Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Trodde du var tillräckligt skarp för att lista ut vad jag ville med det inlägget, men misstog mig.
Nej, jag klurade inte ut vad du ville säga. Första meningen handlade om att Tegnell-motståndarna skulle frossa i dödsfall. Den meningen brydde jag mig inte om att besvara.
Därefter övergick du till att nämna dödsfall till följd av luftföroreningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Jag ska försöka förtydliga då. Det handlar om att sätta saker i ett perspektiv framförallt.
Att "sätta saker i ett perspektiv", är det samma sak som att nämna andra dödsorsaker som också kräver många offer?
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Samt att en del verkar vilja göra politik av detta. Du väljer att tolka in saker som säger rätt mkt hur du själv tänker.
Att göra politik av det hela, är inte är fel, eftersom Covid-19 har en intim koppling till politik. Men det är du som blandar in andra politiska frågor, genom att nämna luftföroreningar. Jag har starka åsikter i frågan om luftföroreningar, men kan inte diskutera dessa här, eftersom det inte har med Covid-19 att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Du väljer att tolka in saker som säger rätt mkt hur du själv tänker.
Jag är påverkad av den retorik som andra Tegnell-anhängare har använt tidigare. Dom har jämfört Covid-19 med diverse andra dödsorsaker, för att få Covid-19 att framstå som mindre allvarligt. Vanliga exempel på sådana andra dödsorsaker är alkohol, tobak och trafikolyckor.
Covid-19 har skördat många dödsoffer. Men Covid-19 handlar om mer än bara dödsfallen. Det handlar om vad överlevarna går igenom under sjuktiden. Det handlar om överlevare som blir långtidssjuka. Det handlar även om att Covid-19 har lamslagit samhället, och sänkt ekonomin. Det är alltså mycket mer än enbart siffrorna över dödsfall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Cred i alla fall med högerextrema miljökämpar, har inte mött så många sådana faktiskt!
Jag anser att miljön är jätteviktig.