Citat:
Ursprungligen postat av
Sinnersten
Är det nån mer än jag som blivit rejält överraskade av att vi inte hamnade i en Italien/Spanien situation?
Att Viruset inte alls haft den spridning och dödlighet som jag och många med mig trodde?
På vilket sätt menar du att Sverige inte har hamnat i Italiens och Spaniens situation? Ifall man tittar på dödsfall per befolkningsmängd, så har Sverige nått upp till 98 % av Italiens siffror. Sverige har 90 % av Spaniens siffror. Det är inte vackra siffror
Istället för att jämföra med just Italien och Spanien, så kan man jämföra med Norge och Finland. Sverige har 1182 % av Norges dödsfall per befolkningsmängd. Sverige har 949 % av Finlands siffror. Det är genanta siffror.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sinnersten
Vad är detta?
Vad handlar detta om egentligen?
Hur kunde Italien hamna i Kris, men Sverige med i Princip noll åtgärder och riktigt kass strategi klarat oss så mycket bättre?
Med tanke på den katastrof som Sverige har gått igenom, så borde makthavarna ha hamnat i panik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sinnersten
Har vi en annan genetik som påverkar?
Att Sverige inte har råkat ännu värre ut, trots en usel strategi, beror på svenska folkets ansträngningar. Samtidigt som Folkhälsomyndigheten har varit likgiltig, har stora delar av svenska tagit smittspridningen på allvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sinnersten
Är detta en bluff?
Nej. Viruset är ingen bluff. Bluffen ligger i Anders Tegnells beskrivning av smittan. Anders Tegnell har påstått att smittspridning utan symtom bara står för en minimal del av smittspridningen, trots att det utanför Sverige var välkänt att osynlig smittspridning står för en stor del av smittspridningen. Anders Tegnell har helt enkelt stått och ljugit rakt ut.