Citat:
Ursprungligen postat av
Idioten1
Ja ska opererar om 2 veckor, först ville läkaren på dåligt svenska ta bort frenulum, vilket ja ej ville, sedan har ja på undersidan av ollonet när man drar tillbaka förhuden växt fast förhud eller vad det är 1 cm upp på ollonet på högra sidan och mindre på vänstra, knappt nått där.
Är det ärrbildningar som gjort detta eller? Har ofta problem med ärr på förhuden o så.
Är sjukt jävla nervös över detta och jag har inte hittat en bild som ser ut som det gör på mig, då min frenulum är helt ihopsmält med resten av penis, finns ingen sträng men ändå så börjar sig ollonet neråt lite när ja har stånd o drar tillbaka förhuden.
Så för det första så vet ja inte vad läkaren ska göra o för det andra så tror ja att frenulum är för kort eller rättare sagt insmält, så hur fan ska man kunna fixa det?
Du skriver inte om läkaren sagt att han skall ta bort hela förhuden? (omskärning)
för om ja så ryker ju strängen med, eller rätta sagt delar av den blir kvar.
Har själv för ett tag sedan gjort operation pga Lichen sclerosus så fanns varken alternativ eller möjlighet behålla förhuden.
Dagkirurgi man åker hem efter några timmar.
Kan säga kort att Hela omhändertagandet på operationsdagen och själva operationen var kanonbra. och kände inte minsta oro för operation mera att det var en surralistisk upplevelse att komma in i en operationsal .
Kände ingen större smärta alls förutom då Kirurgen gjorde dom två första "testen" efter sprutorna sats, efter det känner man inget, bara att dom trycker och har sig.
Tog en timme från du kom in i op salen tills du rullades ut till uppvaket/övervakningsenheten, själva operationen tog säkert inte mer än 20minuter övrig tid är förberedelser osv.
Däremot var eftervården en viss besvikelse , dvs helt egenvård, så se till fixa bandage, steril sårtvätt, ipren,alvadon , kirurg tejp för bandage