2020-09-10, 18:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Syftar ni på samma "angelägna jobbärende" som han dök upp tomhänt och oförberedd till?
På sin lediga dag?
(Minns ej om det var flera)

Var det inte även till den besiktningen som han aldrig lämnade rapporten som var så viktig?
Citera
2020-09-10, 18:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
En ytterligare knorr på detta bisarra morddrama!

AB 150 vittnesförhör (11) s 337
J*akob G*rufman
Vad har du för adress nu ?
Jag bor på ***** ********* i Örebro sedan Hanna och jag flyttade isär. Hanna drog på sig en massa skulder genom att ha tagit blancolån på grund av sin sjukdom, cirka 150 000 kr så hon har det tufft ekonomiskt och har fått flytta in hos UlfWesström. Hannas och Ulfs barn kommer bra överens.

Jag tror inte att Hanna och Ulf lever i en relation, jag har undvikit att fråga dem det. Hanna och Ulf hade inte setts på flera år innan Arons födelsedagsfest, jag tror inte att de hade umgåtts alls sedan Lena och Ulf gick isär. De har börjat umgås nu efter Lenas bortgång.
Uppläst och godkänt

Hanna W*elin..
"Du har ingen gravplats än. Men minnesträdet har fått nya vinterväxter och lyses upp av ljus som folk varit där och tänt. Det går nog inte en timme utan att jag tänker på dig. Jag lovar att göra allt jag kan för att vårda och fostra dina barn; mina gudbarn som jag bor med nu, jag lovar att aldrig glömma dig, jag lovar att hämnas dig när tiden är inne, jag lovar att vara den du vill att jag ska vara; mig själv. Jag älskar dig. Vi ses i Nangijala."

Aktbilaga 146 förhör LW (4) s (pdf) 112
Lenas relation till Noa var lite frostig då han valde att flytta till Ulf. Ulf var snällare medan Lena var mer principfast med regler. Gun vet inte hur Lenas mående påverkades av relationen till barnen. Efter Lenas död har Gun och Lasse velat träffa barnen men barnen har inte orkat eftersom de har mått dåligt.

Ulf har nu meddelat Gun och Lasse att han och Hanna är ett par. Han har sagt att barnen är glada för deras skull. Gun tror inte att Lena skulle ha tyckt om utvecklingen av den relationen.

----------------------

HW och UW är ett par. Eftersom dom enl, J*akob inte träffats sen 2011 går det inte frigöra sig från tanken att dom inväntade Lenas bortgång innan dom satte igång vilket väl Lenas föräldrer Gun i viss mån stryrker då hon säger att Lena inte skulle tyckt om den utvecklingen.

Lena skulle aldrig acceptera att hennes guddotter och bästa vän tog hennes plats i sängen bredvid hennes Fd man.

HW har samma psykiska sjukdom som Lena (men mer avancerad) vilket var anledningen att dom stod varandra så nära.
https://www.uppsatser.se/uppsats/c37c75b34e/

Det finns nog en hel del motiv i den dysfunktionella knullfriska familjen (och församlingen?)där dom sexuella gränserna påminner om en sexsekt.

Det finns väl ingen som inte håller med om att Lena var ett hinder för något som funnits mellan UW och HW?

Frågan är vad anledningen var att dom "inväntade" Lenas död innan dom satt sina planer till verket?
Det var väl inte så att dom inte kunde invänta 45 åriga Lenas frånfälle?

Edit: öhum, kan det vara UW som gömmer sig bakom barnen, och inte vill möta Lenas föräldrar nu när han byter vätskor med HW?

Och exakt vad har det här med mordet att göra?
Dessutom har jag förstått att H*anna har flyttat ut.
Citera
2020-09-10, 18:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och exakt vad har det här med mordet att göra?
Dessutom har jag förstått att H*anna har flyttat ut.

Fattar du inte att det skulle kunna vara ett motiv?

Din taktik att ställa just den frågan så fort
någon postar något om LW som du inte vill
se är avslöjad.

Om HW visste hur dåligt barnen mådde så
tror jag att hon dessutom skulle ha kunnat
hamna i en allvarlig konflikt mef LW.
HW var irriterad för att LW inte stannade och
tittade på Mello, trots att alla barnen bad
henne, på lördagen. Vad var viktigare då för LW
än att vara med sina barn?
HW har uppgett att hon ofta fick vara buffert
mellan LW och hennes barn. Hon jobbade på
soc. Om hon berättade för LW att hon tänkte
agera för att skydda barnen så kan en
konflikt ha urartat.
Citera
2020-09-10, 18:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Var det inte även till den besiktningen som han aldrig lämnade rapporten som var så viktig?

Kan det bero på att han satt häktad, tror du?
Citera
2020-09-10, 18:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

J*akob G*rufman
Jag bor på ***** ********* i Örebro sedan Hanna och jag flyttade isär. Hanna drog på sig en massa skulder genom att ha tagit blancolån på grund av sin sjukdom, cirka 150 000 kr så hon har det tufft ekonomiskt och har fått flytta in hos UlfWesström. Hannas och Ulfs barn kommer bra överens.

Jag tror inte att Hanna och Ulf lever i en relation, jag har undvikit att fråga dem det. Hanna och Ulf hade inte setts på flera år innan Arons födelsedagsfest, jag tror inte att de hade umgåtts alls sedan Lena och Ulf gick isär. De har börjat umgås nu efter Lenas bortgång.
Uppläst och godkänt

Hanna W*elin..
"Du har ingen gravplats än. Men minnesträdet har fått nya vinterväxter och lyses upp av ljus som folk varit där och tänt. Det går nog inte en timme utan att jag tänker på dig. Jag lovar att göra allt jag kan för att vårda och fostra dina barn; mina gudbarn som jag bor med nu, jag lovar att aldrig glömma dig, jag lovar att hämnas dig när tiden är inne, jag lovar att vara den du vill att jag ska vara; mig själv. Jag älskar dig. Vi ses i Nangijala."

Lenas relation till Noa var lite frostig då han valde att flytta till Ulf. Ulf var snällare medan Lena var mer principfast med regler. Gun vet inte hur Lenas mående påverkades av relationen till barnen. Efter Lenas död har Gun och Lasse velat träffa barnen men barnen har inte orkat eftersom de har mått dåligt.

Ulf har nu meddelat Gun och Lasse att han och Hanna är ett par. Han har sagt att barnen är glada för deras skull. Gun tror inte att Lena skulle ha tyckt om utvecklingen av den relationen.

----------------------

HW och UW är ett par. Eftersom dom enl, J*akob inte träffats sen 2011 går det inte frigöra sig från tanken att dom inväntade Lenas bortgång innan dom satte igång vilket väl Lenas föräldrer Gun i viss mån stryrker då hon säger att Lena inte skulle tyckt om den utvecklingen.

Lena skulle aldrig acceptera att hennes guddotter och bästa vän tog hennes plats i sängen bredvid hennes Fd man.

HW har samma psykiska sjukdom som Lena (men mer avancerad) vilket var anledningen att dom stod varandra så nära.

Det finns nog en hel del motiv i den dysfunktionella knullfriska familjen (och församlingen?)där dom sexuella gränserna påminner om en sexsekt.

Det finns väl ingen som inte håller med om att Lena var ett hinder för något som funnits mellan UW och HW?

Frågan är vad anledningen var att dom "inväntade" Lenas död innan dom satt sina planer till verket?

Edit: öhum, kan det vara UW som gömmer sig bakom barnen, och inte vill möta Lenas föräldrar nu när han byter vätskor med HW?

Det kanske sa "klick" för UW när han återsåg
HW. En riktig kvinna med kvinnliga former.
Som brydde sig om hans barn, till skillnad från
deras mor.
Men hon skulle snart gifta sig med någon
annan så det var kanske bråttom.
Och LW hade aldrig accepterat det.
Citera
2020-09-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Fattar du inte att det skulle kunna vara ett motiv?

Din taktik att ställa just den frågan så fort
någon postar något om LW som du inte vill
se är avslöjad.

Om HW visste hur dåligt barnen mådde så
tror jag att hon dessutom skulle ha kunnat
hamna i en allvarlig konflikt mef LW.
HW var irriterad för att LW inte stannade och
tittade på Mello, trots att alla barnen bad
henne, på lördagen. Vad var viktigare då för LW
än att vara med sina barn?
HW har uppgett att hon ofta fick vara buffert
mellan LW och hennes barn. Hon jobbade på
soc. Om hon berättade för LW att hon tänkte
agera för att skydda barnen så kan en
konflikt ha urartat.

Du som verkligen har ”grottat” ner dig i allt som L gjort, vem/ vilka tycker du har starkast motiv?
Jag tror att jag vet vad ditt svar kommer bli då du sagt att om L inte gjort de val som hon gjorde skulle hon kanske levt idag och att det är en lärdom till andra kvinnor, eller är det kanske något jag uppfattat fel?
Citera
2020-09-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Och sedan slutförde han väl inte jobbet heller?
Var det inte en del pappersarbete som någon annan fick ta tag i?
Eller minns jag fel?

Citat:

Ja ni.. Jag kommer inte ihåg vilken besiktning det gällde, men jag minns att han skulle fara in på någons bygge/husrenovering sena kvällen/natt på fredagen den 11e. Något som ägaren i fråga tyckte var ganska märkligt. Om det var detta projekt som han inte rodde i land som utlovat eller det förstnämnda vågar jag inte uttala mig om.

EDIT: Efter att Nötis nu präntat ner vad som sagts i förhöret, så tyckte killen med bygget INTE att det var konstigt att SD ville inspektera det efter 23 på fredag kväll. Däremot tyckte han att det var märkligt att han inte fått in SD's rapport eller om inspektionen blev av. Det var avvikande i hans ögon eftersom SD är noggrann annars.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-09-10 kl. 20:27.
Citera
2020-09-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han hade använt arkitektröret till något annat.... :-)

Ja du.. Man kan spekulera i all oändlighet. Så många lager av mystik och oklarheter.
Citera
2020-09-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Off topic men det var på grund av henne jag ramla in här.
Det jag vet kommer från tråden.

Men det är inget bevis att man är en mördare ifall man är vimsig i huvudet när tankarna är ev i Usa eller LW,eller hos någon annan när man bör fokusera på sitt jobb.

Du hamnade här pga HD?
Du är engagerad i tråden, men har aldrig läst förhören med SD som ändå står som MGM.
Förutom förhören med HD.
Jag blir riktigt nyfiken. Utan att outa dig, eller så, men känner du henne eller har du läst förhören för att du tvivlar på hennes utsagor?

(Ingen fråga som är ställd på ett illvilligt vis eller med baktanke - I come in peace. Du svarar om du vill.)
Citera
2020-09-10, 20:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja ni.. Jag kommer inte ihåg vilken besiktning det gällde, men jag minns att han skulle fara in på någons bygge/husrenovering sena kvällen/natt på fredagen den 11e. Något som ägaren i fråga tyckte var ganska märkligt. Om det var detta projekt som han inte rodde i land som utlovat eller det förstnämnda vågar jag inte uttala mig om.

Jag letar just efter det där förhöret, men hittar det inte nu.
Nu börjar fragment av minnen komma tillbaka. Jag minns att det var någon som hade lärt känna SD via hans jobb när han var ute på besiktningar. Det här gällde något privat bygge (kan det ha varit bl a bassäng??) och SD skulle skriva det där intyget. Det var olikt honom att inte skicka det. Någonting åt det hållet.

Det du nämnde i något inlägg här idag handlade om det här:

Aktbil 148, sid 104

Mötet var 15 maj- 2018 kl 9.00 och det var bestämt i förväg (två och en halv vecka). Med sig hade SD en kollega som han haffade på Tyréns på morgonen.

"Hur brukar Stefan sköta det här med att skicka in handlingar till sådana här mötet
vanligtvis.
Han brukar vara mycket noga förberedd med att skicka in information, den kontrollplanen
som han som kontrollansvarig upprättar brukar alltid vara ifylld och med till sådana här
möten. Det är inte riktigt likt Stefan att han inte hade ordning på dessa handlingar.
"
Citera
2020-09-10, 20:10
Medlem
Citat:

J*akob G*rufman

Uppläst och godkänt

Hanna W*elin..

----------------------

Det var ett långt inlägg med en massa trams som du tror kastar ljus över mordet på LW. Desperat och bara pinsamt. Du missar hela scenariot som ledde fram till mordet på LW. Läs om, läs rätt..
Citera
2020-09-10, 20:14
Medlem
Citat:
Jag letar just efter det där förhöret, men hittar det inte nu.
Nu börjar fragment av minnen komma tillbaka. Jag minns att det var någon som hade lärt känna SD via hans jobb när han var ute på besiktningar. Det här gällde något privat bygge (kan det ha varit bl a bassäng??) och SD skulle skriva det där intyget. Det var olikt honom att inte skicka det. Någonting åt det hållet.

Det du nämnde i något inlägg här idag handlade om det här:

Aktbil 148, sid 104

Mötet var 15 maj- 2018 kl 9.00 och det var bestämt i förväg (två och en halv vecka). Med sig hade SD en kollega som han haffade på Tyréns på morgonen.

"Hur brukar Stefan sköta det här med att skicka in handlingar till sådana här mötet
vanligtvis.
Han brukar vara mycket noga förberedd med att skicka in information, den kontrollplanen
som han som kontrollansvarig upprättar brukar alltid vara ifylld och med till sådana här
möten. Det är inte riktigt likt Stefan att han inte hade ordning på dessa handlingar.
"

Ja, det kan nog röra sig om en bassäng. Har för mig att han frågade om han kunde komma in i byggnaden/huset eller om det var larmat på natten.
Han hade många järn i elden den dagen, kvällen och natten:
Jobb, kontorssex (?), gymmet, middagen hos A, kontroll av översvämningar hos grannar i deras källaringång och nattliga inspektioner av byggen. Raskt jobbat!

EDIT: Minns inte om han hann jaga Mållgans också den natten eller om det var natten därpå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in