2020-09-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Ja, jeg skreiv at politiet ikke sjekket søppeldunken, noe som tyder på at de hadde tunnelsyn første dagen, og lot seg manipulere av TH, hvorpå du svarte noe slik som at: "men var det ikke samme dag som AE forsvant, som at det var tømming i Sloraveien?".
z-z-z påpekte at det ikke var onsdager, men tordager at søpla ble tømt, altså dagen etterpå.
Ja, han ville tatt ifra deg tastaturet. Kjekt med en forsvarer, det setter han sikkert pris på, men ikke ei som deg. Han sitter sikkert å ser her, men jeg vil tro at datteren er her oftere kanskje.
Unnlater jeg å svare? På ledende spørsmål kanskje. Eller påstand med spørsmålstegn bak. At du mener at politiet kanskje lyver om alt, det får du lov til å mene, det skal jeg ikke nekte deg.

"ei som deg". Ikke at det er så viktig, men jeg har tidligere opplyst deg om at jeg er mann.
Nå påstår du for andre gang at jeg har skrevet om søpla i S4. Jeg vil ha en link innlegg som bekreftet at jeg har påstått dette.
Derfor spør jeg en gang til : I hvilket innlegget uttalte jeg det du påstår?
Hvis du vil unngå videre diskusjoner med meg, så må du snart begynne å svare på det blir spurt om.
Citera
2020-09-10, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
"ei som deg". Ikke at det er så viktig, men jeg har tidligere opplyst deg om at jeg er mann.
Nå påstår du for andre gang at jeg har skrevet om søpla i S4. Jeg vil ha en link innlegg som bekreftet at jeg har påstått dette.
Derfor spør jeg en gang til : I hvilket innlegget uttalte jeg det du påstår?
Hvis du vil unngå videre diskusjoner med meg, så må du snart begynne å svare på det blir spurt om.

Siden min profil er helt ny, så går det ikke ann å bruke post-søkefunksjonen før etter 30 dager.
Kanskje du skal begynne å svare på hvorfor du er så brennende bitter mot meg og ingen andre, og hva som ligger bak?
Citera
2020-09-10, 23:18
Medlem
Fra det ene til det andre, er det noen som tror at det vil holde som et så sterkt indisium i en rettssak, dersom de store bevegelsene i AEs tlf skjedde mens TH var hjemme, at det grenser mot bevis? Jeg tror ikke det, foreløpig.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-10 kl. 23:33.
Citera
2020-09-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Siden min profil er helt ny, så går det ikke ann å bruke post-søkefunksjonen før etter 30 dager.
Kanskje du skal begynne å svare på hvorfor du er så brennende bitter mot meg og ingen andre, og hva som ligger bak?

Havhest har bekreftet at påstandene din er vås. Jeg skjønner at dine søkefunksjon er litt begrenset, men du har fått med deg dette "Du prøvde å vri deg unna med at de kanskje ikke rakk å sikre dunken før at søppelbilen hadde hentet søpla samme dag, eller at søppeldunken var tom."
Jeg er ikke "brennende bitter". Hvorfor i all verden skulle jeg være det? Du er ny i gruppa, jeg kjenner deg ikke. Men du påstår både ditt og datt, da må du tåle spørsmål. Og du må svare på det du blir spurt om. Gjør du det, så unngår du sånne diskusjoner.
Senast redigerad av Iditarod 2020-09-11 kl. 00:05.
Citera
2020-09-10, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Fra det ene til det andre, er det noen som tror at det vil holde som et så sterkt indisium i en rettssak, dersom de store bevegelsene i AEs tlf skjedde mens TH var hjemme, at det grenser mot bevis? Jeg tror ikke det, foreløpig.

Helseappen blir en del av bevisførselen i saken mot L*ila B*rtheussen, men forsvaret prøver å så tvil om denne appen:
I forsvarets bevisoppgave fremgår det at Elden og hans medforsvarer Bernt Heiberg vil legge fram en vitenskapelig artikkel om iPhones helseapp i retten.
Artikkelforfatterne skriver blant annet at målingene i appen kan ha et avvik på opptil 40 prosent, ikke 2%, som det tidligere har blitt hevdet.

Får Elden gjennomslag for dette i denne saken, vil dette trolig skape predens for senere rettsaker.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...theussen-saken

Edit: En av årsakene til at påtalemyndighetene er avventende med å reise tiltale mot TH, kan være at de vil at denne appen skal være en "prøvesten" i rettssaken mot B*rtheussen.. Får Elden gjennomslag for sine påstander om opptil 40% avvik, så sier det seg selv at det vil være et kraftig tilbakeslag for etterforskningen på Lørenskog.
Citera
2020-09-11, 00:05
Medlem
Citat:
Helseappen blir en del av bevisførselen i saken mot L*ila B*rtheussen, men forsvaret prøver å så tvil om denne appen:
I forsvarets bevisoppgave fremgår det at Elden og hans medforsvarer Bernt Heiberg vil legge fram en vitenskapelig artikkel om iPhones helseapp i retten.
Artikkelforfatterne skriver blant annet at målingene i appen kan ha et avvik på opptil 40 prosent, ikke 2%, som det tidligere har blitt hevdet.

Får Elden gjennomslag for dette i denne saken, vil dette trolig skape predens for senere rettsaker.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...theussen-saken

Edit: En av årsakene til at påtalemyndighetene er avventende med å reise tiltale mot TH, kan være at de vil at denne appen skal være en "prøvesten" i rettssaken mot B*rtheussen.. Får Elden gjennomslag for sine påstander om opptil 40% avvik, så sier det seg selv at det vil være et kraftig tilbakeslag for etterforskningen på Lørenskog.
Det var veldig interessant. Takk for all info. Etter hva jeg kan se, hvis ikke politiet har noen trumf kort på hånden, blir denne saken (mot TH) henlagt pga bevisets stilling. Jeg har fått inntrykk av at politiet hadde satset på å kunne bruke bevegelsene på mobilen som sterkt indisium, og at de også jobber med hvorvidt TH var hjemme under disse bevegelsene.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-11 kl. 00:14.
Citera
2020-09-11, 00:13
Medlem
Citat:
Det var veldig interessant. Takk for all info. Etter hva jeg kan se, hvis ikke politiet har noen trumf kort på hånden, blir denne saken henlagt pga bevisets stilling. Jeg har fått inntrykk av at politiet hadde satset på å kunne bruke bevegelsene på mobilen som sterkt indisium, og at de også jobber med hvorvidt TH var hjemme under disse bevegelsene.

Jeg tror politiet sitter på en indisierekke og få rene tekniske bevis. De trodde kanskje at denne appen skulle være tunga på vektskåla. Blir denne appen avvist som indisium/bevis i saken mot B*ertheussen, og hvis det ikke dukker opp nye ting i etterforskningen, kan dette føre til at Hagen-saken blir henlagt.
Citera
2020-09-11, 00:20
Medlem
Citat:
Jeg tror politiet sitter på en indisierekke og få rene tekniske bevis. De trodde kanskje at denne appen skulle være tunga på vektskåla. Blir denne appen avvist som bevis i saken mot B*ertheussen, og hvis det ikke dukker opp nye ting i etterforskningen, kan dette føre til at Hagen-saken blir henlagt.
Jeg sitter igjen med det samme inntrykket. Luften har gått litt ut av ballongen i TH saken. Det må tekniske bevis på bordet, eller et mulig vitne eller medhjelper som løsner på tungebåndet.
Citera
2020-09-11, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Litt info fra Aftenposten

"Basestasjonene rundt Sloraveien

I om lag 1,5 kilometers omkrets av Sloraveien står det 24 basestasjoner.

Så lenge Anne-Elis*abeth Hagen og andre involverte i saken har hatt mobilene på, har politiet kunnet hente ut informasjon om nøyaktig hvor de var og hvilke andre telefoner som var i samme område.

Mobiltelefonene kommuniserer med basestasjonene rundt seg med få sekunders mellomrom. Hensikten er å sikre best mulig dekning til enhver tid.

Deretter har politiet kunnet hente ut data fra basestasjonene om andre mobilnumre som har befunnet seg i nærheten."

Anne-Elisa*beth Hagen hadde Telenor-nummer. Dermed har politiet kunnet analysere alle hennes bevegelser og reiser helt tilbake 10. oktober.

– Vi lagrer signaleringsdataene i opptil 21 dager, sier informasjonssjef Ma*gnus Line i Telenor.

Ektemannen Tom H*agen har mobilnummer hos mobiloperatøren ICE"

Bra informasjon! Da har de nok full kontroll over mobiler.
Citera
2020-09-11, 06:50
Medlem
Citat:
Jeg sitter igjen med det samme inntrykket. Luften har gått litt ut av ballongen i TH saken. Det må tekniske bevis på bordet, eller et mulig vitne eller medhjelper som løsner på tungebåndet.

Jeg tror det er mye vi ikke vet om hva politiet sitter på.
Citera
2020-09-11, 07:03
Medlem
Citat:

Jeg tror de vil bruke det. Etter hva jeg har lest så lå mobilen til TH stort sett på Futurum. Så det er kanskje vanskelig å si hvordan hans bevegelser hjemme var. Mulig mellom angrepet og 10:07(da telefonen ble lagt i ro), var den hos GM som gikk rundt med den, og mulig bevegelsesmønster var anderledes enn AEH sitt.
Om det er et sterkt eller svakt kort, gjenstår å se.
Citera
2020-09-11, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Han viste jo at han var intressert i krypto med ca 10 møter med RU. Han kunne nok mer enn han innrømmer. Og hva vi vet.
Uttalte at han ville satset på kryptovaluta om han hadde vært yngre. Tror sønnen til th må ha litt kvaler hvis han er bindeleddet til ths fikse ide, uten at det betyr han deltok. TEH forstår garantert hva som er skjedd Og hvem som står bak. Var redd for å inkriminere faren når han forklarte seg om siste samtale med aeh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in