• 1
  • 2
2020-09-13, 15:45
Medlem
Kackotopis avatar
FreeDVDExploit är ett nytt hack för Sony PlayStation 2 som har upptäckts av en säkerhetsforskare som kallar sig "CTurt" - det gör att användaren kan starta brända-spel på en omodifierad PS2-konsol via DVD-spelaren.

Jag brände PS2-spelet "Shadow of the Colossus" och använde denna metod: https://github.com/CTurt/FreeDVDBoot och det funkade!

Citat:
FreeDVDBoot: PlayStation 2 DVD Player Exploit. This allows you to burn your own PlayStation 2 homebrew discs and play them on an unmodified console as seen in the demo video. With uLaunchELF as the initial program, users can include multiple homebrew programs on the same disc.

Easy setup for all PS2 Slim consoles / Bravia TV - All you need is:

* A compatible console (all PS2 Slim / Sony Bravia TV units are supported)
* A DVD (not a CD), preferably a DVD-R as other types such as DVD+RW put more strain on the PS2 laser
* A computer with a built-in disc burner / external USB disc burner

Klicka på länken ovan för mer info!

Får detta er att vilja damma av eran PS2-konsol?
Senast redigerad av Kackotopi 2020-09-13 kl. 15:59.
Citera
2020-09-13, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
FreeDVDExploit är ett nytt hack för Sony PlayStation 2 som har upptäckts av en säkerhetsforskare som kallar sig "CTurt" - det gör att användaren kan starta brända-spel på en omodifierad PS2-konsol via DVD-spelaren.

Jag brände PS2-spelet "Shadow of the Colossus" och använde denna metod: https://github.com/CTurt/FreeDVDBoot och det funkade!

Får detta er att vilja damma av eran PS2-konsol?
Det ser onekligen smidigt ut https://www.youtube.com/channel/UClU...xA7GXiQA6GcrkA

Frågan är bara var man får tag på DVD-brännare och skivor.
Enklare att bara köra PCSX2
Citera
2020-09-13, 21:56
Skulle gärna vilja spela ssx igen så jävla roligt spel !
Citera
2020-09-13, 22:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Det ser onekligen smidigt ut https://www.youtube.com/channel/UClU...xA7GXiQA6GcrkA

Frågan är bara var man får tag på DVD-brännare och skivor.

Brännare
Skivor i 100-pack

Tyvärr sålde jag mitt PS2 för 10 år sedan..
Citera
2020-09-13, 22:18
Moderator
memymos avatar
Spel: allmänt --> Spel: retro
/Moderator
Citera
2020-09-14, 10:39
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tyvärr sålde jag mitt PS2 för 10 år sedan..

Det kanske finns ett billigt PlayStation 2 på blocket? Kom ihåg bara att detta hack funkar enbart på PS2 Slim konsolerna, som jag har uppfatta det.
Senast redigerad av Kackotopi 2020-09-14 kl. 10:48. Anledning: *konsolerna
Citera
2020-09-14, 12:27
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie

Visst kan man köra med emulators, jag gör själv det, men det ULTIMATA är att kunna bränna en DVD-skiva med ett spel på och stoppa i självaste konsolen (ochippat dessutom) och börja lira, det är det man är ute efter.
Senast redigerad av Kackotopi 2020-09-14 kl. 12:30. Anledning: Glömde tillägga en grej.
Citera
2020-09-14, 12:40
Medlem
Eerik10s avatar
Men för helvete! varför efter alla dessa år?!? detta var ju min våta dröm för 15+ år sedan

Skulle provat om jag hade brännbara skivor och en CD-läsare/skrivare till datorn(är 100% disc free 2020)
Citera
2020-09-14, 17:00
Medlem
HarryBoiiiiis avatar
Brända spel är så sunkiga slutar alltid med förstörd grafik stora svarta fläckar. Karaktärer som rör sig över eller under marken. Skärm som stundals blir helt svart innan den återgår till normalt fungerande. Bara en massa sunk & skit med brända skivor.
Citera
2020-09-14, 18:10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Det kanske finns ett billigt PlayStation 2 på blocket? Kom ihåg bara att detta hack funkar enbart på PS2 Slim konsolerna, som jag har uppfatta det.

Tack för tips. Fast tyvärr måste man nog byta alla kondensatorer och antagligen byta läsmekanismen på så gammal burk i dagsläget, så jag ska fundera på saken. (Ebay är bättre än blocket oftast).
Citera
2020-09-14, 18:14
Medlem
Fyllefyllots avatar
Ville man ha en chippad PS2a när det begav sig så var det ju inte direkt ett problem så jag vet inte direkt vad nyheten här är och varför folk vill börja köra? Man har en romantisk bild om hur roliga spelen var och hur bra grafik det var och skit men skulle man köra PS2 idag skulle man bli sjukt jävla besviken.
Citera
2020-09-14, 18:55
Medlem
Jag har en 1 tb hd med spel i min omoddade ps2 och bootar med freemcboot minneskort, ännu smidigare att slippa skivor helt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in