2020-09-09, 20:24
Medlem
Jag tillhör den enstaka procenten som är lika kapabel på vänster som höger sida av kroppen, eventuella skillnader är endast en fråga om repetitioner (gjort tekniken oftare med ena sidan).

Har ni någon på era klubbar som har denna förmåga?
Citera
2020-09-09, 20:56
Medlem
Nej.
Citera
2020-09-09, 21:08
Medlem
Fejkits avatar
Jag bytte stance hela tiden. Slog lika bra och sparkade lika bra oavsett om jag hade vänster eller höger ben fram. Visste inte att det fanns ett ord för det...? Sedan är jag i grunden ortodox men som sagt, bytte hej vilt för att förvirra motståndaren och det var jag ju knappast ensam om (kickboxning). Fanns flera som jag egentligen inte visste om de var ortodoxa elller southpaw mer än att 90% började sin stance med vänster ben fram, liksom jag.
Citera
2020-09-09, 21:14
Medlem
FiniteLifes avatar
Hur är det med pungen? Klarar du en spark på båda kulorna eller bara ena
Citera
2020-09-09, 21:14
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Jag tillhör den enstaka procenten som är lika kapabel på vänster som höger sida av kroppen, eventuella skillnader är endast en fråga om repetitioner (gjort tekniken oftare med ena sidan).

Har ni någon på era klubbar som har denna förmåga?

Det är intressant. Kan du skriva lika bra med vänster som höger hand oxå?
Jag tror inte att det spelar någon roll iaf om du möter en överstark jävel som vevar som en galning. Typ micke tyson. Men en cool grej är det..
Citera
2020-09-09, 21:18
Medlem
mikaelss avatar
Jag blir mer imponerad av någon som kan skriva med vilken hand som helst än någon som kan slåss med vilken hand som helst.
Men så är jag nog i fel forum också, men ämnet låg på 'nya ämnen', så jag svarar ändå.
Utanför detta subforum blir nog ingen imponerad ...
Citera
2020-09-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Det är intressant. Kan du skriva lika bra med vänster som höver hand oxå?
Jag tror inte att det spelar någon roll iaf om du möter en överstark jävel som vevar som en galning. Typ micke tyson. Men en cool grej är det..

Nej inte gällande skrift. Men när det gäller exempel sparkar så Blir det som en spegelvändning för mig. Jag skiftar även sidor helt godtyckligt i sparring.

Ett bevis är att jag sparkar jag av ren rutin oftare med Högern men på Mittsen var vänstern hårdast enligt hållaren. Det är ambidextri, den mindre dominanta sidan är precis lika bra...
Citera
2020-09-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jag blir mer imponerad av någon som kan skriva med vilken hand som helst än någon som kan slåss med vilken hand som helst.
Men så är jag nog i fel forum också, men ämnet låg på 'nya ämnen', så jag svarar ändå.
Utanför detta subforum blir nog ingen imponerad ...

Men det är för att du inte vet något om kampsport och hur sällsynt det är även där
Citera
2020-09-09, 21:24
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Men det är för att du inte vet något om kampsport och hur sällsynt det är även där
Det är väl inte mer sällsynt där än annorstädes?
Har du sett någon ambidextrous tennisspelare? Hockeyspelare? Trummis? Författare. Golfare?
Det är ovanligt, ja, men inte mer i din lilla sport än på alla andra ställen.
Citera
2020-09-09, 21:26
Medlem
Citat:
Det är väl inte mer sällsynt där än annorstädes?
Har du sett någon ambidextrous tennisspelare? Hockeyspelare? Trummis? Författare. Golfare?
Det är ovanligt, ja, men inte mer i din lilla sport än på alla andra ställen.

Om det inte är varken mer eller mindre sällsynt borde du bli lika imponerad av en kampsportare
Citera
2020-09-09, 21:28
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Om det inte är varken mer eller mindre sällsynt borde du bli lika imponerad av en kampsportare
Fast jag blir inte imponerad av kampsportare, oavsett hand, det är ju grejen ...
Och det verkar ju svårare att skriva med båda händer än att slåss, om man kan skriva, alltså ...
Citera
2020-09-09, 21:32
Medlem
Citat:
Fast jag blir inte imponerad av kampsportare, oavsett hand, det är ju grejen ...

Ja du skrev det förra inlägget.. Du har däremot inget fog för det. Jag är ganska säker på att endast 1% är lika bra med vänster och höger fot i kampsport, precis som när det gäller skrift. Det är helt godtyckligt varför just skrift skulle imponera på dig men inte kampsport.

Så se till att bli imponerad av mig nu.
Senast redigerad av User30 2020-09-09 kl. 21:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in