Citat:
Ursprungligen postat av
JedanProblem
Jag tycker att du ska ta och gå och sätta dig och titta på text-tv istället.
Det är svårt att ta dig på allvar. Ditt första inlägg i tråden var i mitten av februari då du tvärsäkert avfärdade corona som "hysteri". Du har uppenbarliga svårigheter med att tänka objektivt och hantera komplexa problem.
Det var väl i ett rätt tidigt skede uppenbart att vi hade något allvarligt att tackla med SARS-CoV-2.
När kineserna valde att gå ut och publicera gensekvensen i mitten av januari fick man ju en väldigt dålig känsla av det hela. Varför skulle dom göra det om dom inte hade god anledning att tro att det var en mycket allvarlig situation.
Sen när vi började se exponentiell tillväxt av nya fall utanför Kina så blev det ju snart klart vart det hela var på väg.
Intressant att du lägger ner så mkt tid på en annan inläggare som kommer på dig med felaktigheter och lögner. Därefter parat med lite simpla härskartekniker. Du verkar känna dig träffad. Ta det inte så hårt. Jag har också fel titt som tätt.
Hur som helst så var det väldigt få som hade koll på hur det hela skulle arta sig där i mitten på februari. Kanske stjärnor som du då som verkar besitta en synsk förmåga,
Hysteri har det definitivt varit, och överreaktion. Denna pandemi som följer en normal influensakurva och som tog fler liv i vissa länder (Sverige, Spanien, Italien t ex) än just en influensa p g a av att dessa länder hade underdödlighet halvåret/året innan framförallt. Multisjuka och gamla människor som tyvärr föll offer för denna pandemin i år, (och inte i den normala influensan eller vinterkräksjukan bl a)
Jag fortsätter att titta på text-tv ibland, det lovar jag dig.