Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Ja, vad ska man säga?
Förkylningarna ÄR fler. Det jag läste om i Aftonbladet i eftermiddag har jag känt till i lite drygt en vecka nu. Det är riktigt många som är sjuka. Däremot är det ju lite sparsamt med tester i den här gruppen och frågan är väl om alla drabbats av "vanligt" förkylningsvirus, eller om det även döljer sig en helt del Covid19 här.
En muterad lindrigare variant av Covid19. Jag vet inte. Har lite svårt att tro på det faktiskt...,
Håller med om att Adam Alsings bortgång och den kinesiska läkarens bortgång, liksom scenarna från Italien börjar kännas lite gårdagens nu. Däremot är scenerna från Texas, Arizona och inte minst från Sydamerika fortfarande i färskt minne. Det pågår ju i allra högsta grad. Likaså de andra vågar av virusinfektion som nu drabbar Spanien, Frankrike och Storbritannien högst reella. Jag skulle ärligt talat bli förvånad om inte viruset kommer tillbaks på allvar i Sverige också.
I artikeln i aftonbladet så står det ju att förkylda personer har testat sig, men fått negativt svar. Var ju också ett slumpmässigt test av 2500 personer, varav 0 var positiva. Samtidigt som ovanligt många är höstförkylda, trots alla restriktioner som fortfarande finns. Kan givetvis inte säga något med säkerhet, men märkligt är det.
I de europeiska länder du nämner så är det väldigt många nya fall, men dödligheten är inte ens en tiondel av vad den var i våras. Vilket säkert delvis kan förklaras av större mörkertal i våras, och även bättre behandlingar, men det försvagar inte direkt teorin om en lindrigare mutation.
Gällande delar av USA , och sydamerika håller jag däremot med, där är det fortfarande riktigt illa. Kan vara så att allvarigare varinater fortfarande till större del är dominerande där.