2020-09-09, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jaha då ska man alltså såhär i omgång 19 sitta och fundera över vad som är bäst för oss i botten i kvällens match HIF-Kalmar... Att HIF vinner så det är längre ner till direkt nedflyttning eller att Kalmar vinner så vi slipper ligga på kval efter omgången endast baserat på målskillnad.

Nu tänker jag inte ge mig in i nån debatt om rätt/fel att flytta matcher men när ska det bestämmas när dessa skall spelas? Eller har jag bara missat det?
Varför spelar inte Ellos-Mjällby och Falken-Varberg denna vecka utan först nästa? Man får alltså krocka med europaspel nu?

Fattar inte det heller, vad är det för uppehåll i helgen?
Citera
2020-09-09, 12:02
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Ni spelade en bra match och vann rättvist. Van der Burk är en stark spelare i många avseenden. KFF fick med sig 1p mot Bajen, osäker på hur mycket som berodde på Bajens sedvanliga vrak-inställning.

Mitt stora intresse är att se sorkarna få det hett om öronen. Det viktigaste är därmed att det inte blir oavgjort. Kanske lite bättre om Heif vinner. Tror ajk kan riskera ny härdsmälta närmaste omgångarna. De har värvat dyrt, lånat från DSM etc. Tror det kan bli nya kvartssamtal med Firman och instabilitet i laget. Seb Larsson har visat att han blir hetsig i motgång, inte bara på prestationer utan och i form av att putta på motspelare.

Undvik oavgjort så ska ni nog se att ni får en bottenkonkurrent ur balans!
Vilka dyra värvningar syftar du på?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2020-09-09, 13:50
Medlem
Laddjulias avatar
Var taggad på att se de regerande mästarna plocka 3 enkla mot häcken idag, tills jag kom på att de hade någon bänknötande junior borta och ställde in matchen. Patetiskt
Citera
2020-09-09, 14:02
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Vilka dyra värvningar syftar du på?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Tänker totalkostnad - lön, sign-on, transfersumma och betalningsåtaganden framåt. Främst gällandes Sotte, Rogic, och tränarbytet. Kombinerat med en av de högre truppkostnaderna och låg placering i tabellen. Under en publikfri säsong utan vetskap i vilken mån publik tillåts nästa säsong.

Tillhör det vanligheterna att ta in kapital via DSM?
Citera
2020-09-09, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
Var taggad på att se de regerande mästarna plocka 3 enkla mot häcken idag, tills jag kom på att de hade någon bänknötande junior borta och ställde in matchen. Patetiskt

Du menar Irandust? U-21 landslagets störste stjärna? Eller menar du Dahlberg? Den självskrivne förstamålvakten i U-21 landslaget? Eller Leo Bengtsson som spelade hela matchen för U-21 igår? Förstår att det är svårt för supportrar till lag utan landslagsspelare att hålla kolla på fåniga detaljer såsom fakta.
Citera
2020-09-09, 16:00
Medlem
-=Damian=-s avatar
Första matchen sedan första för året som jag ser fram emot kvällens match för HIF. Säsongen har varit brutal mot oss med skador på viktiga spelare, ett mer eller mindre nytt lag i startelvan som inte alls känner varandra.. små små diffar i över hälften av matcherna som varit avgörande för våra poängtapp.. egentligen bara matchen mot DIF som jag trodde på, vilket visade sig vara ett bra drag från Mellberg.

Ceesay-arna gjorde det bra sist och tror att van der hurk kommer mer till sin rätt att få ha en spelare som hjälper till framåt.

Tror vi vinner med Uddamålet 2-1 men hoppas att vi får en rejäl urladdning ikväll och sänker kalmar rejält så som vi gjorde för några år sedan med 7-2 om jag inte minns det fel - det hade varit en bra boost för grabbarnas självförtroende att orka med resten av säsongen på ett okej sätt.
Citera
2020-09-09, 17:54
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Första matchen sedan första för året som jag ser fram emot kvällens match för HIF. Säsongen har varit brutal mot oss med skador på viktiga spelare, ett mer eller mindre nytt lag i startelvan som inte alls känner varandra.. små små diffar i över hälften av matcherna som varit avgörande för våra poängtapp.. egentligen bara matchen mot DIF som jag trodde på, vilket visade sig vara ett bra drag från Mellberg.

Ceesay-arna gjorde det bra sist och tror att van der hurk kommer mer till sin rätt att få ha en spelare som hjälper till framåt.

Tror vi vinner med Uddamålet 2-1 men hoppas att vi får en rejäl urladdning ikväll och sänker kalmar rejält så som vi gjorde för några år sedan med 7-2 om jag inte minns det fel - det hade varit en bra boost för grabbarnas självförtroende att orka med resten av säsongen på ett okej sätt.
Jag brukar tippa på seger oavsett läge men det var länge sedan som jag var så pass pessimistisk som jag var inför Djurgården. Svenska mästare, topplag osv och själva hade vi inte imponerat. Dessutom trodde jag att vi skulle ha fler viktiga spelare borta pga coronan än vad som var fallet. Det enda som talade för oss var väl i stort sett hemmaplan.
Nu är vi hemma igen och mot betydligt behagligare motstånd. Jag blev inte imponerad utav Kalmar mot Hammarby. Tycker snarast att det var bajen som bjöd in Kalmar i matchen med ett taffligt försvarsspel (Axel Sjöbergs misstag t ex). Och nu möter vi Kalmar efter att ha gjort en kanonmatch i förra omgången.

Absolut. Båda Ceesay-arna var riktigt bra mot DIF.

7-2 vann vi med säsongen 2012.

Tror du att det blir en trebacksformation igen? Det funkade ju verkligen senast, men Mellberg brukar vilja hålla taktiken för sig själv ända in i det sista. Klokt, men man undrar ju alltid lite hur det ska se ut.
Citera
2020-09-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Du menar Irandust? U-21 landslagets störste stjärna? Eller menar du Dahlberg? Den självskrivne förstamålvakten i U-21 landslaget? Eller Leo Bengtsson som spelade hela matchen för U-21 igår? Förstår att det är svårt för supportrar till lag utan landslagsspelare att hålla kolla på fåniga detaljer såsom fakta.

Det här med att skryta om att spelare i ens eget lag spelar i något juniorlandslag måste vara en relativt ny företeelse.
Citera
2020-09-10, 01:34
Medlem
RedRocs avatar
Nu skriver Disco att Roland Nilsson är Blåvitts huvudkandidat. Är väl ganska längesen han hade hand om ett klubblag?
Att han lyckades ta upp Gais till Allsvenskan måste väl ses som en tung merit!

https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/han-ar-ifk-goteborgs-huvudspar-i-tranarjakten/
Citera
2020-09-10, 01:57
Medlem
snillet_1s avatar
Rolle känns väl som ett OK alternativ, allt som får oss att sluta passa i sidled och baklänges hela tiden och ger oss ett mer stabilt försvar så. Hela den här Jens Gustafsson-grejen trodde jag aldrig på.

Bra att Kennet fått ta ett steg tillbaka också, är man så jädra envis och enkelriktad i sitt tänkande att man inte förstår att en tränare som har haft de resultat Poya hade det sista året i klubben måste försvinna, så utgör man en fara för klubben. Typ fem segrar på de senaste 25 allsvenska matcherna är en brutalt usel statistik i en klubb som IFK Göteborg.
Senast redigerad av snillet_1 2020-09-10 kl. 02:02.
Citera
2020-09-10, 02:21
Medlem
Ovcharkas avatar
Det var en gång ett gäng allsvenska föreningar som kom överens om att spela fotboll. Alla var glada, för nu blir det fotboll igen!

En bit in på säsongen blev två föreningar lite ledsna. Den ena var en förening som riskerade att åka ur, och den andra var en lite mindre förening som egentligen aldrig vunnit något, men nu hade chans på topplacering.

Då ville inte dessa fotbollslag spela under de premisser som alla gått med på. Nej, då ville de skjuta på det.

Patetiskt, sa de flesta. Alla utom de svartgula.

Till sagan kan tilläggas att den lite finare och lite bättre föreningen Djurgårdens IF ville spela, och att nämnda förening spelade mot Corona-drabbade HIF, trots att HIF spred farsot omkring sig.

Att en av de svartgula inte vill spela mot den lite finare och bättre föreningen kan förklaras genom att titta på hur det gick då de båda senast möttes.
Citera
2020-09-10, 05:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Skönt att de glorifierade träningskamperna över så att vi kan återgå till det viktiga igen.

En hel del intressanta matcher denna omgång. Känns som att det är vinna eller försvinna för Falkenberg. Hur går det för Göteborg, är det spanjoren som leder styrkorna mot Hammarby? Formsvaga Norrköping tar emot formstarka Östersund, förlust där och Gustafsson ryker?

Avslutar med att jag hoppas att Kalmar lyckas bryta den tråkiga trenden där de till slut tar tre efterlängtade poäng.

Det är Ferran och Alf som styr skutan ikväll. Det kan förövrigt kännas som det mest udda tränarparet på bra länge...
Vi har tagit ut en 20-manna trupp så det finns ju en del frågetecken kring vilka som de facto kommer vara en del av den när det är dags. Det kommer gastas oavsett resultat ikväll, dock tvivlar jag starkt på att vi ens tar poäng...

Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Fattar inte det heller, vad är det för uppehåll i helgen?

I helgen? Alla lagen spelar ju i helgen...
Trodde inte man fick spela ligaspel när det var europacuper men det har således ändrats i coronans spår.

Citat:
Ursprungligen postat av RedRoc
Nu skriver Disco att Roland Nilsson är Blåvitts huvudkandidat. Är väl ganska längesen han hade hand om ett klubblag?
Att han lyckades ta upp Gais till Allsvenskan måste väl ses som en tung merit!

https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/han-ar-ifk-goteborgs-huvudspar-i-tranarjakten/

Hellre Rolle än Jens är den spontana känslan ändå.

Sedan gnälls det nu om att Rolle inte haft ett klubblag på länge, att han varit med för länge, att han bara kör 4-4-2 och att det därmed är tillbaka till 80-talet, att han varit i Gais och MFF...
Samtidigt skulle det gnällas om vi tog någon som nyss lämnat ett annat lag, haft för lite rutin, att denne kör nåt nytt och oprövat och bara vill vara i utvecklingens framkant och att han aldrig tränat ett större lag/en lite mindre klubb.

Det ska fan vara tränare hos oss
Rolle får gärna göra som på 80-talet så länge han sätter sin straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in