Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
"Volha", om jag får be. Ifall du skall propsa på vitryskt uttal, stavning och transkribering vore det klädsamt om du först lärde dig vitryskt uttal, stavning och transkribering.
Haha namn i Bjälleros verkar vara en egen pseudovetenskap, men som jag förstår det stavas namnet Olga som "Вольга" där och då tycker jag det är mycket käckare att hon får heta Volga på svenska
https://classes.ru/all-byelorussian/...term-22558.htm
Det fascinerar mig hur många, framför allt liberaler, i Bjälleros och Landet 404 ofta definierar sin etniska tillhörighet i negativa termer, d.v.s. att man envisas med att heta något och vara något på ett språk man inte talar och en kultur man aldrig utövat. Lite som Elizabeth Warren som påstår sig vara indian.
Efter 30+ år av frihet från det homofoba RyZZland verkar t.ex. Landet 404 utveckla någon slags bisarr "öppen ukrainskhet" där vem som helst (t.ex. Saakashvili) får vara ukrainare och den enda gemensamma nämnaren tydligen är att "vi är inte ryssar". Volga och hennes kompisar verkar vilja att folket i Bjällerklang går i samma riktning. Samtidigt som Volga inte behärskar något annat språk än ryska och i allt väsentligt har samma seder och bruk som vilken ryss som helst...
Beteendet är så märkligt. Jag vet inget annat ställe i världen där man ägnar sig åt sådant "dubbeltänk"...