2020-09-15, 08:18
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
SRI?

Normal inkubationstid brukar vara 5-10 dagar och det signaleras från flera håll att man brukar se att COVID19 plötsligt blir värre på den tionde dagen efter att man fått symptom om det går illa. Tydligen ligger åtminstone en patient på IVA nu.

SIR.
Det är ingen mening att argumentera mot de som har data för de över 2000 fallen som åkt in på IVA.

Normal inkubationstid är fem dagar mig veterligen.
Citera
2020-09-15, 08:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Oj! Att inte media skrivit om detta än?
Att det är vederlagt att man blir sjukare gång nummer 2! Är det mörkläggning tror du?

Vad menar du? Prova att googla. För några veckor sedan var det ju rätt stor uppmärksamhet kring att man kunde bli sjuk fler än en gång. Svårare förlopp gång nr2 har ju rapporterats om runt om i världen rätt länge. Första gången jag hörde talas om det var någon gång på försommaren.
Citera
2020-09-15, 08:19
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad menar du? Prova att googla. För några veckor sedan var det ju rätt stor uppmärksamhet kring att man kunde bli sjuk fler än en gång. Svårare förlopp gång nr2 har ju rapporterats om runt om i världen rätt länge. Första gången jag hörde talas om det var någon gång på försommaren.

Du kunde tidigare bara ge ett enda exempel på när gång nummer blivit värre.

Det är alltså enligt dig klarlagt att man blir sjukare vid återinfektion men ändå så skrivs det inget om detta.
Citera
2020-09-15, 08:20
Medlem
Citat:
Iom att de talar om kritiskt sjuka bör smittillfället ligga en bit bak i tiden.

Edit:

15-20 dagar tror jag.

Nja, riktigt så är det inte enligt mig.
När det börjar bli en större mängd kritiskt sjuka, så lär det ju också finnas en ännu större mängd icke kritiskt sjuka. Det mängden bör vara så stor att det går att utläsa i lokala siffror.
Varför har ni börjar prata om 20 dagar?
Hela världen är väl överens om att det tar som medelvärde ungefär 10 dagar från första symptom till inläggning på iva..
Citera
2020-09-15, 08:21
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
När det börjar bli en större mängd kritiskt sjuka, så lär det ju också finnas en ännu större mängd icke kritiskt sjuka. Det mängden bör vara så stor att det går att utläsa i lokala siffror.
Hela världen är väl överens om att det tar som medelvärde ungefär 10 dagar från första symptom till inläggning på iva..

Det är för att tio dagar tajmar skolstarten jävligt dåligt...
Citera
Medlem
Vad tror tråden om hong kong doktorn som flydde Och nu har postat bevis på sin twitter att covid är manipulerat i labb?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Att det KAN hända är väl högst sannolikt, men att det är så i majoriteten av fallen känns det ju inte som
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
SIR.
Det är ingen mening att argumentera mot de som har data för de över 2000 fallen som åkt in på IVA.

Normal inkubationstid är fem dagar mig veterligen.
Den kan vara längre. Men jag återger bara vad IVA personal som jag känner personligen och flera internationella rapporter talar om. Plötslig vändning till det värre på den tionde dagen efter insjuknandet. Det är ett ganska känt fenomen.
Citera
2020-09-15, 08:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Exakt och inkubationstiden normalt 5-10 dagar.
Citera
2020-09-15, 08:24
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Den kan vara längre. Men jag återger bara vad IVA personal som jag känner personligen och flera internationella rapporter talar om. Plötslig vändning till det värre på den tionde dagen efter insjuknandet. Det är ett ganska känt fenomen.

Ok förlåt. Jag visste inte att VM i anekdotisk bevisföring dragit igång.

Har du delgett den samlade läkarkåren dina fynd? Eller publiceras det enbart här på Flashback?
Citera
2020-09-15, 08:26
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Exakt och inkubationstiden normalt 5-10 dagar.

Nej.

Det är inkluderat i de där 10 dagarna.

Har du verkligen inte bättre koll på såna höra grundläggande saker?
Citera
2020-09-15, 08:30
Medlem
kazangass avatar
Citat:
På den tioende dagen säger du, hur kan detta var ett "känt fenomen"?

Biologiska processer är närmast aldrig så exakta att en infektion beter sig identiskt på individnivå.
Eller rättelse, de är aldrig så precisa att "tionde dagen" är något man kan lita på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in