Citat:
Ursprungligen postat av
nittrick
Jag kör en audi med extra hästar och har kört en hel del på banan. Så jag har generellt snabbare bil än standard bilen och betydligt bättre förmåga att hantera mitt fordon.
Detta gör att när jag har bråttom tenderar jag att bromsa sent och hårt samt accelererar snabbt upp till skyltad hastighet ev +10-20.
Detta görs endast när så kan göras säkert oavsett vad andra gör i trafiken.
Vissa idioter får dock för sig att man vill tävla med dom eller har problem att dom blir ifrån körda.
Sen får dom gör dessa individer jäkligt dumma omkörningar för att sen lägga sig i laglig eller under hastighets begränsningen.
Dessa individer klarar aldrig att hålla mitt tempo när det det inte är raksträcka och blir bara ytterligare ett hinder då man har bråttom.
VARFÖR?
Kör man motorcykel blir det 10 gånger värre.
Idioter som ligger 5 meter bakom en. Om det är två filer, man går ut i vägrenen eller ligger +- 20 skyltad hastighet har ingen betydelse. Dom ligger kvar tills man antingen svänger av eller gasar på ordentligt.
Eller så ligger dom jämsides å vinglar och har sig.
Sen slår det aldrig fel på att det är någon vanlig standard bil med under 300hk, oftast under 200 hk.
Blir ju lika roligt race som om dom skulle komma med en EPA.
Jag håller verkligen med dig.
Jag har 2 bilar.
En vanlig familjesuv och i garaget står en sportbil som verkligen sticker ut utseendemässigt med en V8 som mullrar som fan. Går som ett spjut gör den också.
Till vardags i familjebilen kör de flesta helt normalt.
Tar jag däremot ut sportbilen ska varannan jävla fåne försöka racea med mig. Förstör njutningen rätt ordentligt. Precis som du säger är det ofta moderna skitbilar med en ensam man 40+ som förare. Typ Skoda octavia, Volvo V60, Toyota osv
Hakar i princip aldrig på utan blir bara irriterad. Jävla muppjävlar är vad det är.
När man väl för en gångs skulle trycker på försvinner de fint i backspegeln dock.