Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
I Honans inlägg nedan kan du se att hon har koll på tiderna för SDs mobil:
"SD:s mobil kopplar inte upp i hemnätverket förrän kl 02.49 efter registreringen kl 20.49. Mobilen verkar ha automatiska sökintervaller var 180 minut. Det innebär att mobilen bör ha kopplat upp på hemnätverket kl 23.49 om han varit hemma med wifi påslaget. "
Jag vet att S har ju haft med sig mobilen hela dagen på jobbet, till gymmet, till JG...
Han hade platsdelning på när han lämnade JG.
I Aktbil 145 sid 167 kan man se hans mastuppkopplingar.
180514 22:13:12----------------Drakenbergsgatan (mast nära JG)
180515 01:13:12 --------------- Varbergag 161 (hemmamast Stefan)
Jag har inte grävt i det här, eftersom det inte riktigt är min grej. Men jag undrar lite över den där uppkopplingen till hemmamasten 01:13 som Honan menar är 02:49.
Hur som helst, är deta lika anmärkningsvärt som att SD går ut 11-12 man för att träffa Lena utan sin mobil. SD verkar ju vara uppkopplad dygnet runt annars och går väl ingenstans utan mobilen.
Det är ju det, vad som är troligt och vad som är misstänkt...
Vad jag fattar av vad du pekar på så kopplar telefonen upp utanför SD s hus kl 1:13. Men i hans hemmanätverk inomhus först 2:49. Det känns ju lätt kuriöst som så men antyder väl allra minst att mobilen är avstängd och/eller har wi-fi-funktionen avslagen eller nån inställning på nåt (annat) förvalt nätverk till äventyrs. Och används först genom att slås/på aktiveras utomhus (eller inomhus) kl 1:13, då den kopplar upp till lokal mast då. Och sen då slås wi-fi-funktionen på inne 2:49.
Nu kanske det finns mer uppgifter kring detta o förhör om hans mobilbruk den kvällen, men annars bör den ju ha legat hemma avstängd mest. Fast sen då har han fått mejl 23:32 i telefonen som han i efterskott anger fick honom att kanske öppna datorn 23:34. Då måste han ju haft mobilen ansluten till nätverk. Och sen messar han väl LW vid några tillfällen? Efter gymmet.
Möjligen måste man tolka honan som att mobilen ligger still hemma hela tiden och att tiderna 1:13 o 2:49 anger ngn form av förflyttning. Kanske ngn vet eller gissar bättre.
Såvitt känt är ju inte tiderna på nattkröken av avsevärd betydelse, utan det man kan undra över är väl först o främst varför han har mobilen avstängd, om det nu är så, eller frånkopplad från både wi-fi o lokal mast. Hade det inte vart en vits att kunna ha kontakt med HD inför resan? Exv.
Tråden innehåller väl tidsförloppen för kvällen nånstans om jag inte minns fel. Det kan ju ge mer ledtrådar.
Sen då antas han ha fått mer meddelanden från LW som han ev. raderat. Då är det kanske telegram. Kopplar den mot samma nätverk som mobilen för övrigt?
LW försöker likt sirenerna dra honom till sig. Med välljud o rörelser som efterlämnar spår.