2020-09-16, 11:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
De negativa effekterna av att inte träna trumfar den otroligt osannolikt låga risk att få hjärtkomplikationer till följd av träning under en infektion.
Du missade alltså hela budskapet i artikeln med andra ord. Det gäller säkert för influensa och förkylningar. Det som framkommit är att man ser hjärtpåverkan även i asymtomatiska fall av COVID19. Därför anser man att det finns en påtaglig risk för komplikationer som man annars inte brukar se. Här är studien de bygger sitt resonemang på:

Cardiovascular Magnetic Resonance Findings in Competitive Athletes Recovering From COVID-19 Infection

https://jamanetwork.com/journals/jamacardiology/fullarticle/2770645
Citera
2020-09-16, 11:49
Medlem
stilichos avatar
Jag råkade hitta en forskningsartikel om coronavirus säsongsbundenhet från 2010:
https://jcm.asm.org/content/48/8/2940.short

Slutsatsen var att de fyra coronavirus som fanns i cirkulation då var extremt säsongsbundna, i paritet med influensa.

Nu finns det ju inga garantier för att covid19 följer samma mönster som de gamla coronavirusen. Men om det gör det så är det väl upplagt för en gigantisk andravåg framåt senhösten.
Citera
2020-09-16, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, och vi får inte glömma alla döda.

Hur Sverige utmärker sig?!?!?

Vi har 6000 döda. Naturligtvis tittar Danmark inte på oss eftersom vi har misslyckats.
Nu var det ju den sällsynt dåliga äldrevården på sina håll som utmärkte sig..och att inte Italien och utlandsresenärer direkt sattes i karantän som utmärkte sig..enligt min åsikt.
Nu öppnar ju äldrevården för besök 1/10 så intressant hur det ska gå.
Citera
2020-09-16, 11:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nej, det är bäst att man tar livet av sig direkt. Annars riskerar man ju att dö...

Det går dagligen runt massa människor som utan att veta om det har hjärtfel eller kärls som är på bristningspunkten. Min far föll plötsligt ihop för ett antal år sedan, knall och fall, död i hjärnblödning så jag vet av egen erfarenhet att livet är skört.

Men om du nu är så rädd för att du kan ha hjärtskada utan att veta om det så är det bäst för dig att du alltid håller dig i vilopuls, inte träffar några människor och allmänt fortsätter att vara livrädd för att leva.
Larva dig inte. Hela artikeln handlar om det förrädiska med COVID19 att även asymtomatiska kan ha hjärtpåverkan och att det inte är ovanligt. Något som man inte ser vid influensa och förkylningar:

Och jag är varken rädd för detta eller för COVID19 öht för min egen del och har aldrig varit det.
Citera
2020-09-16, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Nej, FHM säger att man inte skall ta hänsyn till detta. FHM vill inte att det skall finnas ett A-lag och ett B-lag där A-laget inte följer rekommendationerna. Det urholkar dessa nämligen. Sedan vet jag av egen erfarenhet att man så fort man har bekräftade antikroppar inte alls är lika noga längre.

Med tanke på att man inte heller vet hur länge som immuniteten finns kvar så vill inte FHM att folk skall lära in dåliga vanor heller.
Okej,
Kan känns lite tryggare för er iaf.
Ps. I mina ögon är det B-laget som inte följer rekommendationerna
Citera
2020-09-16, 11:58
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Frankrike stänger allt fler skolor pga covid-19 smitta. Grundskoleeleverna var tillbaka i skolan redan den 22 juni och det är först nu det börjar märkas av en ökad smittspridning. I Sverige startade skolorna runt den 17-18 augusti.

”Skolor stängs igen – Frankrike räds ny smitta

Flera franska skolor har tvingats stänga efter nya fall av covid-19 bland elever och över 2 000 lektioner har ställts in, uppger Frankrikes utbildningsminister Jean-Michel Blanquer.

-Vi har runt 1 200 nya fall av covid bland studenter jämfört med föregående vecka. Vi ställer in undervisningen efter att tre fall eller fler upptäckts i en och samma klass, säger utbildningsministern i en intervju med LCI television.

I början av förra veckan hade endast 28 grundskolor tvingats stänga helt på grund av smittspridning – i början denna vecka hade siffran ökat till 81.”

svt.se
Citera
2020-09-16, 12:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nu var det ju den sällsynt dåliga äldrevården på sina håll som utmärkte sig..och att inte Italien och utlandsresenärer direkt sattes i karantän som utmärkte sig..enligt min åsikt.
Nu öppnar ju äldrevården för besök 1/10 så intressant hur det ska gå.
Nej, det var INTE äldrevården som var skillnaden utan vår stora samhällsspridning. Våra grannländer har samma procentandel äldre som dött men eftersom de tog till striktare restriktioner fick de även ner spridningen i samhället vilket ledde till färre äldre och sköra som dog.

Norges Frode F uttalar sig idag:

” Vi slog till hårt i mars och med bra tajming. Hela samhället förstod att det var allvar och vi fick en snabb effekt. Jag tror att det är förklaringen till att vi har färre döda i Norge än i Sverige.

Snabb nedstängning innebar färre smittade i samhället, och därmed minskade risken för att coronaviruset skulle nå fram till äldre och riskgrupper, säger han.

Vi har ungefär samma nivå andel döda på äldreboenden och sjukhem som i Sverige, 50-60 procent. Om man håller trycket nere i samhället som sådant blir det färre som avlider på institutionerna.”

svt.se
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-09-16 kl. 12:07.
Citera
2020-09-16, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nej, det var INTE äldrevården som var skillnaden utan vår stora samhällsspridning. Våra grannländer har samma procentandel äldre som dött men eftersom de tog till striktare restriktioner fick de även ner spridningen i samhället vilket ledde till färre äldre och sköra som dog.

Norges Frode F uttalar sig idag:

” Vi slog till hårt i mars och med bra tajming. Hela samhället förstod att det var allvar och vi fick en snabb effekt. Jag tror att det är förklaringen till att vi har färre döda i Norge än i Sverige.

Snabb nedstängning innebar färre smittade i samhället, och därmed minskade risken för att coronaviruset skulle nå fram till äldre och riskgrupper, säger han.

Vi har ungefär samma nivå andel döda på äldreboenden och sjukhem som i Sverige, 50-60 procent. Om man håller trycket nere i samhället som sådant blir det färre som avlider på institutionerna.”

svt.se

Okej, jag är inte insatt men får lita på dina siffror. Trodde att det mest var äldre-äldre som dött..mystiskt. Vilka grupper har då dött, alltså ca 50%?
Citera
2020-09-16, 12:18
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Näe, sunt förnuft.
Sverige kan man inte lita på. Det finns exempel på att Sverige sysslar med propaganda (putsning av den egna bilden) och frisering.

Där förlorade du allt förtroende du någonsin byggt upp på Flashback.
Citera
2020-09-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Där förlorade du allt förtroende du någonsin byggt upp på Flashback.
Vilket förtroende?=) kan ju aldrig tappa nåt man aldrig haft
Citera
2020-09-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du ska inte lyssna på den där bitchen. 1% säger WHO. Skulle alla i Sverige drabbas kommer 100 tusen att dö på sikt.

Fel. Beräkningen jag gjorde tidigt i tråden var 0,2-0,6 % vilket konfirmerats av flera stora studier ex Island. 100 000 döda på sikt, menar du 100 år?
Citera
2020-09-16, 12:42
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Larva dig inte. Hela artikeln handlar om det förrädiska med COVID19 att även asymtomatiska kan ha hjärtpåverkan och att det inte är ovanligt. Något som man inte ser vid influensa och förkylningar:

Och jag är varken rädd för detta eller för COVID19 öht för min egen del och har aldrig varit det.

Jaså, hur vet du att myocardit inte kan inträffa av andra asymptomatiska infektioner? Jag antar att du följt detta under lång tid och inte blivit expert nu.

Det är du som larvar dig med att som en dåre försöka framställa covid-19 som digerdöden. Om man inte dör av själva sjukdomen kommer man garanterat dö av följderna.

Ser förresten att du länkar samma studie som DrTony gjorde förut. Där 2/3 av de med påvisad myocardit hade det pre-covid. Kanske av en förkylning?

Jag undrar hur Albin Ekdal och Paul Pogba m.fl ens vågar snöra på sig dojjorna varje dag med denna vetskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in