2020-09-11, 14:19
Medlem
Sassafras21s avatar
Hej, jag har lite planer på att köpa en Fjällräven jacka. Men tänkte kolla här på klädforumet, om man anser att Fjällräven är ute? Framför allt Expedition modellen?
Citera
2020-09-11, 14:26
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sassafras21
Hej, jag har lite planer på att köpa en Fjällräven jacka. Men tänkte kolla här på klädforumet, om man anser att Fjällräven är ute? Framför allt Expedition modellen?

Det ser lika missplacerat ut att gå i stan med den som hawaiiskjorta i fjällen.
Citera
2020-09-11, 14:37
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Är du Stockholmare är det sjukt cringe, då räcker det med en extra tröja, ev skaljacka om det regnar/snöar.
Citera
2020-09-11, 15:14
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Har en Fjällräven Arktis och kan säga att det är väldigt sällan jag använder den här hemma i Stockholm då jag tycker det skulle se lite overkill ut och Expedition är knappast ett undantag. Kika på en klassisk Greenland istället, en bra jacka som inte ser konstig ut oavsett dun eller teddyfodermodellen.

I övrigt är fjällräven ett jäkligt bra märke och framförallt tidlöst. Håller min jacka i ytterligare 20år tror jag knappast den kommer kännas omodern.
Citera
2020-09-11, 16:01
Medlem
Fjällräven har absolut inte samma kvalitet numera. Ett ex hade ett flertal olika jackor och de gick alltid sönder i sömmarna.
Citera
2020-09-11, 16:06
Medlem
Man köper väl ändå inte Expedition jackor för att dem är trendiga? De är väl till för folk som är väldigt frusna eller bor norrut på kallare breddgrader.
Citera
2020-09-12, 22:43
Medlem
Sassafras21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban1111
Fjällräven har absolut inte samma kvalitet numera. Ett ex hade ett flertal olika jackor och de gick alltid sönder i sömmarna.

Okej. Kanske var kopior?

Citat:
Ursprungligen postat av k5
Man köper väl ändå inte Expedition jackor för att dem är trendiga? De är väl till för folk som är väldigt frusna eller bor norrut på kallare breddgrader.

Nja, jag provade nämligen en polares Fjällräven. Den satt väldigt bra på mig. Och så tycker jag den är snygg (expedition modellen). Dock var det ett antal år sedan. Men nu har jag pengar över så tänkte införskaffa den. Dock vill man inte ha konstiga blickar på stan.

Men om den anses vara tidlös så blir det ett köp.
Citera
2020-09-13, 11:47
Medlem
Topplocks avatar
Har själv funderat länge på att köpa en Fjällräven Expedition Down jacka. Men har iheller inte riktigt haft pengarna för en. Men blir nog tillslut att köpa en i år Tycker att dem är grymt snygga och verkar väldigt varma minst sagt.
Citera
2020-09-14, 09:25
Medlem
Citat:
Okej. Kanske var kopior?

Självklart var det inte kopior.
Citera
2020-10-15, 13:01
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Okej. Kanske var kopior?

Nja, jag provade nämligen en polares Fjällräven. Den satt väldigt bra på mig. Och så tycker jag den är snygg (expedition modellen). Dock var det ett antal år sedan. Men nu har jag pengar över så tänkte införskaffa den. Dock vill man inte ha konstiga blickar på stan.

Men om den anses vara tidlös så blir det ett köp.

Blev det något köp? Vad tycker du om så? Vilken köpte du?

Själv sugen på en riktig vinterjacka då jag är frusen och skjutit upp detta flera år nu.
Citera
2020-10-15, 22:29
Medlem
Vet inte om det är tillåtet att ”marknadsföra” här, förlåt mig i sånt fall. Jag har en röd Fjällräven expedition lite i storlek small som är relativt gammal, har bytt dragkedja på den och har några små svarta märken som troligtvis går bort på kemtvätt. Om det är någon som är sugen på en expedition men inte har råd med nypriset på 6000 (?) kr, så skicka ett pm till mig. :-)
Citera
2021-12-03, 10:55
Medlem
simmarn_2004s avatar
Någon som har köpt en Fjällräven Down Lite Expedition på senare år? Nöjd?

Funkar den bra för att vara aktiv och leka med sina barn i snön, eller för stor och bylsig för det?

Så kallt som det är i Sverige nu känns det ju påkallat att ha den även om man är på sydligare breddgrader i Sverige...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in