Citat:
Ursprungligen postat av
stil 1
Nu vet inte jag hur lång restid det blir för dig om du åker kollektivt men jag har gjort starroperation och den är inte särskilt besvärande. Den är klar på några få minuter och du ser suddigt på det opererade ögat. I övrigt mådde jag hur bra som helst. Jag åkte buss både dit och därifrån, restid ca 20 minuter enkel resa.
Nä då är det ju inga problem, om man mår hur bra som helst...
Jag mår skit, även utan operation.
För mej blir restiden 2-2,5 timme enkel resa, 3 olika bussar.
Sedan tar undersökning, förberedelser + operation nästan 3 timmar (tydligen krävs dusch på plats före - kanske pga Corona).
Citat:
Ursprungligen postat av
MissDecibella
Aa okej, klarade inte av att stå på benen knappt, enormt utmattad, ont i magen och hade svårt att ”känna” när det var tid att kissa.
Men sjukresa? Nej, ”det är bara för riktigt sjuka”.
Aa okej.
Illa
Citat:
Ursprungligen postat av
Palettblad
Du måste ha ett sjukresekort, som du får på sjukhuset om de tycker att du är tillräckligt sjuk. Du måste där få kontakt med en ssk som är behörig att lägga in sjukresor i systemet.Du är själv ansvarig att se till att du får sjukresor, det är ingenting som sker med automatik.
Som sagt, måste vara olika i olika landsting.
Här finns inga kort, och det är sjuktransport som tar beslut om man godkänns eller ej.
Googlade på sjukresekort, och får bara upp Stockholm, så ni har väl något annat system 🤷♀️