
– Jag brukar försöka svara om det är saklig kritik, man kan alltid diskutera vinklar och de journalistiska val vi gör. Men när det blir så här går det inte att ha de samtalen."
https://www.expressen.se/nyheter/nike-nylander-dodshotad-efter-akesson-intervjun/
Nike behandlar alla, oavsett partifärg, lika. Hon kunde inte fokuserat mer på regeringsbildning med M-KD-SD? Valt att ta upp kriminaliteten kopplad till invandring? Försökt ta upp att SD har fått rätt när beskrivit vad som skulle hända med den invandring som förts? Och framför allt att intervjun avsevärt mer skulle handlat om de frågor jag tagit upp.
Men så är det en SVT reporter. Det är så här Nike tänker. Hur kommer det sig? Analytiska förmågan är kraftigt dämpad, gravt indoktrinerad, anser att hon faktiskt är saklig, eller medvetet försöker framstå som saklig fast hon förstår att hon inte är det? Jag tror tyvärr på att hon tror hon är saklig samt att hon har genomfört en dunderintervju och tagit upp de allra brännhetaste ämnena samt dimensionerat intervjun efter hur brännheta ämnena är.