2020-09-09, 21:37
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Ja du skrev det förra inlägget.. Du har däremot inget fog för det. Jag är ganska säker på att endast 1% är lika bra med vänster och höger fot i kampsport, precis som när det gäller skrift. Det är helt godtyckligt varför just skrift skulle imponera på dig men inte kamsport.

Så se till att bli imponerad av mig nu.
Varför då?
Jag blir inte imponerad av folk som slåss.
Så jag hamnade i fel tråd pga att den dök upp i aktuella trådar och hade ett intressant ämne. Trodde jag. Borde fattat. Kampsportforumet. Ok. Inte folk som skriver. Eller läser. Men slåss. Wow, med båda händer.
Men jag är inte imponerad.
Mer imponerad över att du kan skriva, faktiskt. Oavsett vilken hand du använder.
Citera
2020-09-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Varför då?
Jag blir inte imponerad av folk som slåss.
Så jag hamnade i fel tråd pga att den dök upp i aktuella trådar och hade ett intressant ämne. Trodde jag. Borde fattat. Kampsportforumet. Ok. Inte folk som skriver. Eller läser. Men slåss. Wow, med båda händer.
Men jag är inte imponerad.
Mer imponerad över att du kan skriva, faktiskt. Oavsett vilken hand du använder.

Jag slåss inte. Detta syftar på teknik.
Citera
2020-09-09, 21:39
Medlem
I boxning känns det onaturligt att ställa mig i southpaw, men sparkar är det helt godtyckligt.
Citera
2020-09-09, 21:48
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Jag slåss inte. Detta syftar på teknik.
Teknik för att slåss?
Citera
2020-09-09, 22:06
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Teknik för att slåss?

Driver du eller?
Va? Teknik för att sparka på boll? Springa? Åka skridskor? Åka skidor?
Citera
2020-09-09, 22:08
Medlem
Citat:
Teknik för att slåss?

Irrelevant.
Citera
2020-09-09, 22:36
Medlem
Jag blir inte imponerad av det men jag blir glad att alla har något dom är stolta över oavsett hur simpelt det än är.
Citera
2020-09-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jag blir inte imponerad av det men jag blir glad att alla har något dom är stolta över oavsett hur simpelt det än är.

Hur kan det vara simpelt om endast 1% kan göra detp
Citera
2020-09-09, 22:48
Medlem
Citat:
Hur kan det vara simpelt om endast 1% kan göra detp

Att något är simpelt betyder inte att det är enkelt utan att det är av lägre klass.
Citera
2020-09-09, 23:08
Medlem
Det är cringe på det här så det bara skriker om det! Du är så jävla bekräftelsekåt så det finns inget ord i svenskt vokabulär som gör dig rättvisa. Vill du ha Nobelpriset för att du kan sparka med både vänster och höger ben (eller FOT enligt dig)? Guess what, det kan jag med.

Gå till en thaiboxningsklubb och switcha på det där löjliga sättet som du tror gör dig till Saenchai så ska du se att du blir svept. Du "förvirrar" inte motståndaren genom att byta stance hela tiden, herregud. Möjligtvis en amatör på en lättkontakts - kickboxningsklubb!

Dessutom sparkar man inte med fötterna din dumme idiot.

Citat:
Ja du skrev det förra inlägget.. Du har däremot inget fog för det. Jag är ganska säker på att endast 1% är lika bra med vänster och höger fot i kampsport, precis som när det gäller skrift. Det är helt godtyckligt varför just skrift skulle imponera på dig men inte kampsport.

Så se till att bli imponerad av mig nu.
Citera
2020-09-10, 07:43
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Det är cringe på det här så det bara skriker om det! Du är så jävla bekräftelsekåt så det finns inget ord i svenskt vokabulär som gör dig rättvisa. Vill du ha Nobelpriset för att du kan sparka med både vänster och höger ben (eller FOT enligt dig)? Guess what, det kan jag med.

Gå till en thaiboxningsklubb och switcha på det där löjliga sättet som du tror gör dig till Saenchai så ska du se att du blir svept. Du "förvirrar" inte motståndaren genom att byta stance hela tiden, herregud. Möjligtvis en amatör på en lättkontakts - kickboxningsklubb!

Dessutom sparkar man inte med fötterna din dumme idiot.

Thaiboxning handlar även om att visa respekt och att vara ödmjuk, inte poppis att köra din "tuffa" attityd på någon klubb
Citera
2020-09-10, 11:51
Medlem
Citat:
Jag tillhör den enstaka procenten som är lika kapabel på vänster som höger sida av kroppen, eventuella skillnader är endast en fråga om repetitioner (gjort tekniken oftare med ena sidan).

Har ni någon på era klubbar som har denna förmåga?

Citat:
Nej inte gällande skrift. Men när det gäller exempel sparkar så Blir det som en spegelvändning för mig. Jag skiftar även sidor helt godtyckligt i sparring.

Ett bevis är att jag sparkar jag av ren rutin oftare med Högern men på Mittsen var vänstern hårdast enligt hållaren. Det är ambidextri, den mindre dominanta sidan är precis lika bra...

Förlåt att jag är jante, men det är bättre att du hör det på nätet än att folk himlar med ögonen när du börjar skrävla i verkliga livet:
Det är inte imponerande och det är inte speciellt. Jag skulle om något påstå att det är vanligt att sparkar är ganska jämnstarka oavsett sida, förutsatt att de tränas lika mycket. När du sparkar isoleras inte benstyrka och koordination till ena kroppshalvan, utan ditt stödben fyller också en viktig roll.
Senast redigerad av Soltecken 2020-09-10 kl. 11:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in