2020-09-10, 20:33
Medlem
at0m3ns avatar
https://www.expressen.se/nyheter/dodsdomde-svenskens-ord-fran-skrackfangelset/

Den svensk-iranske tvåbarnspappan och forskaren vid Karolinska institutet, Ahmadreza Djalali, 48, är dömd till döden i diktaturens Iran.

Expressen kan nu publicera en intervju med Djalali - inifrån det ökända fängelset Evin i Teheran - där han varje dag fruktar för sitt liv och längtar efter barnen hemma i Sverige.

– Min lilla son räknar dagarna till han får träffa mig igen, säger han.

Fruktansvärt vad den sjuka regeringen med sin släkt på tronen gör mot sin befolkning.
I Sverige låter man kriminella leva paradiset på jorden i Iran fängslar man svaga.....
Vidrigt hur kan man få bort regeringen i Iran utan att skada civila?
Jag tycker mig allt mer se Mellan Östern ledare som gömmer sig bakom sin civil befolkning.
2020-09-10, 20:41
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
https://www.expressen.se/nyheter/dodsdomde-svenskens-ord-fran-skrackfangelset/

Den svensk-iranske tvåbarnspappan och forskaren vid Karolinska institutet, Ahmadreza Djalali, 48, är dömd till döden i diktaturens Iran.

Expressen kan nu publicera en intervju med Djalali - inifrån det ökända fängelset Evin i Teheran - där han varje dag fruktar för sitt liv och längtar efter barnen hemma i Sverige.

– Min lilla son räknar dagarna till han får träffa mig igen, säger han.

Fruktansvärt vad den sjuka regeringen med sin släkt på tronen gör mot sin befolkning.
I Sverige låter man kriminella leva paradiset på jorden i Iran fängslar man svaga.....
Vidrigt hur kan man få bort regeringen i Iran utan att skada civila?
Jag tycker mig allt mer se Mellan Östern ledare som gömmer sig bakom sin civil befolkning.

Vad handlar tråden om? Vad ska diskuteras - iransk politik, dödsstraff? Vad?
2020-09-10, 20:53
Moderator
vfs avatar
Ingen politisk frågeställning alls/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in