2020-09-09, 06:32
Medlem
En tråd har spårat ur med en massa påhopp och ovidkommande inlägg.

Det är väldigt tråkigt eftersom trollen vill ta fokus från själva ämnet.

Inlägg är anmälda men inget händer, vad ska jag göra?
Citera
2020-09-09, 06:37
Moderator
Tinuviels avatar
Det kan vara så att moderatorerna i forumdelen inte hunnit hantera rapporterna ännu - eller så håller de inte med om din bedömning.

Du kan alltid skriva ett PM till någon av dem och fråga.
Citera
2020-09-09, 07:01
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Jag rekommenderar att du rapporterar alla inlägg för varje regel, alltså du rapporterar ett inlägg och väljer en regel, sedan rapporterar du samma inlägg och väljer nästa regel. Jag har ett script som utför det väldigt snabbt när jag lessnar på hormods, men det gör jag från andra, mindre seriösa konton.
Citera
2020-09-09, 08:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Jag rekommenderar att du rapporterar alla inlägg för varje regel, alltså du rapporterar ett inlägg och väljer en regel, sedan rapporterar du samma inlägg och väljer nästa regel. Jag har ett script som utför det väldigt snabbt när jag lessnar på hormods, men det gör jag från andra, mindre seriösa konton.

Då blir det bara okynnesrapportering och det tas inte seriöst från moderatorshåll, snarare tvärtom. Det stjälper mer än det hjälper.
Citera
2020-09-09, 09:07
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Det är underbart att släcka sådana rapporter. Med ett enda klick så minskar den ilskna RP-räknaren med 21, och en känsla av att vara moderatorskårens Dirty Harry infinner sig.
Citera
2020-09-09, 09:47
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Då blir det bara okynnesrapportering och det tas inte seriöst från moderatorshåll, snarare tvärtom. Det stjälper mer än det hjälper.
Nja det är störande för hormoderatorn.
Citera
2020-09-09, 09:58
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Nja det är störande för hormoderatorn.

Och det ror du att du vinner något på? Bara omoget tänkt.
Citera
2020-09-09, 10:40
Medlem
kalkryggars avatar
Är det helt omöjligt att vi i den här tråden kan få ta del av vilken tråd du snackar om Ts? Så kanske vi kan ge vår syn på saken.

Bara en liten tanke som slog mig när jag tänkte...
Citera
2020-09-09, 10:57
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Och det ror du att du vinner något på? Bara omoget tänkt.
Jag flinar medan mod blir grinig.
Citera
2020-09-09, 12:06
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Jag flinar medan mod blir grinig.
Nej då, mod blir inte grinig. Mod ser direkt att rapporteringen ej är betrakta som seriös och lägger därför väldigt lite vikt vid sådana rapporter och med bara två klick kan samtliga sådana rapporter försvinna.

En seriös enstaka rapport granskas dock noga och även om den råkar vara rapporterad för "fel" regel ser vi det lätt vid en kontroll av inlägget, det viktiga är att det kommer till vår kännedom.

Så roa dig du med ditt script, oss ger det inget merarbete utan snarare tvärtom.
Citera
2020-09-09, 12:08
Medlem
getbusys avatar
För de första kanske du ska säga vilken tråd
Citera
2020-09-09, 12:28
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Nej då, mod blir inte grinig. Mod ser direkt att rapporteringen ej är betrakta som seriös och lägger därför väldigt lite vikt vid sådana rapporter och med bara två klick kan samtliga sådana rapporter försvinna.

En seriös enstaka rapport granskas dock noga och även om den råkar vara rapporterad för "fel" regel ser vi det lätt vid en kontroll av inlägget, det viktiga är att det kommer till vår kännedom.

Så roa dig du med ditt script, oss ger det inget merarbete utan snarare tvärtom.
Fortsätt intala dig det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in