2020-09-15, 17:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det står att det kan vara en annan TR om du läser allt. Det är inte Stockholms Tingsrätt i alla fall.
Det finns flera att efterfråga vem idioten är. Grovt vapenbrott och där man säkerligen inte uppvisat att det är lagligt utan man häktar inom ett dygn på högsta misstankegraden. Inte direkt något större IQ här inte.
Jag vet
Citera
2020-09-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Fattar inte riktigt vad du vill ha sagt.... Du får gärna förtydliga dig.

Nämndemän deltar inte vid häktningsförhandlingar, så han är inte häktad av sina kollegor nämndemännen. Tydligt nog för dig?
Citera
2020-09-15, 17:57
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnySockerPalats
Nämndemän deltar inte vid häktningsförhandlingar, så han är inte häktad av sina kollegor nämndemännen. Tydligt nog för dig?

Kollegor är inte yrkesbestämt utan är en benämning som beskriver vilka man jobbar med. Ett statsråd är t.ex kollega med sina politiska råd, sekreterare och förmodligen en hel del övrigt folk. Inte enbart med övriga statsråd.

Men tack för ditt svar, sen att det visar att du saknar kunskap är en annan sak....
Citera
2020-09-15, 18:02
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Hade det varit någon från ett annat parti så hade det gapats om outning.

Ja, i denna tråd har det inte ens tjatats om "babbeluringar", "sandnegrer" eller ens "negrer". Otroligt skönt även om jag inte begriper varför folk plötsligt är ointresserade av identitet då det annars tycks vara väldigt viktigt.
Citera
2020-09-15, 18:24
Medlem
Grovt vapenbrott bli det väl i dag om det är fråga om tex handeldvapen eller automatvapen
Citera
2020-09-15, 18:35
Medlem
Om det är Haninge igen blir jag fundersam eftersom två precis lämnat pga skvaller inifrån av kollegor.
Citera
2020-09-15, 18:46
Medlem
SlagenSvensks avatar
Vilken etnicitet har gärningsmannen? Fem spänn på att det inte är en kebabsvarvare.
Jag tänker på ett slags militär avdelning som Sverigedemokraterna har milis, hemskt i så fall.

/SS
Citera
2020-09-15, 19:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitgud
Är det kanske du som är dum?

Personerna är inte dömda för brott, så de misstänks inte inneha licens. Dessutom måste vapenen provskjutas och testas innan man kan dra slutsatser.

Helt korrekt uttalande av åklagaren.

Menar du att det är praxis att först häkta folk med vapen och sedan kolla upp ev. licens senare?
Citera
2020-09-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Menar du att det är praxis att först häkta folk med vapen och sedan kolla upp ev. licens senare?

Nej, och det har inte heller skett i detta ärendet., Din tolkningsförmåga däremot är kanske inte direkt är korrekt. Man har alltså startat en förundersökning eftersom misstänkta inte kunnat bevisa att vapnen är lagliga. Är det någon annan fråga du hade? Alltså utreder man om ett lagbrott har begåtts precis som man gör i alla brottmål.
Citera
2020-09-15, 19:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, och det har inte heller skett i detta ärendet., Din tolkningsförmåga däremot är kanske inte direkt är korrekt. Man har alltså startat en förundersökning eftersom misstänkta inte kunnat bevisa att vapnen är lagliga. Är det någon annan fråga du hade? Alltså utreder man om ett lagbrott har begåtts precis som man gör i alla brottmål.

Du kan ju kanske läsa om det citat som jag citerade. Det framgår ingenting om fallet per se iom med, men det var just citatet jag ifrågasatte och om det verkligen gått till så.
Citera
2020-09-15, 20:05
Medlem
SecretQs avatar
Och alla ni FB-snokar, fram med namnet nu! Eller är alla Åsnessons rövslickare?
Citera
2020-09-15, 20:10
Medlem
Gitguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Nej, det är praxis att häkta folk om brottet de är misstänkta för kräver det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in