2020-09-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Bevis för att kina-kommunisterna medvetet har kokat ihop viruset?

https://zenodo.org/record/4028830#.X2IsqHYzYnX
Jag har länge misstänkte att det här viruset är konstgjort för att
- det beter sig väldigt konstigt jämfört med andra virus, vissa blir smittade utan symtom medans andra dör. Påverkar så många olika organ i kroppen på så många olika sätt.
- sprids via luften.
- har lång inkubationstid och många asymptomatiska smittspridare.
- Det bröt ut i Wuhan hundratals mil från fladdermössen i södra kina.
- Kina införde drakoniska åtgärder & svetsade igen dörrarna hos folk.
- Wuhans labb har forskat i 20 år på coronavirus med bland annat mycket tveksam "gain of function"-forskning. Det har tidigare varit ett flertal incidenter.
Citera
2020-09-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
Ja. Därför jävligt smart att hålla förskolor och lågstadiet öppet. Där föräldrarna är sannolikt unga även de.
Idag tror jag det är vanligare man skaffar barn i övre medelåldern ..man vill nog satsa på jobb, karriär innan.
Citera
2020-09-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Myndigheterna borde långt tidigare ha gått ut och gett svenskarna rådet att stanna hemma. I så fall hade man haft färre resenärer att hålla uppsikt över.

Det testkapacitet som fanns, borde naturligtvis inte ha utnyttjats till resenärer från kända infektionshärder. Kapaciteten att testa och smittspåra borde ha använts till att, i så stor utsträckning som möjligt, upptäcka smitta bland resenärer från andra platser.

Instämmer (med applåd).

Ja. Med färre smittbärare i utgångsläget, så hade det funnit bättre förutsättningar att smittspåra kring smittbärarna. Skillnaden hade på så sätt kunnat bli mycket större än 10-faldig.

Om man ska dra en analogi så kan man jämföra med att rulla två snöbollar nerför en sluttning med snö. Du släpper först den ena och sedan den andra. Sedan bromsar du snöbollarna. Den första är stor blivit stor med hög fart och tar längre tid att bromsa än den snöbollen som nyss satts i rullning som kommer att stoppas fortare. Storleken på bollarna när de stannat representerar antalet fall eller döda. Hade man stoppat Den första bollen tidigare så blir slutresultatet annat.
Citera
2020-09-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hon påstår sig ha gjort ett sista försök att informera omvärlden om detta den 16 januari men blev hindrad. Då hade Kina överlämnat allt de visste om det nya viruset och t.o.m. genomet vilket faktiskt är imponerande. Så snabbt har det aldrig gått förut att ta fram sådant på nya virus. Allt finns tidsstämplat i offentliga register hos FN.

Och vet du vad? USA var nog en av de första länderna att bli informerad kring alla uppgifter helt enkelt för att deras representant då satt med i WHO:s panel. De är definitivt med i byråkratin i FN och kan se till att ingen fuskar med diarieföringen. Dessutom pågick internationellt samarbete med labbet i Wuhan sedan många år.

Och nu ska vi inte skylla på Trump, anser jag, att inget hände i USA då. Som du kanske minns var åtminstone alla Demokrater upptagna av annat då. Och hela WH-administration och Republikaner på sitt håll. Med ett meningslöst Impeach-förfarande.

Försök att se att alla dessa fåniga konspirationer har att göra med att det är presidentval i USA. Och ja, Trump kan vinna på taktiken att utmåla Kina som boven i dramat. Jag kan dock garantera dig att om Trump vinner kommer förbindelserna med Beijing att snabbt normaliseras efter valet. Trump är klok när det gäller ekonomi och en storkonflikt med Kina kostar alldeles för mycket pengar. För att inte tala om vad en militär konfrontation skulle göra.
Ok, jag fattar inte vad du menar egentligen, hon och alla andra fick ta del av genomet den11 januari, hon går ut den 16 januari med att genomet har unika frekvenser som bara kan ha tillkommit i labbet, jag ser liksom ingen lucka i nån tidslinje.

Däremot känns ju det hela konstigt, vad skulle Kina vinna på allt detta, ser liksom ingen mening med att sprida ett virus i sitt egna land, för att uppnå vad då, ekonomiskt världsherravälde, det mesta talar väl för att viruset läckt ut från labbet och inte att dom medvetet skulle ha spritt det.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-09-16 kl. 19:11.
Citera
2020-09-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Israel inför total lockdown på fredag och dom har en bråkdel av våra siffror .
De verkar gilla tvära kast. Släppte ju allt fritt i juni.
Kan spela roll att judiska nyåret börjar då, de vill inte att folk ska resa runt och smittas
Citera
2020-09-16, 19:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ok, jag fattar inte vad du menar egentligen, hon och alla andra fick ta del av genomet den11 januari, hon går ut den 16 januari med att genomet har unika frekvenser som bara kan ha tillkommit i labbet, jag ser liksom ingen lucka i nån tidslinje.
Nej, det säger hon inte. Hon påstår sig ensam försökt att meddela omvärlden om ett nytt farligt virus och det sista tillfället var den 16 januari. Då hade Kina i princip överlämnat all information om viruset. Så hennes historia håller inte helt enkelt. Omvärlden var redan informerad om allt man visste. T.o.m. genomet var publicerat:
According to Yan, she reported her findings about the virus multiple times to her superiors, including one on 16 January, after which she says she was warned by her supervisor "to keep silent and be careful."
https://en.wikipedia.org/wiki/Li-Meng_Yan

Och hennes rapport om att viruset är laboratorieframställt och medvetet eller omedvetet utsläppt av kineserna har sågats av flera erkända experter på området:
/.../"This pre-print report cannot be given any credibility in its current form," says Andrew Preston, an expert in microbial pathogenesis at the University of Bath in the U.K.
https://www.newsweek.com/fact-check-does-new-study-give-evidence-that-coronavirus-was-made-lab-1532068

Vad mer vill du ha för att förstå att hon är en charlatan som utnyttjas i det politiska spelet?
Citera
2020-09-16, 19:24
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Är det nån mer än jag som blivit rejält överraskade av att vi inte hamnade i en Italien/Spanien situation?
Att Viruset inte alls haft den spridning och dödlighet som jag och många med mig trodde?

På vilket sätt menar du att Sverige inte har hamnat i Italiens och Spaniens situation? Ifall man tittar på dödsfall per befolkningsmängd, så har Sverige nått upp till 98 % av Italiens siffror. Sverige har 90 % av Spaniens siffror. Det är inte vackra siffror

Istället för att jämföra med just Italien och Spanien, så kan man jämföra med Norge och Finland. Sverige har 1182 % av Norges dödsfall per befolkningsmängd. Sverige har 949 % av Finlands siffror. Det är genanta siffror.

Citat:
Vad är detta?

Vad handlar detta om egentligen?

Hur kunde Italien hamna i Kris, men Sverige med i Princip noll åtgärder och riktigt kass strategi klarat oss så mycket bättre?

Med tanke på den katastrof som Sverige har gått igenom, så borde makthavarna ha hamnat i panik.

Citat:
Har vi en annan genetik som påverkar?

Att Sverige inte har råkat ännu värre ut, trots en usel strategi, beror på svenska folkets ansträngningar. Samtidigt som Folkhälsomyndigheten har varit likgiltig, har stora delar av svenska tagit smittspridningen på allvar.

Citat:
Är detta en bluff?

Nej. Viruset är ingen bluff. Bluffen ligger i Anders Tegnells beskrivning av smittan. Anders Tegnell har påstått att smittspridning utan symtom bara står för en minimal del av smittspridningen, trots att det utanför Sverige var välkänt att osynlig smittspridning står för en stor del av smittspridningen. Anders Tegnell har helt enkelt stått och ljugit rakt ut.
Citera
2020-09-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Der kommer ingen tal fra DK i dag. Tekniske problemer.
”Tekniska problem”

Jahapp. Nu mörkar Danmark också. Tar för givet att de sänker lik i Stora Bält nu och skyller på fel i folkbokföringen. Jag skulle vara seriöst orolig om jag var familjemedlem till en avliden. Hela familjer kan rensas ut av Corona-Milisen. Precis som här i Sverige.
Citera
2020-09-16, 19:29
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Med tanke på att smittspridningen är betydligt mindre här än de flesta länder

sverige har bytt test till ett som bara detekterar riktigt sjuka individer, resten för negativt trots att dom har covid-19

så vi har lika mycket smittspridning som alla andra, men på pappret ser det ut som att vi har låg smittspridning eftersom testen inte fångar upp det.

generaliserar lite nu, men tydligen är det en anleding till att det ser ut som att det är låg smitta i sverige om vi jämför med många andra länder
Citera
2020-09-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
sverige har bytt test till ett som bara detekterar riktigt sjuka individer, resten för negativt trots att dom har covid-19

så vi har lika mycket smittspridning som alla andra, men på pappret ser det ut som att vi har låg smittspridning eftersom testen inte fångar upp det.

generaliserar lite nu, men tydligen är det en anleding till att det ser ut som att det är låg smitta i sverige om vi jämför med många andra länder

Så vilken känslighet har testerna i Sverige kontra andra länder? Källa? CT-värden?
Citera
2020-09-16, 19:33
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell

Då har du naturligtvis någon trovärdig källa som styrker att det ligger till på det viset att länka till?
Citera
2020-09-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney

Däremot känns ju det hela konstigt, vad skulle Kina vinna på allt detta, ser liksom ingen mening med att sprida ett virus i sitt egna land, för att uppnå vad då, ekonomiskt världsherravälde, det mesta talar väl för att viruset läckt ut från labbet och inte att dom medvetet skulle ha spritt det.

Följ utvecklingen i Victoria, Australien (på Sky News, YouTube) så kommer du snart begripa vad det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in