2020-09-10, 22:04
Medlem
Jag kör en audi med extra hästar och har kört en hel del på banan. Så jag har generellt snabbare bil än standard bilen och betydligt bättre förmåga att hantera mitt fordon.

Detta gör att när jag har bråttom tenderar jag att bromsa sent och hårt samt accelererar snabbt upp till skyltad hastighet ev +10-20.
Detta görs endast när så kan göras säkert oavsett vad andra gör i trafiken.

Vissa idioter får dock för sig att man vill tävla med dom eller har problem att dom blir ifrån körda.
Sen får dom gör dessa individer jäkligt dumma omkörningar för att sen lägga sig i laglig eller under hastighets begränsningen.
Dessa individer klarar aldrig att hålla mitt tempo när det det inte är raksträcka och blir bara ytterligare ett hinder då man har bråttom.

VARFÖR?

Kör man motorcykel blir det 10 gånger värre.
Idioter som ligger 5 meter bakom en. Om det är två filer, man går ut i vägrenen eller ligger +- 20 skyltad hastighet har ingen betydelse. Dom ligger kvar tills man antingen svänger av eller gasar på ordentligt.
Eller så ligger dom jämsides å vinglar och har sig.
Sen slår det aldrig fel på att det är någon vanlig standard bil med under 300hk, oftast under 200 hk.
Blir ju lika roligt race som om dom skulle komma med en EPA.
Citera
2020-09-10, 22:13
Medlem
maxatdunders avatar
Varför har du brottom hela tiden? Skämskudde att du inte kan hålla tider sen reagerar du som en bäbis när någon testar dig och kallar dina medtrafikanter för idioter. Tuffingen med extra hästar.

1. Du ska inte fortskrida hastigheten innan skylten.
2. Gnäll inte på de andra att de håller hastigheterna, det är du som är hindret och stressar sönder med skum oförutsägbar körstil. Tror du är racerförare
Citera
2020-09-10, 22:17
Medlem
BigBusinesss avatar
Håller med föregående talare.

Sen, om du ofta behöver bromsa kraftigt som du beskriver så är du ju inte en skicklig förare. Du suger ju uppenbarligen på planering.
Citera
2020-09-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
Jag kör en audi med extra hästar och har kört en hel del på banan. Så jag har generellt snabbare bil än standard bilen och betydligt bättre förmåga att hantera mitt fordon.

Detta gör att när jag har bråttom tenderar jag att bromsa sent och hårt samt accelererar snabbt upp till skyltad hastighet ev +10-20.

Vissa idioter får dock för sig att man vill tävla med dom eller har problem att dom blir ifrån körda.
Sen får dom gör dessa individer jäkligt dumma omkörningar för att sen lägga sig i laglig eller under hastighets begränsningen.
Dessa individer klarar aldrig att hålla mitt tempo när det det inte är raksträcka och blir bara ytterligare ett hinder då man har bråttom.

VARFÖR?

Idioter som ligger 5 meter bakom en. Om det är två filer, man går ut i vägrenen eller ligger +- 20 skyltad hastighet har ingen betydelse. Dom ligger kvar tills man antingen svänger av eller gasar på ordentligt.
Sen slår det aldrig fel på att det är någon vanlig standard bil med under 300hk, oftast under 200 hk.
Kan bara prata för mig själv men när jag kör hoj ligger jag aldrig bakom någon. En snabb vridning på höger handled och man är förbi.
Citera
2020-09-10, 22:23
Medlem
rallykalles avatar
Citat:

70% av män tror att de kör bättre än medelsvensson.

Jag har i stort sett aldrig råkat ut för någon som vill tävla på allmän väg. Jag kör dock inte så aggressivt då det är meningslöst att elda på mellan trafikljus, korsningar och andra trafikanter, man vinner inte många sekunder på det ändå i slutändan.
Citera
2020-09-10, 22:32
Medlem
Citat:

VARFÖR?

Jag håller verkligen med dig.

Jag har 2 bilar.
En vanlig familjesuv och i garaget står en sportbil som verkligen sticker ut utseendemässigt med en V8 som mullrar som fan. Går som ett spjut gör den också.

Till vardags i familjebilen kör de flesta helt normalt.
Tar jag däremot ut sportbilen ska varannan jävla fåne försöka racea med mig. Förstör njutningen rätt ordentligt. Precis som du säger är det ofta moderna skitbilar med en ensam man 40+ som förare. Typ Skoda octavia, Volvo V60, Toyota osv

Hakar i princip aldrig på utan blir bara irriterad. Jävla muppjävlar är vad det är.
När man väl för en gångs skulle trycker på försvinner de fint i backspegeln dock.
Citera
2020-09-10, 22:44
Medlem
Hustlelifes avatar
Planera din körning, du verkar vara sämst på köra bil ändå.
Citera
2020-09-10, 22:45
Medlem
Det är för jävligt. Låt de snabba bilarna åka först. Det är den naturliga ordningen. Men folk förstår inte det. Själv har jag sålt min RS5 just pga denna anledning. Det är liksom inget kul.
Citera
2020-09-10, 22:52
Medlem
Amazon-mannens avatar
Vet exakt hur det känns; när jag tar ut min quadrupelturbo-Corvette C7 i fullkolfiber , ja då är det som om folk tror att deras Hyundai Atos ska klå mig vid rödljusena. Jag blir så kränkt och arg, knyter näven och gråter mig genom växlarna upp till 275..

Trolltråd med verklighetsfrånvänd narcissist till trådstartare..
Citera
2020-09-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Varför har du brottom hela tiden? Skämskudde att du inte kan hålla tider sen reagerar du som en bäbis när någon testar dig och kallar dina medtrafikanter för idioter. Tuffingen med extra hästar.

1. Du ska inte fortskrida hastigheten innan skylten.
2. Gnäll inte på de andra att de håller hastigheterna, det är du som är hindret och stressar sönder med skum oförutsägbar körstil. Tror du är racerförare
Ibland har man bråttom så är det.

2. Jag har inget imot folk som kör lagligt, det jag har något imorgon är sånna jag kört om för att sedan bli omkörd av dom, där dom nu är 80-100 över hastighets begränsningen. För att sen med nöd och näppe tvärbromsa för att inte köra in i framförvarande bil eller tvinga mötande bilar att gå ut i väggrenen. För att sedan köra lagligt. Det stör jag mig på
Citera
2020-09-10, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Håller med föregående talare.

Sen, om du ofta behöver bromsa kraftigt som du beskriver så är du ju inte en skicklig förare. Du suger ju uppenbarligen på planering.
Nej men vissa rondeller går inte och ta i 100kmh.
Ser du ofta på stcc eller f1 att dom bromsar släpper på bromsen, rullar nån sekund och gasar innan apex?

Du saknar förståelse hur racing går till.
Citera
2020-09-10, 23:00
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:

VARFÖR?

Du är totalt omdömeslös. En jättebebis med komplex. Du kan nämligen inte köra bil. De som kört och kör racing på riktigt är nästan alltid mycket försiktiga ute i den riktiga trafiken. En vanlig standardbil med under 300 hk ja exempelvis många gamla SAAB turbo Aero då som exempel . Det är enorma krafter i en sådan vi talar lätt om 450nm . Det är sportbilsprestanda. Att köra med de krafterna utan att väghållning och bromsar är med är ju livsfarligt. Tyvärr vanligt nuförtiden särskilt dieseltrimmade bonnraggare med v70 inte ens en Audi har de utan Volvo diesel. Men du tror du är tuffa Viktor. Lägg ned eller skaffa racing licens och försök vinna ett lopp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in