Citat:
Ursprungligen postat av
Lilamix
Kan någon som är kunnig på astrologi berätta om vi har möjlighet alternativt planer på att skicka fler sonder till Venus, både atmosfär och yta?
Kan vi skapa något som klarar av regnstormar med syra och höga temperaturer?
Astrologerna menar att om Venus bara hade varit placerad lite mer åt vänster så hade Venus påverkat din livsstil och vem du kommer att träffa imorgon och bli kär i osv.
I alla fall, astronomiprofessorn David Kipping är tidigt ute med en bra genomgång av fosfingasen i Venus atmosfär, han postade detta för lite över en halvtimma sedan:
Did We Just Detect Life on Venus?
https://www.youtube.com/watch?v=CNLsgd_NzWk
Jag gissar på att John Michael Godier senare under veckan kommer att posta en utmärkt genomgång också på hans astronomikanal.
Hur som helst är jag sugen på att dra in lite pengar, och jag vågar slå vad allt mellan tysingen upp till 10 lax per medlem som antar vadet, att det inte finns liv på Venus och att detta med fosfingasen bara är en false positive. Jag räknar såklart med att ni inte kommer att betala senare när ni har förlorat vadet. Men ha i åtanke, precis som Kipping påpekar, så är fosfingas ingen garanti eller bevis för biologiskt liv.