2020-09-18, 22:02
Medlem
Kan man ändra sin VPN location så att mitt IP är i sverige.
Finns det något program/app som går att använda?
Citera
2020-09-18, 22:06
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madrida
Kan man ändra sin VPN location så att mitt IP är i sverige.
Finns det något program/app som går att använda?
Ja, det kan du med VPN.
Mullvad, OVPN, Flashback.name har alla tjänster i Sverige.
Men ditt spelombud lär inte gilla dina försök att bluffa vilket land du sitter i. Detta ser de omedelbart.
Citera
2020-09-18, 22:09
Medlem
HermaeusMoras avatar
Borde vara möjligt att hyra en virtuell dator som står i Sverige och då slipper du nog vpn helt.
Bara en tanke
Citera
2020-09-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Ja, det kan du med VPN.
Mullvad, OVPN, Flashback.name har alla tjänster i Sverige.
Men ditt spelombud lär inte gilla dina försök att bluffa vilket land du sitter i. Detta ser de omedelbart.
Kan dom se detta?
Finns det ingen möjlighet att försöka dölja så att det inte syns?

Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Borde vara möjligt att hyra en virtuell dator som står i Sverige och då slipper du nog vpn helt.
Bara en tanke
Berätta mer är du så snäll.
Inte så bra på detta bara hört talas om lite grann.
Citera
2020-09-18, 22:36
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Berätta mer är du så snäll.
Inte så bra på detta bara hört talas om lite grann.
Tänkte om du känner någon i Sverige som kan lite om datorer o teknik så hade dom kunnat skaffa en extra dator och sätta upp den så att du kan kontrollera den från din EGNA dator i det land du befinner dig.

På det sättet så använder du tekniskt sätt en dator är lokaliserad i Sverige med ett svenskt ip nummer.

Jag har själv aldrig testat detta men jag har hört och läst om det, känner du ingen i Sverige som har möjlighet att göra det så kan du säkert hitta någon via nätet som är villig att ställa upp.
Citera
2020-09-18, 22:39
Medlem
Citat:
Tänkte om du känner någon i Sverige som kan lite om datorer o teknik så hade dom kunnat skaffa en extra dator och sätta upp den så du kan kontrollera från din EGNA dator i det land du befinner dig.

På det sättet så använder du tekniskt sätt en dator är lokaliserad i Sverige med ett svenskt ip nummer.

Jag har själv aldrig testat detta men jag har hört och läst om det, känner du ingen i Sverige som har möjlighet att göra det så kan du säkert hitta någon via nätet som är villig att ställa upp.

Måste det vara en dator. Funkar inte en vanlig smart phone alls?

Kan man inte ladda ner någon mjukvara på telefonen.
Citera
2020-09-18, 22:45
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Måste det vara en dator. Funkar inte en vanlig smart phone alls?

Kan man inte ladda ner någon mjukvara på telefonen.
Det skulle säkert kunna vara möjligt med en Android telefon genom teamviewer eller någon liknade app.
Detta är första resultatet som kom upp när jag googlade.
https://help.airdroid.com/hc/en-us/articles/360004722573-How-to-remote-control-Android-device-from-another-Android-device-with-AirMirror-App-

Är android telefonen rootad så är det BARA PLUS men det fungerar också utan root.
Du behöver bara en person i Sverige som kan logga in på appen på sin telefon och sen loggar du in på din telefon och sen så ska du kunna använda/styra telefonen som finns i Sverige så länge den andra personen godkänner det via den svenska telefonen.
Citera
2020-09-18, 22:50
Medlem
Citat:
Det skulle säkert kunna vara möjligt med en Android telefon genom teamviewer eller någon liknade app.
Detta är första resultatet som kom upp när jag googlade.
https://help.airdroid.com/hc/en-us/articles/360004722573-How-to-remote-control-Android-device-from-another-Android-device-with-AirMirror-App-

Är android telefonen rootad så är det BARA PLUS men det fungerar också utan root.
Du behöver bara en person i Sverige som kan logga in på appen på sin telefon och sen loggar du in på din telefon och sen så ska du kunna använda/styra telefonen som finns i Sverige så länge den andra personen godkänner det via den svenska telefonen.

Jävla skit de flesta jag känner till använder iPhone.
Kan jag inte ladda ner något program kosta vad det kostar och använda det?
Citera
2020-09-18, 22:52
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Jävla skit de flesta jag känner till använder iPhone.
Kan jag inte ladda ner något program kosta vad det kostar och använda det?
TeamViewer finns också till iPhone och ipads kanske inte är lika bra men det fungerar kanske till det du ska göra så jag hade testat om jag var du!
https://www.teamviewer.com/en/solutions/remote-desktop/ios/

Kostar heller inget om jag ser rätt
Citera
2020-09-18, 23:01
Medlem
Citat:
TeamViewer finns också till iPhone och ipads kanske inte är lika bra men det fungerar kanske till det du ska göra så jag hade testat om jag var du!
https://www.teamviewer.com/en/solutions/remote-desktop/ios/

Kostar heller inget om jag ser rätt

Jag uppskattar verkligen att du tar din tid.

Ska jag ladda ner appen eller personen som befinner sig i Sverige?
Citera
2020-09-18, 23:06
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Jag uppskattar verkligen att du tar din tid.

Ska jag ladda ner appen eller personen som befinner sig i Sverige?
Ni båda ska ladda ner appen och sen ska det finnas en kod eller något liknande i som du ska skriva in i appen på din telefon som ger dig kontroll över den andra telefon.
Den koden ska din vän kunna se i hans app om han "hostar" delningen om man kan säga så.
Var ett tag sen jag använde teamviewer men tror det fungerar likadant fortfarande.
Citera
2020-09-18, 23:07
Medlem
HermaeusMoras avatar
Här har du en guide du kan gå efter!
https://community.teamviewer.com/t5/Knowledge-Base-EN/How-can-I-share-the-screen-on-my-iPad-iPhone-with-TeamViewer/ta-p/4734
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in