2020-09-13, 17:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Såg att någon trodde att det var poliser och kopplade till MGM. Så är inte fallet. Det är helt vanliga familjefäder med viss status gällande yrken. Det finns flera personer i LWs inre krets som vet om dessa män men valt att vara tysta. Några har pekat mot MGM utan att nämna annan information. Jag kan eg inte uttala mig om andras val men tror att det handlar om solidaritet gentemot personer. Lämnar din sista fråga obesvarad för stunden.
Missförstod du med avsikt?
Om de var helt vanliga familjefäder och inga poliser inblandade så skulle de inte veta om de finns i slasken eller inte.
Polisen kan ha kontrollerat deras alibin på olika sätt utan att prata med dem.
Citera
2020-09-13, 17:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hade hon härjat på en swingersklubb hade ingen höjt ögonbrynen. Men hon blandade ju själv religion i detta.

Hon klädd sig till ett lamm – för att sen bakom ryggarna visa sig vara en ulv.

Det är då folk blir förbannade. För de känner sig bedragna av pastorn. Och detta med fog.

En vinkel till som man kanske inte ska förlora helt ur sikte är att LW gick till polisen med ”konflikten” men av allt att döma blev avvisad. Eller inte fick den hjälp hon kanske hade behövt. Eller hänvisning till rimlig instans. Konflikten var, på det planet, sånt man får försöka sköta mellan sig utan att överträda lagen. LW överträdde såvitt bekant inte lagen.

GM hade bekanta eller vänner inom polisen. Även om det kanske inte gjorde skillnad. Polisen verkar ju sen uppriktigt måttligt imponerade av MGMs framfart...

Kort därpå blir LW mosad. Man kan förmoda för att GM inte litade på att kärleken allena till HD skulle kunna rädda äktenskapet.

Kort sagt, LW hade längs flera vägar ändå försökt göra rätt för sig. Som det ser ut. Hon ville ha bevis sparade ifall ngt skulle hända. Hon upplevde sig misshandlad och förföljd. Även om hon synbart kunde ha lagt mer ansvar hos sig själv.

Som det ser ut.
Citera
2020-09-13, 17:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom du vet vilka dessa personer är, och dessutom vet att de inte finns i vare sig FUP eller i slasken, borde du anmäla detta till polisen.

Förutom att det inte är rätt mot utredningen att sitta inne med denna information, är det inte heller rätt mot Lena. Det eftersom det tas upp här, och hon får ensam stå för ansvaret.
Om det fanns minsta möjlighet att de var skyldiga så skulle det inte heller vara rätt mot SD att inte anmäla dem.
Men de som stenhårt tjatar om att SD kan vara oskyldig vill inte hjälpa polisen att bevisa detta.
Det är helt osannolikt och bara därför är det tydligt att det inte finns någon sanning i detta.
Citera
2020-09-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om det fanns minsta möjlighet att de var skyldiga så skulle det inte heller vara rätt mot SD att inte anmäla dem.
Men de som stenhårt tjatar om att SD kan vara oskyldig vill inte hjälpa polisen att bevisa detta.
Det är helt osannolikt och bara därför är det tydligt att det inte finns någon sanning i detta.
Eller som SD själv sade till Ke**eth: "Det är inte min sak att ta fram bevis på att jag är oskyldig" (fritt ur minnet).
Citera
2020-09-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej men det krävs ju inga "ryckiga" rörelser, IT-forensikern fick ju sådana "händelser" på sin dator när han själv låg och sov.

Det sista fetade kan jag verkligen hålla med om.

Jag har sökt lite på det här och hittat flera forum där människor frågat om varför deras datorer startar upp av sig själv från strömsparläge/ viloläge, de som jag har sett haft Windows 10 och 7. Google sökning som jag gjort : datorn vaknar ur strömsparläge. Så vad IT-forensikern sa verkar ju kunna stämma.
Citera
2020-09-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Något är mycket märkligt med SD:s jobbdator.
I FUP (Aktbilaga 167) ses att ett USB kopplats till datorn (angiven som en bärbar HP BG50942-1)
kl 16.17 och kl 23.31. Vid det sista klockslaget var SD släppt från anhållandet.
Hur kan han docka in ett USB om datorn är beslagtagen? Det är ju omöjligt.
Enligt polisens protokoll för husrannsakan så avslutas den kl 23.24.
Jag tror knappast polisen har börjat mixtra med datorn och satt dit ett USB i bilen på vägen till polishuset.
www.bildtagg.se/bild/7uw6mzay3rc4z02691iqoq78

Den 27/8 -19 kl 14 beslagtar man en bärbar HP (BG92862-1) på Tyréns. Den är kvar i beslag.
www.bildtagg.se/bild/0emwa4cguoio5z7npatxrsvq

Ja det ser ju lite konstigt ut, kan den ha varit i datorn sen 16.17 och haft en glapp kontakt?
Citera
2020-09-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Stefans små nyttiga idioter. De är så törstande på kärlek och bekräftelse att de inte inser hur han skrattar åt dem, lite likt Lena på det viset faktiskt. Finns nog en speciell plats i helvetet för dem även om deras liv iofs med stor sannolikhet redan är rikskassa. Man beter sig ju liksom inte så annars.

Man kan anta att SD inte direkt gläds åt supportrarna. Han blir ju missgynnad genom ännu mer skriverier. Helst skulle han väl vilja att locket läggs på.
Citera
2020-09-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Du har inte tänkt på den möjligheten att de som vet samtidigt kan tycka att SD har förtjänat sitt straff att få sitta häktad som oskyldig pga allt annat skit han har gjort? Och man hela tiden har tänkt att domstolen inte kommer att kunna döma honom pga av bristande bevis. Och att om en del av folk nu tror att han är den skyldige, då inte heller det hela världen. Att det är detta som är straffet han får leva med.
Citera
2020-09-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är helt otroligt hur en mordhistoria kan gå !

Först blir LW mördad .
Det hittas inga dna från någon speciell ,mer än den hon ofta varit med =SD.
Sen skriver folk inne på tråden att det finns många olika möjliga GM .
SD blir friad i rätten enligt många.
Ingen mördare hittas .
Det enda som gör ont är att LW inte lever längre ,hennes barn mår skit.

Mördaren är hittad. Sanningen hinner upp honom, var så säker. Alla fem barnen mår säkert skit, SDs också. Jag säger som HD gjorde: "vad har han gjort?!".
Citera
2020-09-13, 19:04
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Jag har sökt lite på det här och hittat flera forum där människor frågat om varför deras datorer startar upp av sig själv från strömsparläge/ viloläge, de som jag har sett haft Windows 10 och 7. Google sökning som jag gjort : datorn vaknar ur strömsparläge. Så vad IT-forensikern sa verkar ju kunna stämma.
Han menade att han fick några ospecificerade automatiska spontana "uppdateringar" på sin dator löpande under natten. Det var alltså när han själv låg och sov, inte datorn.
Citera
2020-09-13, 19:08
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Man kan anta att SD inte direkt gläds åt supportrarna. Han blir ju missgynnad genom ännu mer skriverier. Helst skulle han väl vilja att locket läggs på.
Tror nog hans ego älskar det ändå. Han hade väl tankar på att skriva en bok om det hela? Eller artikelserie för NA kanske det var.
Citera
2020-09-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En vinkel till som man kanske inte ska förlora helt ur sikte är att LW gick till polisen med ”konflikten” men av allt att döma blev avvisad. Eller inte fick den hjälp hon kanske hade behövt. Eller hänvisning till rimlig instans. Konflikten var, på det planet, sånt man får försöka sköta mellan sig utan att överträda lagen. LW överträdde såvitt bekant inte lagen.

GM hade bekanta eller vänner inom polisen. Även om det kanske inte gjorde skillnad. Polisen verkar ju sen uppriktigt måttligt imponerade av MGMs framfart...

Kort därpå blir LW mosad. Man kan förmoda för att GM inte litade på att kärleken allena till HD skulle kunna rädda äktenskapet.

Kort sagt, LW hade längs flera vägar ändå försökt göra rätt för sig. Som det ser ut. Hon ville ha bevis sparade ifall ngt skulle hända. Hon upplevde sig misshandlad och förföljd. Även om hon synbart kunde ha lagt mer ansvar hos sig själv.

Som det ser ut.

Det är ju inte polisens sak att beblanda sig med olika relationskonflikter mellan älskarinnor och äkta män.

Lena var en medelålders, utbildad, flerabarnsmor och inte någon tonåring som polisen skulle ha kunnat hänvisa till en kurator.

Om polisen hade hänvisat Lena till en psykolog skulle hon (och säkert många här) blivit stött. Ändå var det det enda som de skulle ha kunnat göra för henne. För inte ens polisen kunde tvinga SD att gifta sig med Lena.

På direkta frågor (fritt från minnet) svarade hon ju alltid att hon inte ville att polisen skulle göra något. Exempelvis beskrev hon det som någon sorts lek när SD ”stalkade henne genom fönstret” och sen skickade bilderna till henne. Vad ska polisen göra åt det?

Samma sak med nyckeln.

Det verkar snarare som så att Lena vill berätta för någon som skulle lyssna. Alltså hur illa SD behandlade henne, men att hon fortfarande ville ha honom – men fick inte.

Allt det där borde hon ha berättat för någon med rätt utbildning.

Polisen ska ta fast brottslingar inte syssla med relationsrådgivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in