Citat:
Ursprungligen postat av
Lyckligagatanden
Jag håller med, den andra vågen man pratar om är när personer tror att det är över och slappnar av, de tänker att jag är frisk och nu har det gått ett halvår så vadå, löjligt med alla dessa varningar för det bara drabbar bara äldre ändå.
Myndigheterna borde tydligare ha gått ut med budskapet att ungdomarna ska skydda sig själva, av omtanke till andra.
Folkhälsomyndighetens budskap har istället varit tvärtom, eftersom ungdomar inte drabbas hårt, så är smittspridning bland ungdomar inget problem. Ungdomarna kan rentav tro att dom gör någonting gott när dom låter sig smittas, eftersom dom bidrar till att skapa flockimmunitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lyckligagatanden
Jag är ung och vill ha kul.
Det har ungdomarna rätt i. Ungdomarna ska få ha kul.
Jag anser också att ungdomarna har en skyldighet att hjälpa till att stoppa smittspridningen, för att skydda Farmor och Farfar. Men ungdomarna ska kunna se ljuset i tunneln. Restriktionerna ska pågå under en begränsad tid. När smittan har bekämpats, så ska ungdomarna kunna återgå till att leva livet. Det är inte rättvist mot ungdomarna, eller mot pensionärerna, att krisen får fortsätta på obestämd tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lyckligagatanden
Där har vi ett spridande av smitta för de som är äldre håller avstånd och sköter sig.
Jag har sett på ICA där jag bor att ungdomarna har ingen känsla för avstånd eftersom de tror att de är odödliga, det gjorde jag också när jag var i den åldern.
Felet ligger inte hos ungdomarna; felet ligger hos Folkhälsomyndigheten.