2020-09-16, 16:36
Medlem
cokehyenas avatar
Wesström i Expressen om att bli hotad:
Citat:
– Det kommer mest bakifrån vilket är sånt jag föraktar allra mest. Sådana som kommer framifrån och är direkta med vad de tänker och tycker kan jag ha en viss respekt för. De som inte vill visa sig, gömma sig och ger sig på de som är omkring mig och som är bakom mig för att skrämma mig det föraktar jag, säger han.

Wesström är förövrigt den klubbchef med högst lön i Allsvenskan. Ca 1 miljon högre än de flesta andra. Tycker gnagare ska lägga ner att hota och visa respekt för den högavlönade Wesström. Typ hela lånet från DSM går till att se till att han är högre betald än hans motsvarighet i Djurgården eller Bajen.

Kom ihåg det när ni swishar matchbiljetter.

Och för Guds skull sluta skicka anonyma hot, stå upp för era hot och visa ansiktet som män. Riktigt packbeteende.
Citera
2020-09-16, 18:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast Alm har jag klagat på hela året. Vansinniga laguttagningar (mestadels att han verkar vara förälskad i Yasin). Fruktansvärt dålig matchcoachning. Om vi tar gårdagen som exempel så blev vi helt överkörda av Sirius men hans första byten kom i 72:a minuten och dessa var rena spelarbyten, inga positionsförändringar alls. Dom kom först i 89:e minuten!!!

Sedan kan vi ta matcherna mot Norrköping, i hemmamatchen så satte han in Hammar för att vinna luftdueller i slutet av matchen men han gav inte Hammar klara direktiv att följa Lauritsen på hörnor osv. och självklart gjorde Lauritsen mål på hörna när någon mycket svagare luftspelare hamnade i duell med honom. I bortamatchen gjorde vi en riktigt bra första halvlek, sedan tog Peking över allt i andra halvlek. I intervjuer efteråt berättade Alm att han hade tänkt stärka defensiven redan innan vi gjorde vårat mål för att försöka rädda 0-0. I ett läge där det nästan bara är 3-poängare som gäller för oss. Han hade alltså inte en tanke på att försöka få ordning på våran offensiv för att ge Peking en match precis som i första halvlek. Losermentalitet.

Men det värsta med Alm är att han inte verkar kunna motivera sina spelare inför matcherna. Det verkar krävas en plattmatch för att spelarna skall tända till i matchen efter. Har varit oerhört många loja insatser i år.

Sedan syns ingen utveckling i lovande spelare som t ex Irandust. Hur kan en sådan talang stå och stampa på samma fläck år efter år? Nä fy fan, det finns inte många andra tränare i allsvenskan jag rankar lägre än Alm.
Under Alms tid i AIK var det just matchcoachningen som han fick mest kritik för, under en träning på Karlberg var det en random gammal gubbe som konfrontera Alm och sa "Du byter för sent!" vilket fick Alm att jämföra sitt bytande med Sir Alex Ferguson och konstatera att det inte stämmer..

Kan förstå all din kritik mot Alm förutom det här med unga spelare, här var han verkligen inte rädd för att ge unga chansen (Sonko Sundberg, Salétros, Sam Lundholm, Quaison, Alex Isak etc.)

Det här med att motivera sina spelare har han själv sagt att han väntar sig att det ska finnas där, är man uttagen i startelvan eller kommer in som inhoppare ska det va motivation nog och till viss del kan jag hålla med honom.
Citera
2020-09-16, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Under Alms tid i AIK var det just matchcoachningen som han fick mest kritik för, under en träning på Karlberg var det en random gammal gubbe som konfrontera Alm och sa "Du byter för sent!" vilket fick Alm att jämföra sitt bytande med Sir Alex Ferguson och konstatera att det inte stämmer..

Kan förstå all din kritik mot Alm förutom det här med unga spelare, här var han verkligen inte rädd för att ge unga chansen (Sonko Sundberg, Salétros, Sam Lundholm, Quaison, Alex Isak etc.)

Det här med att motivera sina spelare har han själv sagt att han väntar sig att det ska finnas där, är man uttagen i startelvan eller kommer in som inhoppare ska det va motivation nog och till viss del kan jag hålla med honom.

Jämförde han sig själv med Sir Alex? Där snackar vi hybris!

Det här med unga spelare kanske stämde i AIK, men det är ju ett faktum att han valt Yasin före Wålemark i nästan varenda match. Sedan har vi ungtuppen Jagne som bara är 16 år men som är en supertalang (var visserligen skadad ett tag) men fortfarande inte ens fått vara med i en matchtrupp.

Alltså man kräver ju inte att han skall hålla ett brandtal direkt ur "remember the titans" eller "Braveheart" eller något. Men visst fan är det hans ansvar att spelarna är laddade när dom går ut till matchstart? Hans åsikter där grundar sig nog i att han helt enkelt saknar dessa egenskaper helt.

Om man nu är en dålig taktiker, saknar inspirerande egenskaper och är dålig på talangutveckling så skall man nog inte arbeta som tränare i fotboll.
Senast redigerad av trazke 2020-09-16 kl. 19:36.
Citera
2020-09-16, 21:29
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Jämförde han sig själv med Sir Alex? Där snackar vi hybris!

Det här med unga spelare kanske stämde i AIK, men det är ju ett faktum att han valt Yasin före Wålemark i nästan varenda match. Sedan har vi ungtuppen Jagne som bara är 16 år men som är en supertalang (var visserligen skadad ett tag) men fortfarande inte ens fått vara med i en matchtrupp.

Alltså man kräver ju inte att han skall hålla ett brandtal direkt ur "remember the titans" eller "Braveheart" eller något. Men visst fan är det hans ansvar att spelarna är laddade när dom går ut till matchstart? Hans åsikter där grundar sig nog i att han helt enkelt saknar dessa egenskaper helt.

Om man nu är en dålig taktiker, saknar inspirerande egenskaper och är dålig på talangutveckling så skall man nog inte arbeta som tränare i fotboll.

(Beklagar om du redan svarat på dessa frågor, hänger bara på forumet i perioder och tar mig sällan tid att gå igenom trådar ordentligt, men):

Vem vill du se efter Alm? Vad känns realistiskt för dig som har koll på Häcken? Finns det någon med en filosofi som du personligen attraheras av och som du tror kan funka på Hisingen ink. bortamatcher? Hur tror du att Sonny och grabbarna ser på framtiden, verkar de gilla Alm?

(Själv har jag hört lite olika prognoser om hur ett inställt Gothia, etc slagit mot tidigare prognoser, men min bild är fortfarande att ni är relativt stabila).
Citera
2020-09-16, 23:38
Medlem
Citat:

Jag tycker faktiskt inte att det är tränarens ansvar att se till att spelarna är laddade, något egenansvar måste man ju ha, speciellt på den här nivån och att vara laddad inför match är ju ganska så fundamentalt, har delar av spelartruppen problem med att tända till inför en match är det ett problem såklart men då tycker jag lika väl att det ansvaret ligger på ledare i spelargruppen, sedan är det tränarens ansvar att förbereda spelarna med en matchplan, men även en plan B, och en plan C om saker skiter sig.

Samma sak egentligen med att skrika huvudet av sig från sidlinjen, ibland kan det såklart finnas behov för att coacha aktivt från sidan, men finns det ett bra grundspel, att spelarna vet vad dom skall göra så skall man inte behöva skrika sig igenom matcherna.
Citera
2020-09-17, 07:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
(Beklagar om du redan svarat på dessa frågor, hänger bara på forumet i perioder och tar mig sällan tid att gå igenom trådar ordentligt, men):

Vem vill du se efter Alm? Vad känns realistiskt för dig som har koll på Häcken? Finns det någon med en filosofi som du personligen attraheras av och som du tror kan funka på Hisingen ink. bortamatcher? Hur tror du att Sonny och grabbarna ser på framtiden, verkar de gilla Alm?

(Själv har jag hört lite olika prognoser om hur ett inställt Gothia, etc slagit mot tidigare prognoser, men min bild är fortfarande att ni är relativt stabila).

Min dröm är Jocke Persson, känns som han skulle passa perfekt i Häcken sett till vilken riktning vårat spel tagit och han har ju visat vid ett flertal gånger att han kan få mindre lag att bli vinnare.
Vad gäller Alm så känns han som en småbutter men oförarglig figur som ingen riktigt tar på allvar, dessutom har han kontrakt över 2022 och som läget är har vi förmodligen inte råd att sparka honom ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag tycker faktiskt inte att det är tränarens ansvar att se till att spelarna är laddade, något egenansvar måste man ju ha, speciellt på den här nivån och att vara laddad inför match är ju ganska så fundamentalt, har delar av spelartruppen problem med att tända till inför en match är det ett problem såklart men då tycker jag lika väl att det ansvaret ligger på ledare i spelargruppen, sedan är det tränarens ansvar att förbereda spelarna med en matchplan, men även en plan B, och en plan C om saker skiter sig.

Samma sak egentligen med att skrika huvudet av sig från sidlinjen, ibland kan det såklart finnas behov för att coacha aktivt från sidan, men finns det ett bra grundspel, att spelarna vet vad dom skall göra så skall man inte behöva skrika sig igenom matcherna.

Ursäkta min franska men här talar du ur röven. Självklart skall en tränare piska liv i laget innan matchstart. Hur han sedan väljer att göra det är en annan sak, det kan räcka med ett samtal med en hetlevrad spelare som taggar till och för det vidare. Men något skall göras, man kan inte som tränare förutsätta att blodet pumpar på sina spelare automatiskt. Sitter man likgiltig och tittar på sina spelare så ser det ut som det gjort för oss i otaliga matcher i år.
Citera
2020-09-17, 08:30
Medlem
Citat:
Ursäkta min franska men här talar du ur röven. Självklart skall en tränare piska liv i laget innan matchstart. Hur han sedan väljer att göra det är en annan sak, det kan räcka med ett samtal med en hetlevrad spelare som taggar till och för det vidare. Men något skall göras, man kan inte som tränare förutsätta att blodet pumpar på sina spelare automatiskt. Sitter man likgiltig och tittar på sina spelare så ser det ut som det gjort för oss i otaliga matcher i år.

Det är riktigt uselt om en elitidrottare måste ha någon som piskar igång dom inför en match, speciellt om man har häng på toppen/medaljer, då är något rejält fel. That is all.
Citera
2020-09-17, 09:00
Avslutad
Citat:
Det är riktigt uselt om en elitidrottare måste ha någon som piskar igång dom inför en match, speciellt om man har häng på toppen/medaljer, då är något rejält fel. That is all.

Må så vara. Men det är rena fakta att vi haft en loj inställning i närmare hälften av matcherna i år. Man kan mer eller mindre se hur resultatet i matcherna kommer bli efter ett par minuter. Vem är ansvarig för att det inte skall vara så?

Den bäste tränaren jag haft kunde måla upp scenarior inför viktiga matcher på träningar redan en vecka i förväg. Ibland kunde dom kännas helt verklighetsfrämmande i början men i slutet av veckan trodde alla stenhårt på det och var så laddade att man skakade. Men Alm som är tränare i den absoluta eliten i Sverige skall inte behöva lägga ett par minuter före matchstart för att se till att det inte ser så lojt ut som det gjort i många matcher?
Citera
2020-09-17, 09:03
Avslutad
Citat:
Min dröm är Jocke Persson, känns som han skulle passa perfekt i Häcken sett till vilken riktning vårat spel tagit och han har ju visat vid ett flertal gånger att han kan få mindre lag att bli vinnare.
Vad gäller Alm så känns han som en småbutter men oförarglig figur som ingen riktigt tar på allvar, dessutom har han kontrakt över 2022 och som läget är har vi förmodligen inte råd att sparka honom ändå.

Persson hade aldrig funkat i en klubb som Häcken, Sonny har för mycket att säga till om. Det är typ i Norrköping han hade funkat som bäst med tanke på hur mycket utrymme Gustafsson får där. Det får han inte någon annanstans bland toppklubbarna.

Citat:

Håller helt med. En hårtork under halvtidsvilan kan jag däremot ändå finna helt okej.
Citera
2020-09-17, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Persson hade aldrig funkat i en klubb som Häcken, Sonny har för mycket att säga till om. Det är typ i Norrköping han hade funkat som bäst med tanke på hur mycket utrymme Gustafsson får där. Det får han inte någon annanstans bland toppklubbarna.

Håller helt med. En hårtork under halvtidsvilan kan jag däremot ändå finna helt okej.

Sist skrev du att Jocke Persson har större ambitioner än Häcken, i ett större lag lär han få ännu mindre att säga till om. Bestäm dig för bövelen! Jag tror inte att det krävs en manager-roll för att Persson skall fungera, dessutom är Sonny ganska pragmatisk och även om han inte skulle varit det så är nästa år hans sista som sportchef i Häcken. Sedan tar den mer gröne Martin Ericsson över som säkerligen skulle tycka det var skönt med en stark tränare i början av sin sportchefskarriär.
Citera
2020-09-17, 09:47
Medlem
ingetbranicks avatar
En tränare visar att det är på allvar genom att vara noggrann och seriös i sina förberedelser och ha en plan. Han ska inte behöva stå och skrika på spelarna för att de ska göra sitt jobb. Det är yrkesmän vi talar om. Framför allt ska han inte låtsas vara något han inte är, som när Hamrén skulle väcka både spelare och media med sitt brandtal om att "tillsammans är vi starka, tillsammans är vi jävligt starka" Då var det skämskudde fram, som man säger numera.
Citera
2020-09-17, 10:07
Medlem
Crookens avatar
Artikeln om att IFKs Transferintressenter hade motsatt sig vissa spelarköp som sportchefen ville göra, för att sen bestämma att ta hem PW och Seb.

Är det ingen som grävt vidare i vilka dessa spelare som de sagt nej till skulle vara, med tanke på att de valde att finansiera köpet av stjärnan Kouakou menar jag...

Det jag menar är att det känns som den artikeln va ett dåligt hopkok av en lat journalist...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in