2020-09-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Du har rett i dette. Det blir også presentert som om RU hadde ti møter med TH. Er dette riktig? TH har selvsagt hatt møte(r) med TH, men det kan også være at RU har hatt samtaler med TEH, VE og GHH. GHH er ute av bedriften, men det utelukker ikke at han har vært innom Futurum. Og det var TH som dro RU inn i saken på et veldig tidlig tidspunkt.

Ja han hadde minst 10 møter med RU.
https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-hadde-minst-ti-moter-med-bortforingssiktet-kryptoekspert-1.15011331

Drapssiktede Tom Hagen hadde minst ti møter med den bortføringssiktede kryptoeksperten. Møtene fant sted før forsvinningen og skal ha stoppet etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant, får NRK opplyst.
Citera
2020-09-11, 11:43
Medlem
Håper RU tilstår om han er involvert. Han er kanskje den eneste utenfor familien som kan kaste lys over saken. Om han er involvert og siktelsen er riktig, visste han nok ikke hvor alvorlig saken var. Mulig 10 mill lokker mer enn 10 år i fengsel.
Citera
2020-09-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Tatt med buksa nede, var det ikke det du ble når du påsto at det var bløff ang en husvert som TH og AE hadde bodd hos? Du påsto at husverten ikke eksiterte. Noe som ble tilbakevist med link.

Du har ikke fått med deg dette. Fenvatnet trakk inn i denne husverten. Husverten skulle (i følge Fenvatnet) brukes som sannhetsvitne, i den forstand at husverten skulle styrke eks-svogerens troverdighet. Fenvatnet fikk spørsmål om dette var noe nytt, hvorpå Fenvatnet svarer "ikke reelt". Jeg antok da, ut fra dette svaret, at husverten ikke eksisterte.. Men slik var det ikke, plutselig var det reellt, og da kom Fenvatnet med en link til intervjuet med husverten. Artikkelen var bak betalingsvegg. Skal man bruke linker for å bekrefte /styrke en påstand, så er det en selvfølge at opplysningene er tilgjengelige for alle. Jeg ba derfor om et referat fra intervjuet. Fenvatnet "glemte" å komme med et referat fra intervjuet. Jeg har fortsatt ikke lest dette intervjuet. Men jeg kan si såpass: Det er stor sannsynlighet for at husverten ikke hadde et vondt ord å si om sine tidligere leieboere. Hadde husverten hatt noe negativt å si om leieboerne, og spesielt om TH, så hadde Fenvatnet selvfølgelig lagt ut et referat av intervjuet.
Fenvatnet ble tatt med buksa nede, da h*n meg for å ha angrepet Minnimus. Minnimus bekrefte at hun ikke kjente seg igjen i dette. Du påstod i går at jeg hadde uttalt meg om søpla. i S4. Dette var bare tull, noe Havhest bekreftet. Hvem er tatt med buksene nede? Jeg gjør feil, og da beklager jeg dette. Senest i et tidligere innlegg til deg. Det er fint at du har en slik rørende omsorg for Fenvatnet. H*n har det nok ikke så lett, utestengt som h*en er pga personangrep...
Citera
2020-09-11, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ja han hadde minst 10 møter med RU.
https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-hadde-minst-ti-moter-med-bortforingssiktet-kryptoekspert-1.15011331

Drapssiktede Tom Hagen hadde minst ti møter med den bortføringssiktede kryptoeksperten. Møtene fant sted før forsvinningen og skal ha stoppet etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant, får NRK opplyst.

Takk for linken! Ok, da er dette bekreftet.
Citera
2020-09-11, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Du har ikke fått med deg dette. Fenvatnet trakk inn i denne husverten. Husverten skulle (i følge Fenvatnet) brukes som sannhetsvitne, i den forstand at husverten skulle styrke eks-svogerens troverd....

Du påsto at husverten ikke eksisterte, og at det bare var bløff. Du trenger ikke prøve å ro deg unna.
Citera
2020-09-11, 12:25
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Tatt med buksa nede, var det ikke det du ble når du påsto at det var bløff ang en husvert som TH og AE hadde bodd hos? Du påsto at husverten ikke eksiterte. Noe som ble tilbakevist med link.

Jeg burde ikke blande meg borti, men den linken om husverten handlet ikke om tiden på Gjøvik. Det var en husvert på Gran, fra tiden etter Gjøvik, og før TH og AEH bygde hus på Gran.
Citera
2020-09-11, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Jeg burde ikke blande meg borti, men den linken om husverten handlet ikke om tiden på Gjøvik. Det var en husvert på Gran, fra tiden etter Gjøvik, og før TH og AEH bygde hus på Gran.

Ja, du mener bygde hus i Sloraveien.
Ja, det er riktig ang den husverten, den var på Gran og ikke Gjøvik.
Men lett å ta feil siden avisens kontor er i Gjøvik.
Citera
2020-09-11, 12:41
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ja, du mener bygde hus i Sloraveien.
Ja, det er riktig ang den husverten, den var på Gran og ikke Gjøvik.
Men lett å ta feil siden avisens kontor er i Gjøvik.

Mener å huske fra avisartikkelen at TH og AEH bygde hus like bortenfor husverten ved R*ngstad på Gran etter å ha leid i 3 år. De har altså bygget hus 2 ganger. Et på Gran sent på 70-tallet, og et etterhvert kjent hus i Lørenskog på 80-tallet.
Citera
2020-09-11, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Mener å huske fra avisartikkelen at TH og AEH bygde hus like bortenfor husverten ved R*ngstad på Gran etter å ha leid i 3 år. De har altså bygget hus 2 ganger. Et på Gran sent på 70-tallet, og et etterhvert kjent hus i Lørenskog på 80-tallet.

Aha, ja, jeg kommer på det nå. Det har vært snakk om et annet hus som de bodde i før at de flyttet til Sloraveien. Adressen dit er muligens Saugsti¤gen 7. Jeg har ihvertfall kopi av et skjøte her der THs navn er på det dokumentet.
Senast redigerad av lixt 2020-09-11 kl. 13:14.
Citera
2020-09-11, 13:04
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Aha, ja, jeg kommer på det nå. Det har vært snakk om et annet hus som de bodde i før at de flyttet til Sloraveien. Adressen dit er muligens Saugstigen 7. Jeg har ihvertfall kopi av et skjøte her der THs navn er på det dokumentet.

Husverten bor hvertfall i Saugsv*ngen 40, og man ser huset H*gens bygde bortenfor.
Citera
2020-09-11, 13:07
Medlem
Legokatts avatar
Info fra Aftenposten angående krypto-opplegget.

"Rogs*tad forteller at noe av det merkeligste ved bitcoin-kommunikasjonen mellom politiet/familien og motparten er at motparten har brukt samme adresse hele tiden. Det er høyst uvanlig.

– Applikasjonen jeg bruker på telefonen for å overføre bitcoin, lager nye adresser hver eneste gang. Det er standard. Det er et tiltak for å gjøre det vanskelig å koble pseudonymet, adressen, til ditt virkelige navn. Hvis du skal gjenbruke en adresse, må du gå aktivt inn for det. Og det er det som slår meg som merkelig. Det er ingen gode grunner til å gjøre dette, understreker han.

– For meg fremstår det som om noen som enten er totalt inkompetente, eller som prøver seg på et rart kryptosirkus som en avledningsmanøver."

Dette kan vise at krypto-opplegg ikke var 1.pri med plottet. En GM har gått aktivt inn for å benytte samme adresse. Noen som kan vise at GM ikke er ekspert på krypto-valutta.
Citera
2020-09-11, 13:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Från det ena till det andra, mellan allt munhuggeri. När AEH har varit borta ca 1 1/2 år och TH blivit frisläppt, då var han inne på att betala HELA lösensumman. Sa hans advokat. Eller minns jag fel? Vad skulle utbytet av det bli? Ingenting eftersom AEH antas vara död. Vem skulle vilja ösa ut 9 mill euro för att få ingenting? Eller vet TH att det ändå aldrig skulle bli aktuellt?

Jag tror lösensumman är en enda fet reklampelare för allehanda filurer som kan kryptovaluta på riktigt. Vilken uzbekisk akvarieförening skulle liksom tacka nej till ett sånt belopp? Eller östafrikansk legoarmé. Dessvärre kände de ju inte till kodspråket, men th kanske hade nån plan därvidlag.

Risken kanske fanns att th blivit kidnappad också, när uzbek•erna inte lyckats kontakta honom på andra vägar.

Hursomhelst så lär ju hela historien ha väckt en hel del uppmärksamhet i den undre världen. Dock så lär väl en o annan ha fattat att det är en no-no, och att rikets bästa krafter troligen har lagt örat till eventuella försök till kommunikationer. Det må va skattade pengar men ut ur landet ska de ickje.

Sen som nummer två då så ska beloppen nog skrämma till vördnad bland journalister o löst folk (inte så löst folk, men löst enl. tH) och inskärpa att det är på riktigt och i de högre sfärernas rymd där man aktar fingrarna om man inte hör hemma där. Även om vuxna o poliser efter en stund i THs sällskap nog lätt ser rakt igenom det där. När allt kommer omkring så kan en person med sådana tillgångar dock åstadkomma en hel del kroppslig skada.

Som nummer tre så kanske man kan gissa sig till att Th övervägt att nån dag flytta utomlands eller starta nån business eller bygga nåt hotellkomplex. Kanske hade det gått att använda beloppen i någon form utan att uttagen kunnat spåras?

Spelare med spel som yrke satsar som bekant inte mer än de har råd att bli av med. Th hade tydligen allt att vinna.

Men han satsade hedern också. Kanske han hade förlorat den tidigare, eller ansåg att den var på väg att gå förlorad.

En rörelse som den TH har måste man ju liksom bevaka och bevara för att den inte ska ryckas ur ens händer. Det är förstås extremt riskabelt. TH hade kanske nåt fog där för sin oro. Eller trodde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in