2020-07-25, 12:43
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudrs
Vad skönt att du förstått det också nu då. Då ser du att du cyklat snett i dina svar. Det är alltså INTE NMT för att det är samma frekvens som NMT tidigare använde.

Net1 numera Teracom Mobil AB har frekvensen 450 och de bygger just nu om sitt nät. Di sne seglare.
Citera
2020-07-25, 13:20
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Net1 numera Teracom Mobil AB har frekvensen 450 och de bygger just nu om sitt nät. Di sne seglare.

Ja så bra att du har lärt dig nåt nytt. Men det är FORTFARANDE inte NMT. Du är ute och snurrar.
Citera
2020-07-25, 13:40
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ja så bra att du har lärt dig nåt nytt. Men det är FORTFARANDE inte NMT. Du är ute och snurrar.

Naturligtvis är det inte NMT. Det är ju nerlagt. Han bara trollar. Släpp honom innan han förstör tråden helt.
Citera
2020-07-25, 18:14
Medlem
ballobass avatar
Citat:

Ok din pajas, det finns ett företag som använder sig av den frekvensen som NMT hade fattar du då eller är du bara tjock i huvet ??
Citera
2020-07-26, 17:32
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ok din pajas, det finns ett företag som använder sig av den frekvensen som NMT hade fattar du då eller är du bara tjock i huvet ??

Men har du inte förstått än att du tramsar om nåt helt annat. Nej NMT finns inte längre. Vad du än missuppfattat. NMT är nerlagt. Det borde du förstått nu.
Det har skrivits i tråden många gånger nu. Vilka som använder NMTs tidigare frekvenser har inget med frågan att göra. Skärp dig.
Citera
2020-08-01, 11:39
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Hur länge håller batterierna på så gamla telefon? Nokia 3210 kan man kanske köpa nya batterier till men iphone 4 har inbyggd batteri som inte gå att byta. Har själv en iphone 4 liggande. Batteriet på den är så dålig att mobilen bara gå att använda bara om man har den inkopplad till vägguttaget. Om din bekant lyckas byta batteri till sin iphone 4 så måste det kostat en förmögenhet?
Nu är jag iof sig inte någon iphonefanatiker utan snarare relativt iphonefientlig, men visst går det att byta batteri på en iphone 4. Visserligen inte lika smidigt och snabbt som det går på en gammal Sony Ericsson och Nokia som ett förskolebarn utan några som helst kunskaper själv fixar på mindre än EN MINUT. Men man kanske inte ska förvänta sig för mycket av ett maffiabolag som Apple som blåser skjortan av The Beatles (men den kopplingen var det säkert ändå ingen som hängde med på ).

How to replace the iPhone 4 battery

How to replace the iPhone 4 battery - YouTube VIDEO
Citera
2020-08-01, 11:44
Medlem
elektronikfreaks avatar
Själv använder jag sedan nästan 20 år tillbaka ENBART gamla 2G GSM telefoner som Siemens ME45 och Siemens M65. Den senare är tom delvis byggd i lättviktsaluminium.

Bilder >>> SIEMENS ME45 och SIEMENS M65
Citera
2020-08-15, 13:00
Medlem
Sony Ericsson Z800i för dagligt bruk
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=sony+ericsson+z800i
Sony Ericsson j100i lätt telefon lämplig för fickan
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=sony+ericsson+j100i
W710i och en annan fullt fungerande finns i lager
Citera
2020-08-24, 14:16
Medlem
När 5G är allomfattande kommer ingen av dem gå. Att använda för telefonbruk
Citera
2020-08-24, 14:34
Medlem
80231s avatar
Jag har en iPhone 6S Plus som vardagsmobil, och slutade använda min 4S för något år sedan. Min iPhone-galna släkting köper nytt så snart något nytt finns tillgängligt, och jag betalar en struntsumma för hens mobiler.

Sedan har jag en gammal Ericsson T39 (med luckan) som har ett kontantkort i sig, liksom en 20 år gammal Nokia 5110, dildofånen. Båda fungerar alldeles utmärkt fortfarande.
Citera
2020-09-09, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Jag har en iPhone 6S Plus som vardagsmobil, och slutade använda min 4S för något år sedan. Min iPhone-galna släkting köper nytt så snart något nytt finns tillgängligt, och jag betalar en struntsumma för hens mobiler.

Sedan har jag en gammal Ericsson T39 (med luckan) som har ett kontantkort i sig, liksom en 20 år gammal Nokia 5110, dildofånen. Båda fungerar alldeles utmärkt fortfarande.
Fan också. Hade två ericsson med lucka och antenn men de blev knastriga så fick kastas.
Citera
2020-09-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Fungerar NMT fortfarande?
NMT450 finns väl men inte NMT900?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto