2020-09-12, 12:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Såg någon av demokraternas politiker (färgad och kvinna, ingen av de mera kända) i en diskussion på CNN igår om Trump, coronapandemin och hans skakiga (och grovt oppportunistiska) hållning till vetenskapliga krav: hon sade ungefär: "I want the vaccine Angela Merkel will declare safe and offer to her people, that is the one I would take". Det var verkligen en smocka åt Trump och det vita höger-USA han representerar, med tanke på hur stolta amerikaner är över att "We defeated Nazi Germany" och hur gärna man drar fram Hitler för att sätta dit nutida tyskar. Här satt alltså en amerikan och sade: jag litar obetingat mer på kansler Merkel, en tysk kvinna, än på vår egen president.

Och hon är allt annat än ensam om den hållningen. Angela Merkel är f ö utbildad kemist i botten, och vet av egen kraft hur vetenskapligt arbete fungerar.
Så DNC har gått och blivit anti-vaxxers. Det var ju spännande. Tänk vad TDS kan orsaka hos en människa.
Citera
2020-09-12, 12:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
https://www.msn.com/en-gb/news/world/fauci-disagrees-with-trump-on-coronavirus-cites-disturbing-u-s-statistics/ar-BB18WEQt?li=BBoPRmx

Inte konstigt i sig, men rätt skönt när Fauci kritiserar Trumps fabulerande öppet.
Såg detta med, så antar att Fauci kommer sparkas snart?
För trumpen hatar bli rättad av verkligheten.

Deaths:197,435
Citera
2020-09-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Såg detta med, så antar att Fauci kommer sparkas snart?
För trumpen hatar bli rättad av verkligheten.

Deaths:197,435

Om han sparkar Fauci så kan Fauci verkligen tala ut så jag hoppas han sparkar Fauci. För han får ju ändå inte meddela sig med folket om vad som pågår. Trump föredrar att fortsätta att ljuga som han säger själv.
Citera
2020-09-12, 12:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Om han sparkar Fauci så kan Fauci verkligen tala ut så jag hoppas han sparkar Fauci. För han får ju ändå inte meddela sig med folket om vad som pågår. Trump föredrar att fortsätta att ljuga som han säger själv.
Blir nog tufft och sparka en trotjänare som Fauci om med det otroliga pondus han har i frågor som dessa.
Hur länge har han varit på sin post?
Det är rätt många decennier nu väl.
Citera
2020-09-12, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så DNC har gått och blivit anti-vaxxers. Det var ju spännande. Tänk vad TDS kan orsaka hos en människa.

Det är Trumps krav på att köra in ett bristfälligt testat skojvaccin de reagerar mot. I normalt fungerande länder kan man utgå ifrån att vård och läkare får arbeta efter vetenskapligt säkrade metoder, särskilt när det handlar om akuta hot mot folkhälsan. Utan att tryckas hit och dit av politiskt taktiska krav - dock inte i bananrepubliken Trumpiana...eller rättare sagt USA.
Citera
2020-09-12, 14:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Okeeeej. Du är lite bitter. Men oroa dig inte om Trump förlorar valet kommer du tycka vaccinet är toppen!
Tyvärr så vet man inte ens om vaccin är bra än innan kanske efter ett par år, och när man fått facit.
Så ja, då kan man nog påstå detta, oavsett vem som är vid makten.

Dock är en sak säker, varken trumpen eller Demokrater tillverkar några vaccin eller har nått med processen och göra.
Bara en sådan sak
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är Trumps krav på att köra in ett bristfälligt testat skojvaccin de reagerar mot. I normalt fungerande länder kan man utgå ifrån att vård och läkare får arbeta efter vetenskapligt säkrade metoder, särskilt när det handlar om akuta hot mot folkhälsan. Utan att tryckas hit och dit av politiskt taktiska krav - dock inte i bananrepubliken Trumpiana...eller rättare sagt USA.
Läkemedelsjättarna har ju redan berättat vi tänker inte släppa nått vaccin innan vi vet det är säkert.
Citera
2020-09-12, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Läkemedelsjättarna har ju redan berättat vi tänker inte släppa nått vaccin innan vi vet det är säkert.

Stämmer, men Trumpen kommer säkerligen att ropa "där har ni Big Pharma! De vill hålla tillbaka på vaccin för att kunna fortsätta skrämma er med den här sjukdomen och själva tjäna storkovan!". Det spåret har han ju redan kört på twitter i några månader.
Citera
2020-09-12, 15:16
Avstängd
Donald Trump har enligt min bedömning inte klarat av att hantera coronapandemin då det helt enkelt är en fråga som är föga intressant för honom. Han ser det mer som en nagel i ögat eller ett ovidkommande irritationsmoment som bäst hanteras genom att sopas under mattan.

Det stora problemet är att coronaviruset mer eller mindre är utom kontroll på en del platser i USA då det finns delstater som rent politiskt tog det katastrofala beslutet att öppna upp/lätta på restriktionerna. Därmed har landet blivit något av ett skräckexempel på hur det kan gå när en inkompetent och viljelös president styr ett land under en pågående viruspandemi.

De amerikanska dödstalen må vara en sak men belastningen och skadorna på viktiga samhällsfunktioner är nog det som är mest oroväckande. Jag kan exempelvis tänka mig att det inte är speciellt trevligt att arbeta inom amerikansk sjukvård i dagsläget. Det har förmodligen aldrig varit en höjdare men under coronapandemin är sjukvården utan att överdriva i fritt fall.

Med det sagt känner jag mig dock tämligen övertygad om att den amerikanska ekonomin kommer återhämta sig. Landet är, trots inkompetent styre, relativt stabilt i grunden.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-09-12 kl. 15:34.
Citera
2020-09-12, 17:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Nu har USA officiellt gått om Italien i antalet döda per 1 miljon.

Jag misstänker att Trump är fullt medveten om att det inte längre är någon idé att försöka prata om siffror då USA har gjort bort sig till det extrema.

För övrigt så har det blivit fruktansvärt tyst om Trumps så kallade mirakel medicin
Citera
2020-09-12, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu har USA officiellt gått om Italien i antalet döda per 1 miljon.

Jag misstänker att Trump är fullt medveten om att det inte längre är någon idé att försöka prata om siffror då USA har gjort bort sig till det extrema.

För övrigt så har det blivit fruktansvärt tyst om Trumps så kallade mirakel medicin

Kanske Trump tänker att det är läge att inte alls prata om coronan till folk har glömt bort att han i flera månader ljög och sa att viruset var mindre farligt än flunsan.

Och plasman. Och injicerandet av desinfektionsmedel.

Och tills siffrorna har blivit bättre. De har ju rundat hörnet nu. Han gör ju något slags goda-hopps-udden-bild som folk kan se för sitt inre. Så om det tar bort bilden av muren så får de plats för udden som de har rundat och är på väg till det förlovade landet.
Citera
2020-09-12, 17:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Donald Trump har enligt min bedömning inte klarat av att hantera coronapandemin då det helt enkelt är en fråga som är föga intressant för honom. Han ser det mer som en nagel i ögat eller ett ovidkommande irritationsmoment som bäst hanteras genom att sopas under mattan.

Det stora problemet är att coronaviruset mer eller mindre är utom kontroll på en del platser i USA då det finns delstater som rent politiskt tog det katastrofala beslutet att öppna upp/lätta på restriktionerna. Därmed har landet blivit något av ett skräckexempel på hur det kan gå när en inkompetent och viljelös president styr ett land under en pågående viruspandemi.

De amerikanska dödstalen må vara en sak men belastningen och skadorna på viktiga samhällsfunktioner är nog det som är mest oroväckande. Jag kan exempelvis tänka mig att det inte är speciellt trevligt att arbeta inom amerikansk sjukvård i dagsläget. Det har förmodligen aldrig varit en höjdare men under coronapandemin är sjukvården utan att överdriva i fritt fall.

Med det sagt känner jag mig dock tämligen övertygad om att den amerikanska ekonomin kommer återhämta sig. Landet är, trots inkompetent styre, relativt stabilt i grunden.

Tittar man statistik så minskar coronaviruset.
Citera
2020-09-12, 18:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tittar man statistik så minskar coronaviruset.
Det är knappast till trumpens förtjänst, som inte ens adresserar detta sakligt ens någonsin.
Det kommer gå upp igen också, det är så patogener funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in