2020-09-18, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
När jag bodde i limhamn så kallade blattarna det "förrådet" då dom gick dit för att råna folk.
Det är dock för snart 10 år sedan och kan bara föreställa mig att det har blivit värre och kommer garanterat blir ännu värre.

Det är också många moderater som bor där men även en del Sverigedemokrater
Är det inte bankomaten eller är det Västra Hamnen?
Citera
2020-09-18, 23:25
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det vet jag inte kan ha blandat ihop dom också såklart!
Oavsett vad dom kallar det så är det idiotiskt.

Var ska svenskarna ta vägen när limhamn gått under?
Senast redigerad av HermaeusMora 2020-09-18 kl. 23:28.
Citera
2020-09-18, 23:33
Medlem
Skrattlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Politikerna gör allt vad de kan för att tvinga migranter på svenskar, allt för att skapa motsättningar. Det är svårt för dem eftersom svenskarna väljer att flytta istället. Detta var även syftet med lagen att migranter mister sitt bidrag om de bosätter sig i migrantghetton, dvs expandera ghettona.

Vi alla visste att detta skulle hända och det var bara en tidsfråga tills Limhamn och andra mera välmående stadsdelarna skulle bli infesterade. Hela Malmö är kört och det har varit ett faktum i flera decennier nu.

Nu är frågan om Vellinge eller Skanör kommer att bli infesterade, eller frågan hur lång tid det kommer att ta. Lund är nästa stad som kommer att falla. Problemet för Lund är att det finns i stort sett oavbrutet med småhålor mellan Malmö och Lund som flera har blivit övertagna av migranter. Detta innebär att Lund kommer att åka dit, även om inte ens migranter bor i Lund eftersom det är så lätt att åka till Lund.

Det kommer bara gå snabbare och snabbare.
Artikeln bekräftar det du säger
Citat:
https://www.expressen.se/kvallsposten/oron-vaxer-hyresgaster-flyttar-in-i-rika-stadsdelen

Oavsett vad man tycker om utvecklingen på Limhamn så är det inget som pekar på att förändringen kommer upphöra. Tvärtom.Förtätningen med integrerade boendeformer i sjöstaden är bara början. Flera andra stadsdelar står redan på tur.
Ingen stad mår bra av att vara väldigt homogen

Citat:
När jag bodde i limhamn så kallade blattarna det "förrådet" då dom gick dit för att råna folk.
Det är dock för snart 10 år sedan och kan bara föreställa mig att det har blivit värre och kommer garanterat blir ännu värre.

Det är också många moderater som bor där men även en del Sverigedemokrater

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Citat:

Limhamn kallas ofta ”skafferiet” av Malmös kriminella.
https://www.expressen.se/kvallsposten/limhamn-i-malmo-ett-politiskt-slagfalt
Senast redigerad av Skrattler 2020-09-18 kl. 23:39.
Citera
2020-09-18, 23:37
Medlem
Citat:

Näset, där kan de t.o.m. fälla upp bron på kvällen.
Citera
2020-09-18, 23:46
Avslutad
Allah ska med, åtminstonde 80% röstande
Citera
2020-09-18, 23:55
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebbelYell
Det är inte många förvärvsarbetande som har råd och bo i nyproducerad hyreslägenhet. Då blir det många lediga lägenheter för socialen och hyra.

Limhamn kan räddas om socialen portas som hyresgäst.

Limhamn kan räddas om svenskarna portas från att rösta. Svenskarna röstade fram socialen.
Citera
2020-09-19, 00:00
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:

Svenskarna bryr sig inte om svenskarna. Ingen annan bryr sig heller.
Citera
2020-09-19, 00:03
Medlem
Samtidigt blir det inte så bra ifall man placerar alla invandrare segregerat, de har bättre möjlighet att integreras i ett område som är mer etniskt svenskt.
Citera
2020-09-19, 00:23
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Vet folk som har röstat M under Reinfeldtepoken som flyttade till det nybyggda Limhamn och området omkring Turning torso. nu tio år senare lämnar de området eftersom det är ett sånt förbannat stök om nätterna. Det har blivit Arabernas lekplats och de drar omkring i sina BMW:s och lever jävel hela nätterna. Det kommer att sluta med Gated Communities med beväpnade vakter vid ingångarna. Araber och negrer som vill komma in måste finna sig i att bli kroppsvisiterade. Framtidens Malmö är mörk. Inte ens om SD får 51% i nästa kommunval kan de rädda det sjunkande skeppet.
Citera
2020-09-19, 00:54
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Det är väl det ekonomiska det handlar om? Inflyttning av de socialt handikappade bör minska värdet på en del av bostäderna i området.
Citera
2020-09-19, 01:08
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Samtidigt blir det inte så bra ifall man placerar alla invandrare segregerat, de har bättre möjlighet att integreras i ett område som är mer etniskt svenskt.

Har du aldrig hört talas om white flight?
Startar vid 3-4 procent blattar i ett område.
Svenskar och andra vita står inte ut, alla som har råd flyttar förr eller senare.
Samtidigt vill inte ens klanmänniskor integreras.
Därför är segregation oundviklig.
Och viljan att betala skatt för att hålla ointegrerbara främlingar under armarna kommer att droppa som en sten.
Citera
2020-09-19, 02:36
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Har du aldrig hört talas om white flight?
Startar vid 3-4 procent blattar i ett område.
Svenskar och andra vita står inte ut, alla som har råd flyttar förr eller senare.
Samtidigt vill inte ens klanmänniskor integreras.
Därför är segregation oundviklig.
Och viljan att betala skatt för att hålla ointegrerbara främlingar under armarna kommer att droppa som en sten.
Exakt white flight.
Jag bodde på Lorensborg i HSB-hus i många år, men slummen spreds sig likt ett virus gradvis från Kroksbäck via Bellevuegården och tillslut var även Lorensborg ett skit område. Med en majoritet invandrare och hög arbetslöshet. Sen flyttade man till Slottsstaden som var skapligt så länge jag bodde där. Jag vet inte hur det är idag för jag har lämnat Malmö.

Synd Limhamn var fint en gång i tiden. En idyllisk liten förort till Malmö.
Nu har tyvärr MKB (Malmö Kommunala Bostadsbolag) byggt en jävla massa hyresrätter i de trakterna.
Och fått in en massa missanpassade socialfall på kuppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in