2020-09-13, 09:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Varför jag jämför med Reafeat El Sayed, han blev höjd till skyarna av journalisterna. Sedan slutade det med att han satt i fängelse för olika brott. Reafeat El Sayed höll på att komma in i näringslivets finrum, då PG Gyllenhammar ville ha ett samarbete, men detta föll på lögnen om Doktorshatten som Reafeat El Sayed inte hade.

Man tycker att journalister som är så bra på att gräva borde kolla varför ett företag bli så framgångsrikt innan dom delar ut priser till höger och vänster. Klart som fan, att man kan tjänar stora pengar om man slipper den dyraste delen av en företags produkt, att ta hand om avfallet på seriöst sätt.

Jag håller med. Krävs bara en gnutta fin yta och en bra story så verkar allt gå att sälja. De låg nog rätt i tiden med miljöprofil, återvinning och allt det där. Kvinnlig VD och dessutom invandrare. Det ger max score hos DI. Sedan stadig omsättningsökning ovanpå det. Framgången är säkrad.
Citera
2020-09-13, 09:34
Medlem
Razzia igår:

https://www.expressen.se/dinapengar/vdn-bella-nilsson-har-anhallits-for-grovt-miljobrott/
Citera
2020-09-13, 09:35
Medlem
Sam.Boyds avatar
Några kopplingar till organiserad brottslighet?
Citera
2020-09-13, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag håller med. Krävs bara en gnutta fin yta och en bra story så verkar allt gå att sälja. De låg nog rätt i tiden med miljöprofil, återvinning och allt det där. Kvinnlig VD och dessutom invandrare. Det ger max score hos DI. Sedan stadig omsättningsökning ovanpå det. Framgången är säkrad.

Det komiska är sopdumping är verkligen något som den organiserade brottsligheten sysslar med i alla länder. Det är därför det är så hårt reglerat i Sverige , att det är en klassisk maffia bransch..
Citera
2020-09-13, 09:44
Medlem
HeroesSilencios avatar
Förvånad man är alltså, miljöbrott?! Snacka om fasad för annan verksamhet!
Jag trodde hela tiden Think Pink var en porrklubbskedja med Associationer till den rosa delen I fittan 🤣
Deras bilar har ju sett lika sliskiga ut som *ony *hormans (*T) gröna Hummer som åker runt i stan med full reklam för porrklubben.

Nu skall jag omgående ta position i den marknaden och konkurrera ut dom och ta deras plats med mina säckar som kommer heta ”Nut Sack” 🤣🥂
Citera
2020-09-13, 09:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Det komiska är sopdumping är verkligen något som den organiserade brottsligheten sysslar med i alla länder. Det är därför det är så hårt reglerat i Sverige , att det är en klassisk maffia bransch..

Jo, jag tror på allvar att samhället, staten och kommunerna borde göra det kostnadsfritt att lämna in avfall för återvinning. Idag är det bara kostnadsfritt för privatpersoner att göra sig av med avfall om ens det. Kommer man med kresot eller asbest tror jag det kostar pengar. Företag som sysslar med rivning vinner upphandlingar genom att lämna lägsta pris. Skulle inte förvåna mig om mycket av avfallet som ligger i de rosa säckarna kommer från kommuner och andra offentliga institutioner. Det här belyser nog inte bara detta företag utan det är ett systemfel som borde gå att åtgärda. Tyvärr finns det gott om byggskuttar och rivningsfirmor som bara dumpar skiten ute i skogen där ALU arbetare får städa upp i efterhand, men mycket skit blir nog kvar också.
Citera
2020-09-13, 09:52
Avstängd
Deet häär kommer att bli kuul.

Man kan lagra byggavfall osv i 3 år på en plats o sen skall det bli riktig återvinning eller deponi.

Såg igår ett par av Think Pinks big bags.

Men De Stoooraaa Pengarna är direkt miljöskadligt o farligt avfall SOM DET INTE ÄR TILLÅTET
ATT LAGRA I TRE ÅR* - t ex sjukvårds- o kemi o ytbehandlingsavfall mm - gissningsvis har T P även lagrat sånt som nu kommer att hittas.

*som skall hamna i deponi direkt eller destrueras - begagnat uran är det väldigt stora pengar på att
ta hand om
Citera
2020-09-13, 09:54
Avstängd
Hur har vi det med Främmande Fågeln i Laxå - är han ren o går fri?
Citera
2020-09-13, 09:56
Medlem
Såg bilden på eländet i tidningen. Påminde skapligt mycket om peddoMike.
Citera
2020-09-13, 10:04
Bannlyst
Tro kostar för mycket. Det är många företag som dumpar avfall som privat personer just för att slippa avgiften, på den ÅVC där volvo flygmotor hade sina lokaler i Bromma förut, har dom riktiga nitiska kontroller med OCR avläsning av nummerplåtar, så dom har exat statistik om hur ofta ett visst fordon åker ditt.

Slängde några servrar där för några år sedan , genast var Kamrat Stalin framme och ifrågasatte, var inte detta företags sopor.

Stockholm stad bråka med TipTap appen just för återvinning inte skall falla i händerna på kriminella element utan att det skall vara en kommunal sak. Källa https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/staden-tar-ny-strid-mot-tiptapp-appen

Illegal dumpning avfall är ett problem som växer. Det ser man på den lokal återvinningsstationen, många krogägare och framförallt torghandlare se möjligheten dumpa där det är gratis. Det finns en anledning varför många BRF har lås på sina utomhus sopnedkast. Det big biz idag att ta hand om avfall.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jo, jag tror på allvar att samhället, staten och kommunerna borde göra det kostnadsfritt att lämna in avfall för återvinning. Idag är det bara kostnadsfritt för privatpersoner att göra sig av med avfall om ens det. Kommer man med kresot eller asbest tror jag det kostar pengar. Företag som sysslar med rivning vinner upphandlingar genom att lämna lägsta pris. Skulle inte förvåna mig om mycket av avfallet som ligger i de rosa säckarna kommer från kommuner och andra offentliga institutioner. Det här belyser nog inte bara detta företag utan det är ett systemfel som borde gå att åtgärda. Tyvärr finns det gott om byggskuttar och rivningsfirmor som bara dumpar skiten ute i skogen där ALU arbetare får städa upp i efterhand, men mycket skit blir nog kvar också.
Senast redigerad av 31G350125 2020-09-13 kl. 10:13.
Citera
2020-09-13, 10:10
Bannlyst
Det här får BT Kemis skandalen på 70 talet att vara ingenting i jämförelse.

Citera ytterligare rader ifrån Sydnärke nytt :

– Genom att bland annat flyga med drönare över området i Skultuna kunde vi konstatera att det var mer, 23 000 ton ungefär. Därför ställde vi krav på att man var tvungen att ner till 10 000 ton. Det innebär att ett antal tusen ton nu lämnat Skultuna.

https://www.sydnarkenytt.se/laxa/artikel/sa-hamnade-stockholmares-byggsopor-i-roefors

Dom har struntat i alla gällande regler, bara kört på.

Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Deet häär kommer att bli kuul.

Man kan lagra byggavfall osv i 3 år på en plats o sen skall det bli riktig återvinning eller deponi.

Såg igår ett par av Think Pinks big bags.

Men De Stoooraaa Pengarna är direkt miljöskadligt o farligt avfall SOM DET INTE ÄR TILLÅTET
ATT LAGRA I TRE ÅR* - t ex sjukvårds- o kemi o ytbehandlingsavfall mm - gissningsvis har T P även lagrat sånt som nu kommer att hittas.

*som skall hamna i deponi direkt eller destrueras - begagnat uran är det väldigt stora pengar på att
ta hand om
Citera
2020-09-13, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Insatsstyrkan används väl enbart vid vapenbrott eller när någon pensionär skrivit "neger" på Facebook.

Låter overkill! Förmodade man att kvinnan hade vapen?

Man vill hota och visa att man menar allvar med sin brottsanklagelse när man skickar insatsstyrkan, oftast beror de på att de saknas grunder helt och hållet för brottsanklagelsen. Man ska hota och skrämma och hoppas på ett erkännande, annars håller inte förundersökningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in