2020-09-11, 19:56
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag tror Biden kommer förlora stort när väl debatterna kommer igång. Biden uppvisar många ålderstecken som tyder på att valet egentligen är mellan Harris och Trump.
Independents är inte intresserade av Harris, de kan köpa Biden framför Trump, men definitivt inte Harris över Trump.
Harris är alldeles för långt vänster för Mr&Mrs Joe Blow

Harris är, om man ser till hela politiska spektrumet, höger om moderater.

Men jag håller med dig. Tycker dock att Trump begår ett misstag här. ALLA vet vem Biden är och vad han har gjort. Att attackera honom tjänar inget till - alla har hört att han ljuger, säger skumma saker och att han är trött sen 80 - talet. Vad Trumpkampanjen borde göra är, som du säger, att verkligen hamra in att Biden inte orkar och kommer att avgå - för att sen attacker Harris. Men det gör han inte.
Han måste växla upp sitt game, helst igår.
2020-09-11, 20:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Hur tror du att den första debatten som kommer i slutet på den här månaden mellan Trump och Biden ser ut? Vad tror du de tar upp för ämnen och hur svarar de?

Vilka svårigheter har de båda gubbarna med sin demens?
Menade förstås att politiken till Kamala Harris stämmer INTE överrens med 98 procent av den amerikanska befolkningen.

Biden kommer att anklaga Trump för covid-19, Trump kommer att sätta Biden på plats med att 60 miljoner amerikaner blev smittade av H1N1. Biden kommer att anklaga Trump BLM/Antifa upploppen, Trump kommer att svara att han har erbjudit alla delstater hjälp, men staterna som styrs demokrater vill inte ha hjälp. Trump kommer att presentera en bättre ekonomisk plan än vad Biden kommer att göra, etc,etc.

Trump kommer att gräva ner Biden i debatterna.
2020-09-11, 20:02
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Trump har enat republikanerna, det är endast landsförrädare inom republikanerna som är emot honom. Vem skulle kunna ta Trumps plats? Finns ingen som kan göra det han gör.
Det klarar väl vilken ståuppkomiker som helst!

Håller absolut med om att det inte finns någon som kan göra det Trump gör.

Det är viktigare att rädda det republikanska partiet än att Trump får roa oss i ytterligare fyra år.
Edit: Ett skämt är fö. sällan roligt andra gången.
Senast redigerad av Surtruten 2020-09-11 kl. 20:18.
2020-09-11, 20:05
Medlem
0rganets avatar
538:s genomsnitts valundersökningar när det var 53 dagar kvar:

2020: Biden+7.5*
2016: Clinton+1.7
2012: Obama+3.6*
2008: McCain+1.8*
2004: Bush+7.6*
2000: Gore+2.3
1996: Clinton+16.0
1992: Clinton+8.6
1988: Bush+4.1
1984: Reagan+19.7
1980: Reagan+3.4
1976: Carter+13.4

https://twitter.com/baseballot/status/1304426544732004352?s=20

2020-09-11, 20:19
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Känner mig övertygad om att Trump förlorar av flera anledningar:

1) [största enskilda faktorn] han har ändrat strategi och retorik från "outsider - drain the swamp" till, ex. mt rushmore talet, klassisk amerikansk exceptionalism "look at our fantastic history" som en standard kandidat som står inför sitt andra val.

2) Covid-19 - perioden har innefattat väldigt stora svängar och oavsett vad man tycker om Trump så projicerar han inte en bild av lugn. Tror att folk kommer undermedvetet tolka Biden som en stabilare kandidat.

3) ekonomoni Trump innehar presidentposten under ett väldigt dåligt ekonomisk läge, för stora delar av befolkningen. Historiskt sett är det det som avgör om man blir omvald eller inte.

4) Biden är inte Clinton Biden är inte lika avskydd som Clinton. Trump kommer missa de röster han fick förra gången pga av att mot kandidaten var väääldigt omtyckt och okarismatiskt.

Jag hoppas innerligt att jag har fel. Pollsen talar inte för Trump, men som 2016 visade så är de inte att lita på (men kanske att man lärde sig av de misstagen som begicks då).
Trump är som i princip alla demokrater och republikaner dåliga för gemene man i USA. Men för resten av världen är han bra, han har inte startat nya krig, han pratar med tex KJU istället för att hota. Och hans kaosiga administration försvagar USAs diplomatiska läge. Han borde helt klart få något fredspris.

Edit:
Tror att Kyle Kulinski gör en bra analys av läget
https://youtu.be/9zI9hjFTiYI

https://youtu.be/FG0AnEj45i8

Tummen upp för ditt inlägg, det är så jag känner ochså, jag tror det hade varit bra för världen att få fyra år till med Trump, istället för Harris och Biden som snart kommer att hitta nåt stackars land dom kan bomba sönder, men jag känner mig tyvärr rätt övertygad att demokraterna kommer att vinna ganska så klart.
2020-09-11, 20:20
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det klarar väl vilken ståuppkomiker som helst!

Håller absolut med om att det inte finns någon som kan göra det Trump gör.

Det är viktigare att rädda det republikanska partiet än att Trump får roa oss i ytterligare fyra år.

Trump var Republikanernas räddning.

Har du inte förstått att det är Demokraterna som kommer få uppfinna hjulet efter denna förlust.

Krig, Globalism, massinvandring, gängbrott, kriminalitet, folket har generellt fått nog även trogna demokrater, det här är sista chansen. Demokraterna kommer implodera, inga lösningar bara nya problem.

Det som kommer hända är att Pelosi och Schumer blir tvingade att lämna över taktpinnen till Neo Marxister som AOC mfl. Detta kommer göra Demokraterna till ett hälften så stort parti som idag vilket kommer göra liberala partiet i mitten se sin möjlighet..

Omstart, Precis som många partier i Europa kommer behöva göra, hur många som överlevde får man se sen.
Senast redigerad av Nixter 2020-09-11 kl. 20:24.
2020-09-11, 20:39
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Trump är som en gammaldags flytväst som är fylld med växtfibrer, först en räddning och sedan ett sänke.

Fyra år till med Ronald McDonald tål inte USA och det republikanska partiet. Han måste bort på ett eller annat sätt.
2020-09-11, 20:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
538:s genomsnitts valundersökningar när det var 53 dagar kvar:

2020: Biden+7.5*
2016: Clinton+1.7
2012: Obama+3.6*
2008: McCain+1.8*
2004: Bush+7.6*
2000: Gore+2.3
1996: Clinton+16.0
1992: Clinton+8.6
1988: Bush+4.1
1984: Reagan+19.7
1980: Reagan+3.4
1976: Carter+13.4

https://twitter.com/baseballot/status/1304426544732004352?s=20

Ta och kolla på Nate Silvers/538 förutsägelser om valresultatet dagen före presidentvalent i 2016..
2020-09-11, 20:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Har du inte förstått att det är Demokraterna som kommer få uppfinna hjulet efter denna förlust.

Krig, Globalism, massinvandring, gängbrott, kriminalitet, folket har generellt fått nog även trogna demokrater, det här är sista chansen. Demokraterna kommer implodera, inga lösningar bara nya problem.

Det som kommer hända är att Pelosi och Schumer blir tvingade att lämna över taktpinnen till Neo Marxister som AOC mfl. Detta kommer göra Demokraterna till ett hälften så stort parti som idag vilket kommer göra liberala partiet i mitten se sin möjlighet..

Omstart, Precis som många partier i Europa kommer behöva göra, hur många som överlevde får man se sen.
Det håller jag inte med om.

DJTs kärnväljare stödjer inte Trump för att han är republikaner, och jag ser på Trump mer som en independent än en republikansk president. Trump är verkligen inte ngn Ronald Reagan.

När det gäller demokraterna så måste de hitta tillbaka till sin moderata sida igjen, och inte gå för långt ut till vänster. Går Dems längre ut till vänster än vad de redan är i dag, så kommer att förlora 70 procent av väljarbasen. När det gäller AOC så tror jag att hon snart ute från politiken, hennes politik är alldelsen för radikal - även för demokraterna.
2020-09-11, 20:50
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Tummen upp för ditt inlägg, det är så jag känner ochså, jag tror det hade varit bra för världen att få fyra år till med Trump, istället för Harris och Biden som snart kommer att hitta nåt stackars land dom kan bomba sönder, men jag känner mig tyvärr rätt övertygad att demokraterna kommer att vinna ganska så klart.

Inget fel på analysen men jag tror man kommer till fel slutsats.

Här är min karta idag.

Som jag får valet till handlar det främst om Michigan och Minnesota för Trumps del nu när Florida är tämligen säkert. Glöm inte heller att Trump kommer köra 2-3 rallies per dag mot slutet av kampanjen med extremt starka ekonomiska siffror i ryggen.

https://www.270towin.com/maps/BljEo
2020-09-11, 20:59
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det håller jag inte med om.

DJTs kärnväljare stödjer inte Trump för att han är republikaner, och jag ser på Trump mer som en independent än en republikansk president. Trump är verkligen inte ngn Ronald Reagan.

När det gäller demokraterna så måste de hitta tillbaka till sin moderata sida igjen, och inte gå för långt ut till vänster. Går Dems längre ut till vänster än vad de redan är i dag, så kommer att förlora 70 procent av väljarbasen. När det gäller AOC så tror jag att hon snart ute från politiken, hennes politik är alldelsen för radikal - även för demokraterna.

Håller med om det du säger. Republikanerna är idag ett annat parti under Trump dvs inte traditionellt Republikansk, men hade R fortsatt på inslagen väg med en Mitt Romney eller McCain hade de varit helt akterseglade. Man har genomgått en förändring.

Demokraterna är på väg mot något liknande, tror dom kommer istället för att hitta tillbaka till sitt moderata jag, tappa sin moderata sida då marxister som jobbar i bakgrunden och Pelosi och Schumer naturligen får flytta på sig för "nya förmågor". Dessa hungriga marxister bryr sig enbart om makten i partiet, även vid ett stort bortfall vill dom styra. I samband med detta skeende tror jag många Demokrater lämnar för ett nytt starkare mittenparti, vi får således två partier ett vänster och ett moderat parti. Vilket kan kullkasta den amerikanska spelplanen. Givetvis kan det vara så att AOC och Co startar ett nytt mer renodlat kommunstiskt miljöparti, vilket är att föredra då de minimerar sitt inflytande så. Detta kommer Trump behöva planera för till 2024.
2020-09-11, 21:12
Medlem
Men hur ser Trumps kärnväljare på att Trump har ljugit om att viruset inte var farligt för dem?

Hur försvarar de detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in