2020-09-11, 17:37
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg hater katter, men bortsett fra det skal jeg feire med boller og brus den dagen det blir et gjennombrudd i saken.
Har du dårlig erfaring med katter som ødelegger teorien din

Men som sagt, anbefaler deg å sette deg inn i ulike hypoteser.

Hva om du ser på hypoteser rundt f.eks

TH og alle naboene i Sloraveien
eller
TH og alle på Lørenskog

Særlig med tanke på den siste her, tenk på hvor mye du kan trekke inn ihht walkie talkier, kode-språk og mystiske hendelser osv. Kanskje du kan starte å kryssforhøre tilfeldige personer på Lørenskog og se om de svarer mistenkelig..
Tipper at det var mange der som f.eks ringte på hele ti-minuttet den dagen... Kanskje de bare videresendte beskjeder til hverandre i et umulig kodespråk som kun kan finnes ut av..

Kodesnoken!!

Det kan jo være en hypotese som holder deg gående et par, ti-år til.
Citera
2020-09-11, 18:05
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Har du dårlig erfaring med katter som ødelegger teorien din

Men som sagt, anbefaler deg å sette deg inn i ulike hypoteser.

Hva om du ser på hypoteser rundt f.eks

TH og alle naboene i Sloraveien
eller
TH og alle på Lørenskog

Særlig med tanke på den siste her, tenk på hvor mye du kan trekke inn ihht walkie talkier, kode-språk og mystiske hendelser osv. Kanskje du kan starte å kryssforhøre tilfeldige personer på Lørenskog og se om de svarer mistenkelig..
Tipper at det var mange der som f.eks ringte på hele ti-minuttet den dagen... Kanskje de bare videresendte beskjeder til hverandre i et umulig kodespråk som kun kan finnes ut av..

Kodesnoken!!

Det kan jo være en hypotese som holder deg gående et par, ti-år til.
Typisk TT, når noen tråkker de på tærne kommer usaklige brukerangrep, men dere får bare holde på.

Du innser kanskje til slutt at ingen kommer til å gå på den Gone Girl fantasien, aller minst de som har som jobb å sørge for at man får vite hva som skjedde med stakkars AE.
Citera
2020-09-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Drapsplanene var trolig lagt lenge før kryptoplanen ble til. Jeg tipper ansvaret ble fordelt, at f.eks ett av barna fikk ansvar for dette med overføring av penger som ikke kunne spores, og som havnet på egen konto.

Dermed introduserte S en bekjent RU for TH, for at han skulle få et lite innblikk i hvordan krypto fungerer, under dekke av at han kanskje ville investere.

RU var helt uvitende til hva han skulle brukes til, og det kostet TH en halv kalori å sette politiet på sporet av han fordi det var uten risiko, og samtidig «bidro til oppklaring».

Nok et genialt trekk i mesterplanen.

Edit: Jeg ser ikke bort fra at RU kun ble brukt som villedning fra starten av.

Innom FH for å konstatere at det knapt er aktivitet her.

Er det noen igjen her i det hele tatt som tror at politiet sitter på «veldig mye» som de ennå ikke har lekket?

Folk som tror på store konspiratoriske mesterplanen finner man over alt.

Jeg for min del er nå nittiåtte prosent sikker på at politiet vil frafalle siktelsen i november.

God helg!
Citera
2020-09-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

1) Er det noen igjen her i det hele tatt som tror at politiet sitter på «veldig mye» som de ennå ikke har lekket?

2) Jeg for min del er nå nittiåtte prosent sikker på at politiet vil frafalle siktelsen i november.

God helg!
1) Jeg tror ikke at politiet sitter på «veldig mye» som de ennå ikke har lekket.
2) Det er store muligheter for at dine antagelser er rett. Men jeg håper at politiet snart begynner å etterforske andre hypoteser, og at saken blir løst.
Citera
2020-09-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
okei, da misforsto jeg.
Vet ikke på hvordan måte RU skal ha vært med, men tror han må ha blitt lurt med på noe vis uten at han var klar over hva han var med på. Kanskje opprettelse av konto, eller at TH brukte han til å lære han alt han kunnne om krypto, vet ikke. Det er lite vi har av info om den kryptogutten Robin og hans rolle. Men vi vet at han slapp kjapt ut av arrest, og det var fordi politiet løslot han, og ikke retten. Vi vet at siktelsen henger over han fremdeles. Ser for meg at han knakk ganske fort i avhør, antakeligvis etter trussel om ukesvis med varetekt og isolasjon, og fortalte alt han visste. Vi vet også at han og broren sitter å følger med her, for rett etter at forumet her fant ut hvem han var, så vipps var vennelisten og de aller fleste bildene på profilen til broren skjult. Men ikke RUs bilder av en eller annen grunn.
En annen som også følger med her er VE.

Ja broren ble vel nevnt her når RU ble pågrepet. Det er vel diskutert både adresse, familie relasjon og jobb til brødrene. Skjønner at det kan virke invaderende. RU virker som han later som ingenting og fortsetter som før.
VE har jeg kun sett den profilen som den er nå, var den mer åpen før han begynte å nevnes her? Mistenker du at han har profil her også?
Citera
2020-09-11, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag gissar att det främst är TH's förmögenhet som sticker norrmännen i ögonen?

Nei det stikker i øynene når noen dreper sin ektefelle gjennom 50 år.
Citera
2020-09-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Nei det stikker i øynene når noen dreper sin ektefelle gjennom 50 år.
Men vi vet ikke hvem som er GM i denne saken.
Citera
2020-09-11, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

Er det noen igjen her i det hele tatt som tror at politiet sitter på «veldig mye» som de ennå ikke har lekket?

Jeg for min del er nå nittiåtte prosent sikker på at politiet vil frafalle siktelsen i november.

God helg!

Noe må de jo ha siden de fikk medhold i tingretten til varetekt. I lagmannsretten manglet det bare en stemme for å få 2/3 dels flertall. Og så må vi jo ikke glemme at det siden den gang er kommet fram nye bevis som styrker mistanken mot TH.
Ha en fin helg, tjukken.
Citera
2020-09-11, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ja broren ble vel nevnt her når RU ble pågrepet. Det er vel diskutert både adresse, familie relasjon og jobb til brødrene. Skjønner at det kan virke invaderende. RU virker som han later som ingenting og fortsetter som før.
VE har jeg kun sett den profilen som den er nå, var den mer åpen før han begynte å nevnes her? Mistenker du at han har profil her også?

Tidligere for et par-tre mnd siden så var "veggen" til VEs facebookprofil åpen, og man kunne se hvert år at Anne gratulerte han med dagen. Hun er jo filletanten hans. Men siste året, så uteble gratulasjonen. Samme året som Anne og datteren gikk ut av styret, og VE steppet inn.
Dette ble det snakket om her inne, og da plutselig ble alt lukket.
Citera
2020-09-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag gissar att det främst är TH's förmögenhet som sticker norrmännen i ögonen?
For meg er det helt andre ting som stikker i øynene. De som har fulgt med på saken, vet veldig godt hva det er. Hvis du leser deg opp på mange ting ang TH, blant annet ekteskapskontrakten, ikke minst den reviderte, er det rett og slett hårreisende. Men det er bevis som gjelder, som for alle, med mindre den samlede indisierekken fjerner enhver tvil, og det skal mye til.
Citera
2020-09-11, 19:02
Medlem
Farkostens avatar
God aften Ærede forsamling!

Jeg undres på om det er noe vi alle kan enes om....

Påstand 1: AEH var en usedvanlig vakker jente, spesielt i sine yngre år

Noen uenige?

Påstand 2: TH har hatt ett påfallende lavt privatforbruk, inntekt og formue i betraktning

Noen uenige?

Påstand 3: TH burde signert avhørene han hadde avgitt, og ikke anket mot åstedsgranskningene

Noen uenige?

Påstand 4: TH blir ikke framstilt som en varm og empatisk/sympatisk familiefar i mediene.

Noen uenige?

Nei, kanskje ikke? Da er vi i allefall enige om noe
Citera
2020-09-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
God aften Ærede forsamling!

Jeg undres på om det er noe vi alle kan enes om....

Påstand 1: AEH var en usedvanlig vakker jente, spesielt i sine yngre år

Noen uenige?

Påstand 2: TH har hatt ett påfallende lavt privatforbruk, inntekt og formue i betraktning

Noen uenige?

Påstand 3: TH burde signert avhørene han hadde avgitt, og ikke anket mot åstedsgranskningene

Noen uenige?

Påstand 4: TH blir ikke framstilt som en varm og empatisk/sympatisk familiefar i mediene.

Noen uenige?

Nei, kanskje ikke? Da er vi i allefall enige om noe
Påstand 1) er jeg enig i.
Påstand 2) jeg vet ikke noe om hans privatforbruk av penger.
Påstand 3) er jeg uenig i.
Påstand 4) Medienes vinkling av diverse detaljer i saken og hva mediene bevisst velger å formidle og hva mediene bevisst velger å ikke formidle, kan være grunnene til hvordan TH har blitt fremstilt i mediene. Dette har jeg sett før i andre saker.

God aften Farkosten Er det viktig at vi skal være enige om ting?

Edit: Hva er poenget med disse påstandene og hva har de med saken å gjøre?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-11 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in