Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ja, visst var det konstigt att FHM så länge motarbetade testning? De sa att det inte var någon idé om det inte var "kopplat till en åtgärd".
Samma sak kan sägas om den "smittspårning" som patienterna själva förväntas utföra.
En privatperson ringer en annan privatperson, och säger att personen kan ha utsatts för smitta. Vad händer sedan? Ifall ingen åtgärd är kopplad till "smittspårningen", så är den meningslös. En privatperson har inte befogenhet att sjukskriva en annan privatperson.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Men varför inte koppla det till en åtgärd då? Typ att alla som visade sig vara smittade fick sitta i karantän. Men av någon anledning hatar FHM själva ordet "karantän".
Karantän hade varit befogat vid gränserna, innan smittan hade fått fäste i Sverige.
Nu när smittan sprider sig i samhället, så tror jag inte att man behöver sätta smittbärare i bevakad karantän. Det skulle räcka långt att sjukskriva smittbärarna, och be dom hålla sig hemma. En viktig aspekt, är att sjukskrivningen ska börja gälla omelbart, och inte vänta tills individen får symtom på sjukdom. En annan viktig aspekt, är att sjukskriva hela familjer, istället för enbart dom individer som har konstaterad infektion.
Sjukskrivningarna skulle kosta pengar, men förmodligen långt mycket mindre pengar än det kostar att låta smittspridningen fortsätta.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyDRarSiffrorUrA
Jag gissade på 140 ja. Lägg märke till ”gissade”
Tony presenterar sina gissningar som fakta.
DET är oärligt!
Alla vet vid detta laget att Norges siffror inte blir kompletta förrän vid midnatt..
Så varför presentera dom tidigare som en jämförelse med Sverige?
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Men om alla vet det, varför var det då oärligt?
Jag kommer inte svara dig mer, men jag kan inte låta bli att försvara personer som bli trakasserade.
Du har en osund fokusering på en annan användare, du har ju till och med valt ett användarnamn bara för att plåga denna användare. Vad fan är det?
Användarnamnet antyder att "TonyDRarSiffrorUrA" är helt besatt av en annan medlem på Flashback.
Jag vet inte huruvida denna besatthet ska betraktas som smickrande eller förnedrande. Men du har helt rätt i att fokuseringen på en annan användare är osund. Hur skulle du reagera, ifall jag presenterade mig med namnet "VillVetaMerOmVirvelbagg"? Skulle du betrakta mig som pålitlig? Skulle du göra bedömningen att jag är vid mina sinnens fulla bruk?