2020-09-16, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Någon som vet om hovrättsförhandlingen har någon direktrapportering??

https://sverigesradio.se/artikel/7554075
Citera
2020-09-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AN68
Lyssna 3 timmar och 17 minuter in så hittar du vad jag pratar om. Antingen ett mänskligt misstag eller så blev sekretessen släppt.
Ah. Nu vet jag vilka sms du talar om. Det BLEV sekretess även i ljudfilerna. Det är en radda sms med grovt sexuellt innehåll. I fupen är de maskade också. Dörrarna stängdes, när man talade om dessa mer detaljerat.
Citera
2020-09-16, 11:33
Medlem
Likhunden markerar i sängen
Citera
2020-09-16, 11:34
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ah. Nu vet jag vilka sms du talar om. Det BLEV sekretess även i ljudfilerna. Det är en radda sms med grovt sexuellt innehåll. I fupen är de maska också. Dörrarna stängdes, när maän talade om dessa mer detaljerat.
Men lyssna på klippet från tiden jag skrev så läser ju hans advokat upp snuskiga SMS om Tishkos stora kuk osv. Någon måste ha klantat till det i så fall.
Citera
2020-09-16, 11:38
Medlem
Citat:
Men lyssna på klippet från tiden jag skrev så läser ju hans advokat upp snuskiga SMS om Tishkos stora kuk osv.
Ja, några få lästes upp i förhandlingen öppet. . Du kan jämföra med fupen och den aktbilaga som innehåller smskonversationerna. Men de maskade läses inte upp i ljudfilerna.
Citera
2020-09-16, 11:41
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Ja, några få lästes upp i förhandlingen öppet. . Du kan jämföra med fupen och den aktbilaga som innehåller smskonversationerna. Men de maskade läses inte upp i ljudfilerna.
Dom ber ju folk gå ut innan SMS:en läses upp. Varför skulle någon klippa och ha sig på det viset i ett klipp på youtube? Advokaten börjar läsa SMS efter att åhörarna fått gå ut enligt ljudklippet. Jag får kolla FUP senare men det här var något jag reagerade direkt på när jag lyssnade igår.
Citera
2020-09-16, 11:49
Medlem
Exponera medier! nu unga Wilmas förlorade liv. Och hennes anhörigas förstörda liv. Kan inte riksfettot ambulera mellan domstolsförhandlingarna och här för balansens skull kalkylera med rasism bakom kurdens mord på den svenska flickan?
Citera
2020-09-16, 11:49
Medlem
Citat:
Dom ber ju folk gå ut innan SMS:en läses upp. Varför skulle någon klippa och ha sig på det viset i ett klipp på youtube? Advokaten börjar läsa SMS efter att åhörarna fått gå ut enligt ljudklippet. Jag får kolla FUP senare men det här var något jag reagerade direkt på när jag lyssnade igår.
Ska också lyssna och läsa. Mitt minne kan ju svika.
Citera
2020-09-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Att han köpte en tågbiljett till Göteborg med Wilmas kort för att vilseleda

Så han fattade inte att de har kamera på tåget?
Citera
2020-09-16, 12:09
Medlem
Citat:

Citat:
Ska också lyssna och läsa. Mitt minne kan ju svika.
Du har rätt där. Man stängde inte av ljudet. Frågan är, som du säger, om den mänskliga faktorn blandades in där eller att man bara ansåg att detta inte skulle ut i medierna direkt under brinnande förhandling och att ljudfilerna inte är sekretessbelagda på något sätt. Jag tror på det senare.

Tack för att du uppmärksammade detta. Det är en intressant diskussion parterna emellan.
Citera
2020-09-16, 12:16
Medlem
Nu går åklagare Jim Westerberg igenom de fem gånger pojkvännen åkte hem med sin jobb-bil efter att Wilma mördats. Besöken varade mellan 7 och 25 minuter enligt åklagaren.
Frida Grönholm, P4 Väst

Det mest troliga är att T styckat upp kroppen så pass väl att det inte direkt ser ut som en människa. Dvs skalat av hud. Sen har han dumpat delarna i diverse olika sopnedkast, medans han jobbat. Chansen att hitta resten av Wilma känns minimal.

Man önskar dödstraff fanns i Sverige.
Citera
2020-09-16, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Att han köpte en tågbiljett till Göteborg med Wilmas kort för att vilseleda

Var har du det ifrån?
Senast redigerad av Osakazuki 2020-09-16 kl. 12:19. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera