Citat:
Ursprungligen postat av
Död o återfödd
.
NÅN SOM HAR EN ANING?
När kommer affärerna att skrubba bort alla dessa patetiska klisterlappar om att HÅLLA AVSTÅND från sina golv?
Mitt tips:
Aldrig!
De är här för att stanna, om WHO med Bill Gates får som de vill, så vänj er vid "social distansering"...

Nån som har en aning om när Stefan Löfven ska sluta säga att vi är ”mitt inne i” pandemin? Han gjorde det så sent som denna veckan. Stor kontrast till alla i tråden som redan i maj-juni jublade att nu är det över, nu har vi uppnått flockimmunitet

Hur kunde statsministern missa det? Synd att han inte läser här.
Egentligen kanske det inte är så dumt med de där klistermärkena? Verkar som om folk respekterar dem. Skönt att slippa någon som ”flåsar i nacken” i kassakön och trängsel i mataffären. Och om social distansering tros minska coronasmitta borde det kanske funka mot förkylnings- och influensavirus också?
Intressantare att diskutera WHO:s roll. Hur de stödde Kina (varför?) och retade upp Trump på kuppen. Parisavtalet är också starkt vinklat i Kinas favör och FN-organet IPCC är också mycket mer politik än vad gemene man tycks tro. (”Ja men 97 % av världens främsta klimatforskare säger ju att Greta Thunberg har rätt”, yada yada, okunskap och floskler.)
Om man kunde ”follow the money” och blottlägga FN:s - och Bill Gates, för den delen - agenda skulle kanske en annan bild växa fram, vad vet jag. Absolut ingenting mer än att saker och ting inte alltid är som myndigheterna och medierna vill ge sken av.