Vet man vilket nätverk laptopen var uppkopplad mot? Kan/vill någon i tråden länka eller hänvisa till delarna i FUP som rör laptop- och mobilaktiviteter?
Ja just det den loggade ju inte på nätverk förrn på natta. Då kan ju inte mejlen 23:32 gärna föranleda att SD öppnar datorn hemma 23:34... Det kan bli myvket huvedverk för MGM med datorer.
"Via mobilen såg han att det kom ett mejl 23.32" skrev du och jag undrar vilken mobil man avser här då jag förstått (missförstått?) att SD:s mobil var avstängd vid tidpunkten för mordet.
Vilket nätverk var SD:s mobil uppkopplad mot vid dessa två tidpunkter (23.00 respektive 23.32) om den nu inte var avstängd?
Utan tvivel hade ringen ett högt symbolvärde för SD och något han avsåg att behålla prövotiden ut. De flertalet bilder som lagts ut med avsikt att framhålla vad som var honom kärast, talar sitt tydliga språk. En ring på ringfingret står i förbindelse med hjärtenergin; en kärleksfull samhörighet. Medan en ring på pekfingret pekar på lyckosam vänskap; i det här fallet dessutom en silvrig omlottring som för tanken till det tvådelade förbundna - en djupare vänskap. Därför ser jag det som hyfsat troligt att LW, som omvittnat lade in symbolik i sina smycken, också har burit ringen som ett tecken på deras vänskap; något han tog ifrån henne efter mordet, som ett avslut - förbindelsen var därmed bruten - finito.
I många av deras konversationer har han återkommit till vänskapen dem emellan och att han mer än gärna kunnat avsluta buset, bara vänskapen fick bestå; "den gamla Soft, var finns hon?" Rätt; @notknapparen har i ett inlägg återgett delar ur ett förhör där en IT-expert uttalar sig om vilka delar ur materialet som har gått att återskapa.
Och med anledning av ovan (tack @notknapparen) borde det bli än mera tydligt att just remsan var den utlösande faktorn. En postare har haft en teori om att LW avlägsnade remsan och ersatte med en ny för att kunna ge den till GS - ett bevis för att HD ej loggat cachen, som togs som FTF, således mycket åtråvärd, av SD en gång i tiden.
Som L själv uttryckte sig, var hon mot slutet stenhård vad gällde fuskloggandet; less på att HD loggade om och visste med sig att ingen av dem skulle ge sig. Inte alls omöjligt att hon nu hade tänkt ta det ett steg längre och vända sig till GS för ett seriöst snack.
Loggremsan blev droppen - ja! Förberedelserna fanns där; de mystiska männen, rånarna som var ute efter att sno mobiler. Utplacerade på "rätt" plats - under H. B*rgmans mast. Nu inväntades bara rätta tillfället att slå till.
Blodgirig hämndlystnad överskuggade all gnutta av empati och kvar fanns endast ett bankande hjärta av sten. Inom MGM kokade ett rödglödgat raseri som bara väntade på och längtade efter att få brisera.
/.../
9-14 april 2018 (A168, s. 310-306):
F 22:11 Oj. Ännu fler fejkloggar nu.
L 23:04 Mm
L 23:04 Jag raderade två till
L 23:04 Det var visst såna jag redan raderat en gång
F 23:09 Loggade hon på nytt?
L 23:20 Ja
L 23:21 Hon skrev
H: Vet inte varför du raderade de två loggarna jag skickade om på nytt.
Du skrev tidigare:
Och jag förväntar mig av dig, precis som av alla andra, att man varit åtminstone någotsånär delaktig i lösning eller vid besök vid cacher man loggar som jag eller
mina barn äger
Jag var med och bidrog. Mello är dessutom mitt specialområde.
Jag kan med gott samvete logga och veta att jag bidragit.
L: I dag
Säger du att han ljuger? Du tittade på mello, han googlade och chattade med mig. Vi gick dit hand I hand. Så du menar att du verkligen var aktiv i läsandet? Jag tar det med honom I så fall
F 23:25 Jösses. Det börjar urarta sig.
10 april
L 06:10 Tog bort en handfull till nu
L 06:10 Stenhård!
14 april
L 10:14 Yalla!
L 10:14 S på väg
L 10:14 Tänk om du kunde knipa före honom och YD...
L11:19 Nä, FTF-kungen briljerade igen
/.../
F 16:43 Tjo! Såg dem men var i friidrottshallen hela dagen idag.
Högmodet och föraktet kvarstår.
Ja, vad ska man säga om uppvisad loggremsa följt av en mörklagd kyrkogård, kl 23.04. Att ovanpå det lägga till en mysfaktor, gör det hela än mera bisarrt och skruvat.
Någon kan visst inte låta bli att lägga ut små ledtrådar.
Tack. Vilket datum saboterades LWs cache? Trodde/misstänkte hon att det var hämnd el hot från HD/SD?
Jag tror inte, jag vet, eftersom jag har läst FUP..
Hon hotade med att ändra version i
anmälningarna hon gjort. Hon kunde anmält
dödshotet mot sig och A. Hon hotade att
berätta mer för HD. Mailet till HD som vi sett i
tråden, var antagligen ett utkast som hon
skickade till SD för att visa vad hon skulle
skicka till HD om han inte gjorde som hon ville.
Hon använde också känslomässig
utpressning. "Om du inte gör si och så visar du
att du bara utnyttjat mig och kastar bort mig
som en bajstrasa". (Fritt ur minnet).
Var framgår det i FUP att "hon hotade med att ändra version i anmälningarna hon gjort"? Jag har missat det så du kanske kan uppge Aktnr.
Om de inte får till en fällande dom för mord...
Vad är straffvärdet för mordhotet mot LW/son?
Någon som anmält eller sköter det sig självt nu när utredarna har det svart på vitt?
Var framgår det i FUP att "hon hotade med att ändra version i anmälningarna hon gjort"? Jag har missat det så du kanske kan uppge Aktnr.
Om de inte får till en fällande dom för mord...
Vad är straffvärdet för mordhotet mot LW/son?
Någon som anmält eller sköter det sig självt nu när utredarna har det svart på vitt?
Det lär inte bli någonting för S har polispolare som ser till att förhala åtgärder så det inte görs noggrant och gärna när det är försent (preskriberat) som t ex kolla hans digitala spår. Om fler kan visa bevis på mordhot eller uppenbara insmygna olaga hot måste de drabbade anmäla honom och de skulle de nog inte våga efter den här turen att gå fri och lalla efter H. S vet vad han gjort och hittar en bra förklaring som han kan ändra 10 ggr. Den nakna sanningen är att bara S vet allt. Hans ord är lag och alla måste lyda blint överallt t o m i Tingsrätten....
Det lär inte bli någonting för S har polispolare som ser till att förhala åtgärder så det inte görs noggrant och gärna när det är försent (preskriberat) som t ex kolla hans digitala spår. Om fler kan visa bevis på mordhot eller uppenbara insmygna olaga hot måste de drabbade anmäla honom och de skulle de nog inte våga efter den här turen att gå fri och lalla efter H. S vet vad han gjort och hittar en bra förklaring som han kan ändra 10 ggr. Den nakna sanningen är att bara S vet allt. Hans ord är lag och alla måste lyda blint överallt t o m i Tingsrätten....
Men nu finns ju mordhotet svart på vitt i hans egna chatt med LW (som han bad om ursäkt för men hotet var ändå skrivet).
Jag kommer inte ihåg när i tid det var som detta skickades... preskriberat efter hur lång tid?
Måste det vara en närstående som anmäler?
Det är förskräckligt hur han kan ändra sin berättelse efter att ha läst FUP och att förhören inte ska gälla som är nära i tiden för mordet.
Som jag kommer ihåg det så hade iaf SD bett om ursäkt i en sms-kontakt med LW, då är det svart på vitt eftersom han inte nekat till sitt hot. Varför skulle han be om ursäkt annars?
Som sagt... var har LW skrivit att hon ska ändra sin anmälan och ta med dödshotet? Aktbil?