Citat:
Jag är egentligen helt enig med dig på den här fronten. Så överdrivet svårt är det inte att bete sig på ett moget sätt. En tråd i ett delforum som Integration och invandring innehåller oftast mer invektiv och allmän sörja än vettiga ord och meningar som för diskussionen framåt. Däremot måste jag motvilligt erkänna att jag till viss del kan se en vinning i forumets tämligen toleranta policy när det gäller kränkande tillmälen. Det är bland annat det som karaktäriserat forumet och gjort det till en charmig utstickare bland dagens nätbaserade diskussionsforum.
Som tidigare påpekats är den höga toleransen sannolikt inget som lockar till sig en större mängd sponsorer eller några positiva omdömen från etablissemanget men det blir å andra sidan en större variation bland medlemmarna och därmed en mindre likriktad ton i diskussionerna. Bara en sådan detalj är en stor vinst i sig.
Som tidigare påpekats är den höga toleransen sannolikt inget som lockar till sig en större mängd sponsorer eller några positiva omdömen från etablissemanget men det blir å andra sidan en större variation bland medlemmarna och därmed en mindre likriktad ton i diskussionerna. Bara en sådan detalj är en stor vinst i sig.
Tycker du att det blir mindre likriktad diskussion i forumet för att man tillåter förolämpningar
?!! Det är ju helt tvärtom! Jag tycker att det är en helt otrolig rundgång och man får verkligen leta för att hitta något att diskutera som känns intressant och inte automatiskt halkar in i samma gamla hjulspår - feminister är skit, invandrare är skit, SD är toppen. Jag tror tvärtom att fler olika användare hade vågat sig på att skriva på forumet om de inte vore oroliga för att bli påhoppade av elaka typer.
Jag vet att om jag skriver EN kommentar som är kritisk mot SD eller på annat sätt går emot strömmen så får jag omedelbart 20 andra användare på mig med exakt samma kommentarer och samma personliga förolämpningar om och om igen. De ger inte upp och om man själv tröttnar på att förklara samma sak om och om igen så heter det att man ger upp i brist på argument. Sjukt tröttsamt.
Jag önskar att det fanns fler användare här som var intresserade av fler ämnen och startade upp trådar som tog fart för att det fanns folk som ville diskutera nya saker. Kanske kunde moderatorerna plocka fram lite gamla trådar då och då för det måste ha diskuterats massor av kul grejer genom åren som inte jag vet om som relativt ny användare