2020-09-18, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Idag artikel i DN om forskningsresultat kring mäns våld mot kvinnor

https://www.dn.se/sthlm/forskare-halften-av-mannen-som-dodar-sin-partner-var-ostraffade/

Tack "kusin"! Där faller argumentet som ett par stycken klamrat sig fast vid tidigare: att en ostraffad familjefar inte kan begå ett mord! Hade varit intressant att läsa hela artikeln. Det ordnar sig kanske.
Citera
2020-09-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Någon som har nåt aktuellt att rapportera om S eller beskyddarna H, JG o SOA?

Jag såg att S rullgardin var nere strax efter kl 8 en vardag förra veckan. Kanske hade sovmorgon eller så har han den nere hela tiden för att grannen inte ska dra några slutsatser? Bilen stod iaf utanför med baken mot garageporten och hans fina spa-bad syns väl från gatan. Det fanns inte vid altanen -18, så var fn fanns det där badet när mordet skedde? Badet som snutkompisen hjälpt till att flytta på när S var misstänkt. Snällt eller dumt? Spa:t betalades i januari, men syns inte på några utomhusbilder från husisarna.
Han kanske förbereder ett mord till och försöker få till nån sorts oregelbundenhet så att några rutiner som bryts inte kan hållas emot honom nästa tingsrättsförhandling vid nästa mordanklagelse? Mina egna spekulationer naturligtvis.
Senast redigerad av Picasso2 2020-09-18 kl. 17:10.
Citera
2020-09-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jovisst , men det jag skrev i slutet på inlägget är ju fasen inte klokt ; att Döda en förälder med barn som inte ens kommit upp i myndighetsålder , f-n jag gråter faktiskt !

Fruktansvärd människa som gjort detta !

Om han tyckte att hon var så in i bomben fruktansvärd kunde väl han ha hämtat dit hela polisstyrkans Schuad för att få hjälp ;eftersom han verkar känna en del inom polisstyrkan !?

Enklast hade det varit om han hade vänt henne ryggen totalt. Låtit HD fått veta "allt" och hela sanningen och be henne om ursäkt för sitt syndiga och svekfulla liv. Han hade aldrig behövt ha sista ordet, men som sagt, det finns idioter!
Citera
2020-09-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kanske sjuk av långvarig psykisk tortyr?

Han valde själv att stanna i förhållandet. I stället för att bara lämna och gå vidare.
Citera
2020-09-18, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Hon klarade inte av att gemskåda det tyvärr.

Jag tror att hon delvis gjorde det men som så ofta tror en del kvinnor att de ska kunna omvända de dåliga slokarna. Det brukar inte funka.
Citera
2020-09-18, 17:34
Medlem
landbandys avatar
Vi inte ju egentligen inte till 100% hur det låg till med ” ilskan ” ; och VARFÖR ??!

Vem det egentligen var som blev alldeles farlig där på plats ; OCH om det var LW Eller SD som hängde sig kvar och ville påverka den andre med t.o.m. Ett Mord !!!!!!

Behöver ju inte bara enbart LW som ville hänga sig kvar hos SD , det kan ju lika mycket vara att SD var förbannad på att LW var ”på väg att gå vidare i livet ”....sådant kan göra en GM otroligt arg har jag förstått ??

Tänk på det !

Vi har Inte all information eftersom mördaren och LW egentligen är de två som ÄR de som vet de 100 % som utlöste mordet , visst !

Sen är det så fruktansvärt att just för att en människa ( en mor ...)blivit misshandlad och mördad gör ju att vi alla bryr oss vidare i det här fallet ; hade det varit otrohet och annat ”snask” så hade jag lagt av för länge sen !

Men mord och misdhandel ä så pass omänskligt så då blir man ju tvungen att få rättvisa skipad !
(Spekulation )

Tänk om ALLA var som mördaren ?

Inte bry sig ett dugg OM att han dödat en människa !!??

Då skulle mänskligheten vara KÖRD !!
Robotar allihopa !
H-e vad illa !!
Senast redigerad av landbandy 2020-09-18 kl. 17:51.
Citera
2020-09-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tack "kusin"! Där faller argumentet som ett par stycken klamrat sig fast vid tidigare: att en ostraffad familjefar inte kan begå ett mord! Hade varit intressant att läsa hela artikeln. Det ordnar sig kanske.

Du kan läsa om innehållet i rapporten här https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/shilan-caman-doktorand/

Själva rapporten (på engelska) finns länkad i slutet på artikeln.
Citera
2020-09-18, 18:10
Medlem
landbandys avatar
Eftersom jag har så svårt att förstå hur en människa kan stå ut med att döda en människa -så är det ingen ide att skriva härinne mer för mig;
för en människa borde inte/skulle inte /kusligt/mystiskt/ofattbart/ 🥺💔 att ORKA med att leva med att den varit otrogen i 6 år mot sin Fru, sen hållt LW i ovetskap om framtidens sanning om SD och henne , och sen döda henne !

Det är för ofattbart att en person har psyke nog att trivas med sitt eget liv efter allt detta ??...

???🥺
Senast redigerad av landbandy 2020-09-18 kl. 18:21.
Citera
2020-09-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Du kan läsa om innehållet i rapporten här https://www.rmv.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-medarbetare/shilan-caman-doktorand/

Själva rapporten (på engelska) finns länkad i slutet på artikeln.

Lysande! Tack!
Citera
2020-09-18, 18:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Både kvinnor och män är ansvariga för sina handlingar, men ibland är det svårt att rå på och genomskåda utstuderade naturer. - LW gav i alla fall MGM en match men hann inte genomskåda honom fullt ut.

Den här kvinnan blev inte mycket klokare efter mer än 20 års samvaro med MGM:
A149, s. 7:

Ojoj, vad han slirar på sanningen till HD.

Jag lider verkligen med henne när jag läser det här.
Och först trodde jag att detta förhör var efter häktningen 2019, men nej, det här är förhör 19 maj- 18, den dag då det var oroligt i förhörsrummet för att man hittat Lena.

Hanna verkar lika virrig här som i förhören 2019.
Citera
2020-09-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Vi har nämligen haft turen att inte råka ut för en galning utan möjlighet till problemlösning. En galning som inte har något förnuft i huvudet. En idiot!

Det kanske är precis det GM tycker att hen
råkat ut för? Det kanske var därför hon
mördades?

Så vilka har du kunnat hitta som detta stämde in på och som inte kan avfärdas pga alibi?
Citera
2020-09-18, 19:45
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Skulle säga att Sd är sedd som en paria i geocach sammanhang, likväl som i resten av kvarteret och i staden.
Måste kännas riktigt olustigt att ha en mordmisstänkt i sin omgivning. Ett bestialiskt dåd som detta borde få de flesta att backa utom synhåll.
Citat:
De närmaste håller mycket låg profil men JG, Joikarainen umgås flitigt på sena kvällar och nätter. Även karmansbo har inga betänkligheter att umgås med ett sådant svin som han bevisat sig vara, då tillsammans med Hd.
Hjälper kanske att blunda tillräckligt hårt och ha en naiv inställning. Förmodligen heller inga större människokännare. Då ska man heller inte förvånas över att han lyckades manipulera LW så framgångsrikt. Hon var kär och förblindad av sina begär.
Citat:
Peter Gabrio och Sara S säger sig ha brutit kontakten, men jag tvivlar då de fortfarande försvarar honom till stora delar.
Försiktiga av rädsla och självbevarelsedrift då de helst inte vill ha MGM stående utanför fönstret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in