2020-09-10, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
"Just nu" är hyfsat beskrivande tycker jag.

Haha, aa, just nu säger ingenting.

Var den står i framtiden är det enda intressanta.
Citera
2020-09-10, 20:37
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Börjar det bli dags att lägga sig tung i fastighetssektorn igen? Känns som att det börjar bli deras tur och att de kommer gå bättre än index ett tag.

Huvudkandidater i Hufvudstaden, SBB, Nyfosa, Pandox, Bonava???

Eller är det fortfarande kursraketerna Sinch, Stillfront & co. som gäller?

Vad säger ni?
Citera
2020-09-10, 21:02
Medlem
Något fyndläge är det inte än precis. Sådana som apple kanske blir köpvärd runt 60-70 i dagsläget, inte för jag tror det är så sannolikt att den kommer gå ner dit, men den borde. Varför är det premiepriser på aktier i en tid med så mkt osäkerhet kan man undra. Men för ta apple som ett exempel då. Inte bara är det osäkerheten kring recessionen/pandemin. Utan även handelskriget som trump håller på med. Kina kan närsomhelst svartlista apple, och jag förstår inte varför de inte har gjort det. Nu kan man använda argumentet att bara för de inte har gjort det än så kanske de aldrig gör det heller, men möjligheten finns absolut och den har inte marknaden prisat in precis.

Men marknaden är ologiskt, och med största sannolikhet upp.
Citera
2020-09-10, 21:13
Medlem
Blir det rekyl imorn eller Black Friday som vanligt?

Tror black friday fenomenet försvann med helgdagen USA.
Det verkar ha blivit ett annat mönster.

Börjar sakna sinewaves analyser
Senast redigerad av Temujin56 2020-09-10 kl. 21:21.
Citera
2020-09-10, 21:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Blir det rekyl imorn eller Black Friday som vanligt?

Tror black friday fenomenet försvann med helgdagen USA.
Det verkar ha blivit ett annat mönster
Kan bli segt fram till onsdag nästa vecka när Fed ska lämna räntebesked och Powell ska ha sitt dystertal. Powells tal kan komma att påverka börsen en del.

Sen fick stimulanspaketet nobben av demokraterna nu i kväll.
Dom måste mötas på halva vägen, blir extra skakigt fram till dess.
Senast redigerad av ReedMe 2020-09-10 kl. 21:24.
Citera
2020-09-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kan bli segt fram till onsdag nästa vecka när Fed ska lämna räntebesked och Powell ska ha sitt dystertal. Powells tal kan komma att påverka börsen en del.

Tack för den infon.
Tråkigt att demokraterna vill förstöra festen
Citera
2020-09-10, 21:56
Medlem
kilonars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Börjar det bli dags att lägga sig tung i fastighetssektorn igen? Känns som att det börjar bli deras tur och att de kommer gå bättre än index ett tag.

Huvudkandidater i Hufvudstaden, SBB, Nyfosa, Pandox, Bonava???

Eller är det fortfarande kursraketerna Sinch, Stillfront & co. som gäller?

Vad säger ni?

Jag är inne på det spåret med. Sitter redan i Bonava men funderar på att köpa Castellum. För feg för Pandox med mycket hotell.
Citera
2020-09-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Vad skulle Powell säga som skulle förändra så mkt? Visst han kan överraska och införa minusränta eller något sådant, men troligtvis inte så mkt nytt där skulle jag gissa.

Stimulanspaketet är nog mer det som spökar skulle jag gissa. Börsmarknaden behöver ständigt en ny dos.
Citera
2020-09-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Sanslöst svängiga börser just nu. Om de var galna innan har de helt löpt amok nu. Det går inte att se vartåt det barkar alls då det drar lika mycket åt båda hållen samtidigt.

Your usual September clusterfuck, se bilden jag postade tidigare

Blir det en rejält sättning på börsen kommer centralbankena kräkas ut mer pengar och börsen bli glad igen. Buy and hold or stay away, försöka tajma september är ett bra sett att bli tunnhårig och deprimerad

Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Börsmarknaden behöver ständigt en ny dos.

This.

Och det komiska är att det inte får rasa, eftersom systemet är så söndertrasat. Det är TINA och alla vet det, problemet kommer dagen då inflationen sticker iväg p.g.a. för mycket av det goda. Men det är en annan tråd...
Citera
2020-09-10, 22:04
Medlem
kilonars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
+- 0 sedan jag började köpa i juni. Man kan se på OMXS-kurvans sågtandsmönster hur greed och fear alternerar varannan dag, jag vet inte om jag någonsin sett en så slagig börs.
https://www.avanza.se/index/om-indexet.html/19002/omx-stockholm-30
(klicka på "I år").

Vilka bears köper du som inte har gått ner sen i juni? Eller med +-0 menar du egentligen +- 10%?

Aldrig handlat med liknande instrument så förklara gärna vad jag missat.
Citera
2020-09-10, 22:11
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Vad skulle Powell säga som skulle förändra så mkt? Visst han kan överraska och införa minusränta eller något sådant, men troligtvis inte så mkt nytt där skulle jag gissa.

Stimulanspaketet är nog mer det som spökar skulle jag gissa. Börsmarknaden behöver ständigt en ny dos.
Jag gissar att räntan kommer att ligga kvar. Men ibland blir det en del rörelser när Powell pratar. Sist blev det lite rött vill jag minnas. Men det rättade förstås till sig sen igen.

Powell önskade sig mer stimulanser i sitt förra tal. Blir det fullständigt låst läge så kanske dom börjar fundera på minusränta, vem vet.
Citera
2020-09-10, 23:09
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-pluribus-unum
Om ett år är börsen högre än vad den är idag. Var den står om 1 vecka är svårare att sia om.

Med tanke på den värdering vi har just nu, så är det inte alls säkert att vi är högre om 1 år. Det är inte helt osannolikt att vi är lägre om 5-10 år än vi är idag (nu menar jag USA-börsen).

Du kanske skrattar, men det har funnits sådana perioder. Och värderingen nu är den högsta någonsin, efter en sanslös uppgång som pågått i 10 år, eller sedan 1980-talet om man ser till det riktigt långa perspektivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in